يكشنبه 14 دي 1382

خاتمي:حق انتخاب كردن و انتخاب شدن در جمهوري اسلامي مانند اسلامي بودن نظام از محكمات غير قابل شبهه است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
حجت السلام و المسلمين سيد محمد خاتمي رييس جمهور، امروز طي نامه‌اي خطاب به هيات پيگيري و نظارت بر اجراي قانون اساسي، تاكيد كرد: از نظر دور نداريم كه حق انتخاب كردن و انتخاب شدن در جمهوري اسلامي هم‌چون اسلامي بودن نظام از محكمات غير قابل شبهه و تاويل است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن نامه رييس جمهور به شرح ذير است:
«گزارش‌هايي مي‌رسد كه پاره‌اي از دستگاه‌ها در ارائه پاسخ و نظر خود نسبت به صلاحيت كانديداها خارج از حدود اختيارات خود اقدام كرده‌اند. البته از نظر دور نداريم كه حق انتخاب كردن و انتخاب شدن در جمهوري اسلامي هم‌چون اسلامي بودن نظام از محكمات غير قابل شهبه و تاويل است. بنابراين اين حق مسلم را نه بر اساس حدس و گمان و برداشت‌هاي وهمي و سليقه‌اي، بلكه تنها بر اساس مستندات محكم و يقيني و آن هم صرفا در چارچوب موازين قانوني مي‌توان باز ستاند.
لازم است اين هيات با دقت فراوان و فارغ از هر گونه جانبداري به امور رسيدگي و موارد از گزارش كند تا اگر تخلفي بود آنچه در حيطه اختيارات دولت است راسا با آن برخورد شود و آنچه به دستگاه‌ها و قواي ديگر مربوط است از طريق مراجع ذي‌ربط پيگيري و طبعا جلو بسياري از شايعات نيز گرفته شود.
ضمنا از هيات محترم پيگيري و نظارت بر اجراي قانون اساسي مي‌خواهم با بررسي كامل در همه مراحل انتخابات دقت لازم را به عمل آورد و اگر مواردي از نقض و تخلف نسبت به قانون اساسي هست دقيقا گزارش نمايد تا پس از بررسي، عنداللزوم از اختياراتي كه (هنوز به حمدالله در حد محدودي) براي رييس جمهوري نسبت به اجراي قانون اساسي هست استفاده شود.»

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2904

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاتمي:حق انتخاب كردن و انتخاب شدن در جمهوري اسلامي مانند اسلامي بودن نظام از محكمات غير قابل شبهه است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016