چهارشنبه 10 دي 1382

بهزاد نبوي از عملكرد غيرقانوني بعضي هيأت‌هاي اجرايي مي گويد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
بهزاد نبوي عملكرد برخي هيأت‌هاي اجرايي را غير قانوني دانست و افزود: گزارش‌هاي نگران‌كننده‌اي نسبت به عملكرد غيرقانوني بعضي از هيأت‌هاي اجرايي از جمله هيأت‌هاي اجرايي تهران، اسدآباد، ماهنشان، آبادان، نطنز و اهواز به ما رسيده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، بهزاد نبوي، نماينده مردم تهران و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز در جمع خبرنگاران پارلماني با اشاره به برخي رد صلاحيت‌‏هايي كه توسط هيات‌‏هاي اجرايي صورت گرفته است، عملكرد برخي هيأت‌هاي اجرايي را غير قانوني دانست و افزود: گزارش‌هاي نگران‌كننده‌اي نسبت به عملكرد غيرقانوني بعضي از هيأت‌هاي اجرايي به ما مي‌رسد. از جمله هيأت‌هاي اجرايي تهران، اسدآباد همدان، ماهنشان زنجان، آبادان، نطنز و اهواز كه گويا بر اساس گزارش‌هاي غيرمستند دريافتي از مراجع چهارگانه، صلاحيت چند نماينده پرتلاش مجلس، اعضاي بعضي از گروه‌هاي سياسي و شخصيت‌هاي شناخته شده را به طور غيرقانوني رد كرده‌اند.
وي با بيان اينكه اكثريت قريب به اتفاق هيأت‌هاي اجرايي كه بررسي صلاحيت‌ كانديداها را دقيقا طبق مفاد قانون موجود انتخابات انجام داده‌اند، به وظايف قانوني خود عمل كرده‌‏اند، ادامه داد: در عين حال برخي از گزارش‌هاي مذكور ارائه شده از سوي مراجع چهارگانه، گزارش‌هايي كاملا غيرمستند، غير موجه و بدون ارتباط با قانون انتخابات هستند كه به فرض صحت هم نمي‌تواند عامل رد صلاحيت باشد.
نماينده تهران افزود: از اين هيأت‌ها مصرانه مي‌خواهيم كه در كار خود تجديد نظر كنند، ولو زمان قانوني سر رسيده باشد و يا فرصت قانوني نداشته باشند و حتي اگر تجديد نظرشان منشاء اثر قانوني نباشد، حداقل اين لكه نامطلوب بر دامان هيأت‌هاي اجرايي ننشيند كه به طور غيرقانوني صلاحيت‌هاي افراد را رد مي‌كنند، تا از تأثير اين اقدام بر كاهش مشاركت مردم در انتخابات مجلس كاسته شود و اين موضع قاطع هيات‌هاي اجرايي، در تأييد انتخابات سالم و آزاد تأييد شود.
وي همچنين يادآور شد: به قرار اطلاع چهار نماينده مجلس فعلي از طرف هيأت‌هاي اجرايي بدون كوچكترين مستندي رد شده‌اند و يا اگر مستنداتي دارند اين مستندات طبق قانون، عامل رد صلاحيت نيستند. همچنين عده‌اي از شخصيت‌ها، از احزاب و گروه‌هاي سياسي را هم به دلايلي كه به موجب قانون، باعث رد صلاحيت نخواهد بود، رد كرده‌اند.
نبوي در پايان خواستار برخورد وزارت كشور و مسؤولين عالي‌رتبه‌ با اين موارد شد و گفت: اگر اين مسوولان نتوانستند قضيه را اصلاح كنند، لااقل در اين خصوص موضع‌ بگيرند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2824

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهزاد نبوي از عملكرد غيرقانوني بعضي هيأت‌هاي اجرايي مي گويد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016