چهارشنبه 3 دي 1382

پرويز ورجاوند: جبهه ملي شركت در انتخابات را با منافع ملي همخوان نمي‌داند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
همايش “ قانون اساسي، هويت ملي، اعتراضات مدني“ روز گذشته از سوي انجمن اسلامي دانشگاه شهيد رجايي با حضور پرويز ورجاوند و محسن سازگارا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ورجاوند در اين همايش با اشاره به مقوله‌ي انتخابات با ابراز اين عقيده كه مردم با يك دو راهي بزرگ در مورد تحريم يا مشاركت در انتخابات مواجه هستند، اظهار داشت: اكنون بايد هر گروه مواضع سياسي خود را مشخص كند و در اختيار جامعه قرار دهد.
وي در ادامه با بيان اين‌كه شرايطي به وجود آمده است كه جبهه ملي شركت در انتخابات را با منافع ملي همخوان نمي‌داند، بنابراين از ثبت نام در انتخابات صرف نظر كرده است، اظهار عقيده كرد كه ما به اين نتيجه رسيديم كه طبيعت كار چنان خواهد بود كه چهره‌هاي اپوزيسيون ، هم‌چنين اصلاح طلباني كه روزي در متن حكومت بوده‌اند و اكنون برخي از موضع‌گيري‌ها را دارند، در مجلس هفتم حضور نخواهند داشت.
وي با بيان اين‌كه كه شماري از جبهه‌ي ملي در انتخابات مجلس ششم به صورت سمبليك شركت اما وزارت كشور همسو با شوراي نگهبان كانديداهاي اين جبهه را رد صلاحيت كرد، گفت: اكنون در انتخابات شركت نكرديم چون به سياست شوراي نگهبان اعتراض داريم، ما معتقديم هر كس كه مجنون نباشد و يا تجاوزي به حقوق ملت نكرده باشد مي‌تواند كانديدا باشد.
بعد از سخنراني ورجاوند قرار بود كه محسن سازگارا سخنراني كند ولي سخنگوي انجمن اسلامي پشت تريبون قرار گرفت و اظهار داشت: هيات نظارت دانشگاه در همان روز اجازه‌ي سخنراني سازگارا را (در آمفي‌تئاتر) لغو كرده است.
يكي ديگر از اعضاي انجمن اسلامي نيز خطاب به هيات نظارت دانشگاه، گفت: بار ديگر انجمن اسلامي را مورد لطف قرار داده‌ايد اما بايد در برابر عمل خود پاسخگو باشيد.
وي از سازگارا براي سخنراني در سالن اجتماعات انجمن اسلامي دعوت كرد.
سازگارا نيز طي سخناني با بيان اين ‌كه در طول 25 سال عمر انقلاب اسلامي پاره‌اي از اصول قانون اساسي تغيير كرده است و اين يك روال عادي در تمام كشورهاست، ترميم در بخشهايي در اين قانون را خواستار شد.
وي با اشاره به خصوصيت روشنفكران دهه‌ي 40 اظهار داشت: در دهه‌ي انقلابي‌گري و ايدلوژي‌گري، عدالت‌خواهي به معناي سوسياليستي آن، ضد سرمايه‌داري و امپرياليزمي و اصالت دادن به سنت‌ها از خصوصيات اين روشنفكران بود، اما اكنون وقتي از رفراندوم در قانون اساسي سخن گفته مي‌شود، به عده‌اي بر مي‌خورد و گويي كسي به امر مقدسي توهين كرده و يك امر عجيب رخ داده است.
وي با اشاره به اين كه دموكراسي يك نوع روش حكومت است، گفت: امروز دموكراسي براي جوامع مدرن يك اصل و جزو بايدهاست، چرخش آزاد اطلاعات و قدرت نيز از محصولات دموكراسي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2528

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پرويز ورجاوند: جبهه ملي شركت در انتخابات را با منافع ملي همخوان نمي‌داند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016