سه شنبه 16 دي 1382

وزارت اطلاعات: موضع گيري نکرده ايم، خبرگزاري مهر

[خبرگزاري مهر]

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي تاکيد کرد که اظهارات مطرح شده در خبر ساعت 15 و 38 دقيقه خبرگزاري "مهر"، موضع رسمي اين وزارتخانه نيست.
روابط عمومي وزارت اطلاعات با ارسال توضيحاتي درباره اين خبر که به نقل از يک مقام آگاه امنيتي و با عنوان" وزارت اطلاعات هيچ گاه در نظرات خود تجديدنظر نمي کند " منتشر شده است ، افزود: مواضع رسمي اين وزارتخانه صرفا ازجانب وزير يا روابط عمومي اين وزارتخانه اعلام مي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين خبرگزاري مهر در خبري به نقل از يک مقام آگاه امنيتي نوشته بود: وزارت اطلاعات هيچ گاه در نظرات خود تجديدنظر نمي کند.
مشروح خبر به شرح زير در مهر منتشر شده بود: وزارت اطلاعات نه دادگاه است که بتوان در حکمش تجديد نظر کرد و نه تشکيلات سياسي است که صبح يک حرفي بزند و شب صحبت خود را عوض کند.
يک مقام آگاه امنيتي با اظهار اين مطلب به خبرنگار سياسي "مهر" گفت: وزارت اطلاعات يک سازمان امنيتي است که اعلام نظرش مستند، مستدل و فراتر از سلايق سياسي است.
وي افزود: در اين وزارتخانه پاسخ به استعلام دستگاه هاي مختلف نيز شورايي انجام نمي شود که اگر يکروز اعضا به طرفي چرخيدند ، نظر مجموعه عوض شود. بلکه سوابق افراد در وزارت اطلاعات ثبت و ضبط شده است و با بود و نبود يک يا چند نفر تغيير نمي کند.
اين مقام آگاه با اشاره به اينکه در بررسي هاي اخير صورت گرفته توسط هيات هاي اجرايي ، در قبال صلاحيت برخي افراد استعلام هاي تکراري صورت گرفته است ، گفت : اگر درباره هر کانديدا ، 10 بار هم نامه نگاري شود ؛ اين نامه را اول وقت اداري بفرستند يا آخر وقت اداري ؛ در مهلت مقرر استعلام کنند يا حتي پس از فرجه قانوني ، به هيچ عنوان پاسخ وزارت اطلاعات تغيير نمي کند و اين مساله حتي در اختيار وزير هم نيست که مثبت يا منفي شود.
وي درباره اظهارات روز گذشته سخنگوي هيات دولت مبني بر اينکه وزير اطلاعات در جلسه يکشنبه شب هيات وزيران از تجديدنظر در مورد برخي استعلامات سخن به ميان آورده ، تاکيد کرد: فشارهاي سياسي همه جريانات و احزاب در اين ايام بسيار چشمگير است و ليکن وزارت اطلاعات تنها مي تواند نظاره گر و شنونده اين اظهارات باشد و اين موضع گيري ها در عملکرد آن هيچ تاثيري نمي گذارد ؛ ولواينکه موضوع براي برخي ها ناخوشايند باشد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2979

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزارت اطلاعات: موضع گيري نکرده ايم، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016