دوشنبه 8 دي 1382

پيش بيني امير محبيان و مدير مسئول روزنامه شرق از ترکيب مجلس هفتم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
عضو شوراي سردبيري روزنامه رسالت گفت: مجلس هفتم نقطه‌ي عطف مهمي در سرنوشت تعداد بسياري از گروه‌ها و جريانات سياسي خواهد بود.
امير محبيان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود:‌ جهت‌گيري مجلس هفتم برخلاف مجلس ششم بيشتر كاركردي و داراي خصلت عملگرايانه‌تر خواهد بود و تركيب مجلس بيشتر به سمت بهره‌گيري از تخصص‌هاي مفيد به حال جامعه كمتر آغشته به ويروس سياست‌زدگي مي‌شود.
وي معتقد است: در مجلس هفتم جريانات موسوم به مستقلين يا مدعي استقلال از جناح‌ها، فعال‌تر و موثرتر مي‌شوند.
محبيان گفت: درصد روحانيون مجلس هفتم كاهش مي‌يابد.
وي ادامه داد: جبهه‌ي مشاركت در صورت ادامه‌ي روند فعلي، بخشي از توان تاثيرگذاري خود را از دست خواهد داد و فراكسيون دوم خرداد عملا با نام و تركيب ديگر و به صورت سنتي فعاليت خواهند كرد.
محبيان گفت: برخي از چهره‌هاي موثر جناح منتقد از حواشي به درون مجلس راه خواهند يافت ولي اين به معناي راديكال‌تر شدن فراكسيون منتقدين نيست. جناح منتقد در بيرون مجلس تحولات دروني خود را شفاف‌تر در معرض ديد قضاوت ناظران قرار مي‌دهد و طيف نوانديشي با اعتماد به نفس بيشتري عمل مي‌كند.
دبير سياسي روزنامه‌ي رسالت تصريح كرد: بر خلاف برخي برداشت‌ها، با قوي‌تر شدن فراكسيون منتقدين دولت در مجلس، قوه‌ي قضاييه حدود زيادي حاشيه‌ي امنيتي خود را كه در پناه آن از انتقادات منتقدين دولت مصون بود، از دست خواهد داد و شاهد انتقادات جدي‌تري به شكل اصولي از اين قوه خواهيم بود.
وي در پايان گفت: جبهه‌ي دوم خرداد تحولات واگرايانه‌ي جدي را شاهد خواهد بود و راديكال‌هاي به سمت همگرايي با مواضع غرب مي‌روند.
نايب رييس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان همچنين پيش‌بيني كرد: در مجلس هفتم، فراكسيون زنان بسيار پرجمعيت‌تر و قوي‌تر عمل خواهد كرد.
------------
رحمانيان معتقد است: اگر شوراي نگهبان، كانديداهاي اصلاح‌طلب را از دم تيغ نظارت استصوابي بگذراند، كاهش مشاركت مردم و در نتيجه يكدست شدن مجلس به نفع محافظه‌كاران را موجب خواهد شد.
مهدي رحمانيان مدير مسوول روزنامه شرق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد تركيب احتمالي مجلس هفتم افزود: اگر شوراي نگهبان برخورد قانوني داشته باشد و كانديداهاي اصلاح‌طلبان در صحنه باقي بمانند احتمال مي‌دهم ميزان مشاركت بهتر از شوراها خواهد بود و در اين صورت طبيعتا محافظه‌كاران شانس زيادي نداشته و تركيب مجلس به نفع آنها نخواهد بود.
وي با بيان اين كه اگر رايي از گلدان اصلاح‌طلبان برداشته شود به گلدان محافظه‌كاران ريخته نخواهد شد، تصريح كرد: اگر هم مردم مشاركت گسترده‌اي در انتخابات نداشته باشند، مطمئنا آن تعداد معمول كه براي رفع تكليف شركت مي‌كنند، به محافظه‌كاران راي مي‌دهند يعني اگر مردم از اصلاح‌طلبان برگردند به محافظه‌كاران اقبال نخواهند كرد.
رحمانيان با ابراز اميدواري نسبت به مشاركت خوب مردم در انتخابات، گفت: جايي كه مشاركت باشد، برد با اصلاح‌طلبان است.
وي در مورد حضور افراد ناشناخته در عرصه انتخابات گفت: در مناطق و شهرهاي كوچك مطمئنا افراد ناشناخته بردي نخواهند داشت اما در شهرهاي بزرگ ورود چهره‌هاي جديد تفاوت چنداني را باعث نخواهد شد، زيرا مردم اگر بخواهند به يك حزب يا جريان سياسي راي دهند شايد چندان به تك تك افراد كاري نداشته باشند.
هرچند اگر افراد حاضر در ليست، وزنه باشند اعتبار ليست بالا خواهد رفت و اقبال بيشتري هم صورت خواهد گرفت، با اين وجود اگر قرار باشد مردم بر اساس ليست راي دهند به شعارها و برنامه‌هاي آن حزب راي مي‌دهند، يعني افراد شايد اثرگذار باشند اما تعيين‌كننده نهايي نيستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2740

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيش بيني امير محبيان و مدير مسئول روزنامه شرق از ترکيب مجلس هفتم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016