چهارشنبه 3 دي 1382

ابطحي: ملاك التزام به قانون اساسي و ولايت فقيه اعتراف خودكانديدا باشد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور گفت: بعدازظهر امروز مصوباتي خواهيم داشت كه طي آن بايد گروه‌‏هايي كه غيرقانوني اعلام شده‌‏اند، از طريق مراجع رسمي اعلام شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، حجت الاسلام محمد علي ابطحي پس از جلسه هيئت وزيران افزود: مصوبه ديگري نيز خواهيم داشت كه طي آن ملاك التزام كانديداها نسبت به قانون اساسي يا اصل ولايت فقيه؛ بيان كردن و نوشتن خواهد بود.
وي در پاسخ به سوالي در مورد ابطال آيين نامه داخلي انتخابات توسط ديوان عدالت اداري، گفت: پيشنهاد ما اين است كه براي التزام به قانون اساسي و اصل ولايت فقيه ملاك عمل روشن و آنهم اعتراف و نوشتن كانديداها باشد.
اين مصوبه‌‏ها مطرح خواهد شد تا ببينيم ديوان عدالت اداري چه كار مي‌‏كند.
ابطحي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه "آيا تهديد رسمي از سوي القاعده عليه ايران صورت گرفته است؟ " گفت: من نمي‌‏دانم معناي رسمي چيست؟ اما بالاخره نسبت به اينكه آمادگي‌‏هاي لازم را در مورد تهديدات القاعده داشته باشيم، بحث و بررسي شده است و شايد هم يكي از دلايل عمل نكردن به خواست‌‏هاي دنيا اين بوده كه بتوانيم نسبت به تهديدات القاعده مصون بمانيم.
وي در مورد امكان تعطيلي سفارت سوئيس و ارتباط آن با تهديدات القاعده، گفت: طبيعي است تدابير امنيتي در اماكني كه ممكن است مورد تهديد احتمالي قرار گيرند بايد تشديد شود.
وي افزود: هنوز مشخص نشده كه تهديدات از سوي القاعده بوده است اما فضاي به وجود آمده فضاي قابل توجهي است.
معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور در پاسخ به سوالي، گفت: مسلم است كه اين لوايح مورد تأييد شوراي نگهبان قرار نمي‌‏گيرند.
وي افزود: زمان تصويب لايحه انتخابات گذشته است. در ارتباط با لايحه اختيارات رئيس جمهوري نيز نوع پيشرفت مذاكرات به گونه‌‏اي است كه به نتيجه نخواهد رسيد، حتي اعضاي هيئت نظارت بر قانون اساسي هم به اين نتيجه رسيده‌‏اند و براساس اين منوال، رئيس جمهور به زودي تصميم خواهد گرفت.
ابطحي تصريح كرد: معتقديم كه شرايط داخلي، خارجي و عقلاني حكم مي‌‏كند كه رد صلاحيت‌‏ها فقط براساس مباني قانوني صورت بگيرد و چهار مرجع قانوني تعيين كننده باشند اما اگر رد صلاحيت‌‏ها گسترده باشد، مي‌‏تواند موضع تند دولت و مجلس را برانگيزد.
وي در مورد احتمال القاعده‌‏اي بودن گروگانگيران در سيستان و بلوچستان گفت: يكي از احتمالات مطرح از اول در پشت صحنه بودن القاعده بوده است. سياست ما همواره اين است كه به نوعي از مشكلاتي كه القاعده مي‌‏تواند در كشور ما ايجاد كند، پرهيز نماييم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2542

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابطحي: ملاك التزام به قانون اساسي و ولايت فقيه اعتراف خودكانديدا باشد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016