جمعه 19 دي 1382

كناره جويي از انتخابات، حزب ملت ايران

پاينده ايران
اي آفريدگار پاك
ترا مي پرستم و از تو ياري مي جويم

كناره جويي از انتخابات
غم اين خفته ي چند ، خواب در چشم نرم ، مي شكند
هم ميهنان !
بار ديگر براي به روي صحنه آوردن فيلمنامه ي انتخابات ، بدنبال صحنه گردانان ، جهت ايفاي نقش دستوري به هر در و برزني با تبليغات بي حد و اندازه روان شده اند . زمان انتخابات اعلام شده براي مجلس هفتم به زودي فرا مي رسد ، اين در حالي است كه ميهن مان بيش از هر زمان به شدت بحراني و شرايط دروني و بيروني حاكم بر جامعه كه دست آورد عملكرد هاي هيأت حاكمه در ازاي ساليان گذ شته است .سياهه اي از نا كار آمدي را به نمايش مي گذارد و اصولاً به چه رأي بد هيم ؟ كدام برنامه ي بلند مدت و ميان مدت كدام سرمنزل مقصود ؟ به گراني مهار گسيخته ، به رواج بي بند باري ، به سقوط ارزش هاي اخلاقي ، به سقوط ارزش هاي علمي ، به فرار مغزها از ميهن ، به گراني درمان و نبود دارو ، به نبود آزادي گفتار ، به نداشتن استراتژي ملي در ميدان ديپلما سي كه يكروز براي صداميان جا ني فرش قرمز مي گسترانيم و روز ديگر جنايتكارش مي ناميم ؟ به بگير و به بند ، به صا حبان انديشه در بند ، به جوانان بجاي پشت ميز مدرسه پشت ميله هاي زندان ، به ناكار آمدان به سر كارهاي بزرگ ، به سكوت در برابر تجزيه طلبان ، به سكوت در برابر گروهي متحجر سنگواره ، به ندانم كاري كار بد ستان ، به از دست دادن فرصتها در اثر عدم مديريت ، به جايگزيني شعار بجاي شعور در پندار و رفتار ، به فقر مادي و معنوي روز افزون ملت ، به فرار فرزندان از خانه ، به از دست رفتن مزيت هاي ملي و حاكميت ملي در شمال و جنوب سرزمين مان ؟ به راستي به چه چيزي بايد رفت و رأي داد ؟ آيا در چنين شرايطي اميدي براي پاي صندوق رأي رفتن مي ما ند ؟ آنهم از يكسوي با عده اي ناكار آمد كه بارها آزموده شده اند با شعار هاي تكراري ميان تهي و خالي از محتوا و هرگونه بستر سازي براي رفع اين معضلات برشمرده شده واز ديگر سوي آيا با وجود شوراي نگهبان و دخالتهاي خلاف قا نون در امر انتخابات ، اجازه گزينش نمايندگان واقعي مردم امكان پذير است ؟ ( آزموده را آزمودن خطا ست ) . گر چه اگر نمايندگان واقعي هم در مجلسي اينگونه سا خته شده كه عملاً كارا نيست ، قادر نخواهند بود كاري و خدمتي از پيش برند . چرا كه در صورت هرگونه اظهار نظر نا سازوار با مراكز قدرت ، مؤاخذه و به بند كشيده مي شوند . در چنين شرايطي امكان هيچگونه تغييري وجود نخواهد داشت. گويي گذشت دوراني كه ميزان رأي ملت بود . بهر رو اكنون ديگر حقوقي براي ملت نما نده است .
حزب ملت ايران ، همچنا نكه از سال 1374 تا كنون بارها اعلام كرده است باز هم به پيروي از رهبران شهيد خود داريوش و پروانه فروهر اعلام مي دارد : تا زما نيكه مردم امكان گزينش نمايندگان راستين خود را بدور از هرگونه دخالت نهادهاي انتصابي نداشته با شند ، مشاركت مردم ، شعاري بي درون مايه بيش نيست و شركت در اينگونه انتخابات ها ، تنها و تنها مشروعيت بخشيدن به عملكرد كسا ني است كه ميهن مان را با بن بست روبرو كرده اند و مسئوليت تمامي اين ندانم كاري ها را عهده دارند .
حزب ملت ايران ، تنها راه برون رفت از بن بست كنوني را نه نمايش شركت در انتخابات ، بلكه انجام يك همه پرسي ملي را به گونه اساسي ترين رهيافت تلقي مي كند كه در آن پيش شرط هاي زير از پيش نياز هايي است كه لازمه هر گزينش ملي است . تا يكبار ديگر اين گفته ي مصدق بزرگ “ كه مجلس آنجاست كه مردم همه آنجايند ” در فضاي اين سرزمين خدايي طنين انداز شود و به راستي يكبار ديگر
“ ميزان رأي ملت ” مصداق بيابد .
ــ پديد آوردن فضاي سيا سي باز .
ــ از راه پاس داشتن آزادي گفتار و نوشتار . گردهمايي و جلوگيري از تجاوز گروه هاي فشار به هر عنوان .
ــ آزاد گذاردن همه حزب ها و جمعيت هاي دگر انديش مستقل ، اتحاديه ها و انجمن ها و كا نون ها و نهادها هر گروه اجتما عي .
ــ اجازه نشر به همه روزنامه ها و… و كتابها بركنار از سا نسور .
ــ دادن تأمين هاي لازم به انبوه ايرانيا ني كه ناگزير به كشورهاي بيگا نه كوچ كرده اند براي بازگشت به ميهن
ــ آزادي همه زندانيان سيا سي و… و در يك جمله زنده داشت همه حقوق ملت در 24 اصل از همين قا نون اسا سي پر نقص .
حزب ملت ايران ، بر اين باور است ، بي ترديد كليد گشودن بن بست هاي زندگي ملي در دست مردم است . آنهم از راه دخالت كامل در سرنوشت خويش و در اين زمينه بايد با بهره گيري از شيوه هاي شناخته شده در جهان ملت ها ، بدور از هرگونه خشونت و دسيسه هاي بيگا نه ساخته راه را بر انحصارگران و خودكامگان سد كرد .
حزب ملت ايران ، همگان را به خطرناك بودن وضع كشور با توجه به رويداد هايي كه در گرداگرد آن مي گذرد ، هشدار مي دهد و از آنان مي خواهد هم صدا براي برقراري مردمسالاري يكدل شوند و سازمانهاي وظيفه دارند ، بدور از هرگونه فرقه گرايي با كنار گذاردن پيشداوري هاي نا درست زمينه ي زنده داشت همبستگي همگاني را فراهم آورند .
باشد تاريخ از نسل ما بگونه اي زنان و مرداني كه با همه توان براي نگهداشت استقلال و رسيدن به آزادي و عدالت همگا ني از راه برقراري مردمسالاري كوشيد ند ، ياد كند .

دبيرخانه حزب ملت ايران
تهران ـ بيستم ديماه 1382 خورشيدي

درود بر داريوش و پروانه فروهر ره گشايان مردمسالاري

برقرار باد همبستگي تمامي نيروهاي استقلال طلب و آزاديخواه

هم ميهن سرنوشت خود را خود برگزين

انتخابات انتصابي ! نه ، همه پرسي آري

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3115

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كناره جويي از انتخابات، حزب ملت ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016