سه شنبه 16 دي 1382

بادامچيان: رئيس جمهور بايد به وزير كشور تذكر دهد، خبرگزاري فارس

اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به عزل برخي از فرمانداران، اين عمل وزارت كشور را غيرقانوني دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاييد صلاحيت پس از موعد نامزدهاي نهضت آزادي را نيز نمونه‌اي ديگر از خلاف آشكار ستاد انتخابات استان تهران ارزيابي كرد و افزود: هيات اجرايي استان تهران در ابتدا صلاحيت اعضاي نهضت آزادي را تاييد كرد اما پس از بررسي دوباره اسناد و مدارك تصميم به رد صلاحيت اين افراد گرفت و در آخرين روز بررسي صلاحيت‌ها نيز اين مسئله را اعلام نمود.
بادامچيان با يادآوري اينكه ستاد انتخابات استان تهران با اين توجيه كه هيات اجرايي در مرتبه اول، صلاحيت اعضاي نهضت آزادي را تاييد كرده است رد صلاحيت دوباره آنها را فاقد اعتبار دانست و گفت: تاييد و رد صلاحيت اين افراد در مهلت قانوني بررسي صلاحيت‌ها صورت گرفته است و اين مسئله سابقه دارد ولي چون اين بار با منافع جناحي آقايان وزارت كشور همخواني نداشته اعتراضشان را برانگيخته است.
وي با ذكر اينكه وزارت كشور از زير بار مسووليت رد صلاحيت‌ها شانه خالي كرده و آن را بر دوش شوراي نگهبان گذاشته است گفت: متاسفانه تاكنون به گونه‌اي فضا سازي شده است كه مردم گمان مي‌كنند كه رد صلاحيت‌ها توسط شوراي نگهبان انجام مي‌شود.
دبير سياسي جمعيت موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه اصل تاييد يا رد صلاحيت‌ها توسط وزارت كشور صورت مي‌گيرد تصريح كرد: وزارت كشور رد صلاحيت مي‌كند و اين شوراي نگهبان است كه به شكايت‌ها رسيدگي و تاييد صلاحيت مي‌نمايد.
وي افزود: البته طبيعي است آنجا كه پاي حراست از حقوق ملت و حفاظت از قانون در ميان باشد شوراي نگهبان صلاحيت افرادي را كه به سبب گرايش‌هاي جناحي وزارت كشور تاييد صلاحيت شده‌اند رد خواهد كرد.
بادامچيان شكايت و اعتراض را در تمام مراحل برگزاري انتخابات ممكن دانست واظهار داشت: حتي مي‌توان از هيات‌هاي نظارت نزد هيات نظارت مركزي شكايت نمود.
وي با اشاره به تهديدات برخي از گروه‌ها در مورد تحريم انتخابات گفت: نبايد از اين تهديدها ترسيد چرا كه اينگونه تهديدها ابزاري است براي فشار و امتيازگيري در دست گروه‌هايي كه داراي عناصري متخلف و داراي پرونده هستند.
بادامچيان گفت: اين گروه‌ها مدام بهانه‌گيري مي‌كنند و مباحثي همچون خروج از حاكميت و تحريم انتخابات را پيش مي‌كشند.
وي با يادآوري اينكه نظارت استصوابي شوراي نگهبان مانع از مشاركت مردم نخواهد بود خاطر نشان ساخت: در انتخابات دوم و هجدهم خرداد و نيز انتخابات مجلس ششم با وجود نظارت استصوابي شوراي نگهبان شاهد مشاركت بالاي مردم در انتخابات بوديم در حاليكه انتخابات شوراها با وجود عدم نظارت استصوابي و حضور همه گروه‌ها و احزاب سياسي با اقبال بسيار كم مردم روبرو شد.
بادامچيان همسويي جناح مقابل اصلاح طلبان با دشمنان خارجي در جهت كاستن از حضور مردم در انتخابات مجلس هفتم را دروغي بزرگ خواند و تصريح كرد: برخي سخنگويان خود فرموده عامدانه شعار "گسترده‌ترين حضور شايسته‌ترين انتخاب" را نايده مي‌انگارند و آنچه كه خود هستند را به رقبايشان تعميم مي‌دهند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2969

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بادامچيان: رئيس جمهور بايد به وزير كشور تذكر دهد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016