چهارشنبه 17 دي 1382

مرتضي مبلغ: شايعات بي‌اساس عليه وزارت كشور را تكذيب مي‌كنم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
رييس ستاد انتخابات كشور گفت كه ادعاهاي بي‌اساس مبني بر تاييد صلاحيت عده‌ي زيادي از افراد فاقد شايستگي‌هاي لازم را تكذيب مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، مرتضي مبلغ امروز پس از جلسه‌ي هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: غوغاسالاري در چند روز اخير راه افتاده و فشارهايي متوجه وزارت كشور شده، هم‌چنين شايعاتي بي‌اساس مطرح مي‌شود كه تعداد زيادي از عوامل قاچاقچي، معتاد و ساواكي تاييد شده‌اند، اما در همين جا و به طور كامل آنها را تكذيب مي‌كنم.
وي هم‌چنين ابراز عقيده كرد كه احتمال مي‌دهد طرح چنين مواردي، زمينه‌سازي تبليغاتي براي رد صلاحيت تعداد زيادي از افراد باشد.
مبلغ در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه مدرك وزارت كشور در مورد اين‌كه برخي از هياتهاي اجرايي كارشان در برخي از موارد غيرقانوني بوده است، چيست، گفت: مدرك مشخص است، مشاهده كرده‌ايم.
وي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه چرا برخي از اعضاي نهضت آزادي كه بر گزينه‌ي التزام به ولي فقيه در فرم ثبت‌نام خط كشيده‌اند، تاييد شده‌اند؟ گفت: شما اين را از سخنگوي هيات اجرايي تهران سوال كنيد كه به طور دقيق از جزئيات مساله خبر دارد.
رييس ستاد انتخابات كشور افزود: تمام استعلامهايي كه از مراجع چهارگانه آمده عينا به هياتهاي اجرايي منعكس شده و آنها هم طبق قانون رسيدگي و تصميمشان را اتخاذ كرده‌اند.
وي در پاسخ به اقدام وزارت كشور در خصوص رد صلاحيتهاي احتمالي نيز اظهار داشت: ما مواضع قانوني‌مان محكم است و روي قانون مي‌ايستيم ، همان‌طور هم كه از قبل اعلام كرده‌ايم، دولت، وزارت كشور، هياتهاي اجرايي، فرمانداران و استانداران محكم بر مواضع قانوني خودشان خواهند بود و از آن ذره‌اي هم كوتاه نخواهند آمد.
رييس ستاد انتخابات كشور در ادامه در پاسخ به سوال مجدد خبرنگاري مبني بر تخلف درتاييد صلاحيت اعضاي نهضت آزادي اظهار داشت: در اجراي قانون مطلقا از كسي توصيه نمي‌پذيرم، شخصيتهاي سياسي هزاران حرف مي‌زنند كه تصادفا ممكن است يكي با يكي منطبق شود، چه ربطي دارد؟ ما وظيفه قانوني خود را انجام مي‌دهيم.
معاون وزير كشور هم‌چنين درباره‌ي عزل دو فرماندار افزود: مرجع تشخيص تخلف فرمانداران وزارت كشور و وزير كشور است.
مبلغ در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص تاييد صلاحيت تعدادي كه خبرنگاري آنها را معتاد خواند افزود: اگر كسي معتاد به مواد مخدر باشد، قطعا صلاحيتش رد خواهد شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3024

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرتضي مبلغ: شايعات بي‌اساس عليه وزارت كشور را تكذيب مي‌كنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016