چهارشنبه 3 دي 1382

امير محبيان: رد صلاحيت نمايندگان در چهارچوب قانون، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
عضو شوراي سردبيري روزنامه رسالت گفت: سياستمدار عاقل كسي است كه مسايل را از هم تفكيك كند، ما بايد جامعه را از حاكميت سياست خارج كرده و حاكميت عقل را جايگزين آن كنيم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير محبيان كارشناس مسايل سياسي طي سخناني در دهمين جلسه از سلسله نشست‌هاي علمي كاربردي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با « موضوع مجلس هفتم و راهكارهاي جلب مشاركت مردم» افزود: تدبير مسايلي كه احساسات و هيجانات سياسي را كنترل و محدود كند، بازگشت به واقعيت‌هاي سياسي و در نظر گفتن خواسته‌هاي مردم از مهمن‌ترين راهكارهاي جلب مشاركت مردم است. مردم بايد اعتماد داشته باشند كه مجلس هفتم وضع زندگي‌شان را تامين مي‌كند. با كاهش سياسي‌كاري‌ها در واقع بايد سياست‌گريزي و سياست‌زدگي را در ميان مردم كاهش ‌دهيم.
محبيان با بيان اين‌كه در كشور ما حزب به معناي واقعي وجود ندارد، گفت: نظام حزبي يك نظام چرخه‌اي است. يعني هر دوره يك حزب در راس قرار مي‌گيرد. بنابراين احزاب و مجلس به عنوان يك نظام حزبي بايد ميان خود تعامل متقابل بوجود آ‌ورند.
وي نقش احزاب را در جلب مشاركت مردم مهم دانست و گفت: كساني كه كوته‌انديش و يك بار مصرف به بازار سياسي نگاه مي‌كنند، شعارهاي كوتاه‌مدت مي‌دهند و به دنبال همان مدت 4 سال هستند، بايد بدانند كه حزب واقعي با اشخاص نيست احزاب با واقعيت‌گويي به مردم در مورد توانايي‌هاي خود به طور قابل توجهي مي‌توانند مشاركت آنها را جلب كنند.
محبيان در مورد حساسيت انتخابات در جوامع بين‌المللي گفت: اگر نتوانيم زمينه‌هاي مشاركت مردم را فراهم كنيم زمينه‌هاي سوءاستفاده‌ي آنها و فعليت يافتن بسياري از برنامه‌هايشان را فراهم كرده‌ايم. بنابراين بايد بهترين راهكار را با كمترين تنش در نظر بگيريم.
وي با اين اعتقاد كه ملي‌گرايي يك پتانسيل وحدت‌گرايانه است، گفت: در گذشته ملي‌گرايي مقابل اسلام‌گرايي بود ولي در حال حاضر مليت و دين يكي است. عشق به ميهن يك واقعيت است و يكي از مسايلي كه مي‌تواند مشكل ما را حل كند بازنگري و بازنويسي مفهوم ملي‌گرايي است.
اين روزنامه‌نگار با اشاره به اين كه وجود اختلاف روش ميان دو نهاد وزارت كشور و شوراي نگهبان خوب است ولي اگر به موضع سياسي تبديل شود مشكل‌آفرين خواهد بود، ادامه داد: ردصلاحيت نمايندگان نبايد از چهارچوب قانون فراتر برود، تفتيش و كنكاش در زمينه‌هاي ذهني افراد اصلا صحيح نيست.
وي در مورد پيش‌بيني ميزان مشاركت مردم در انتخابات و در راس قرار گرفتن احزاب گفت: مشاركت مردم معقول خواهد بود و مي‌توان آن را بين 50 تا 60 درصد يا بيشتر در نظر گرفت ولي در مورد اين‌كه چه گروه يا حزبي وارد مجلس مي‌شود نمي‌توان تا لحظه‌ي آخر قضاوت كرد ولي به نظر من مجلس هفتم كمتر سياسي و بيشتر عملي و كاربردي خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2536

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امير محبيان: رد صلاحيت نمايندگان در چهارچوب قانون، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016