شنبه 20 دي 1382

شمس الواعظين: پس از مجلس هفتم راه براي ولادت نيروهاي موج سوم فراهم مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس سياسي
سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات گفت: دوره فهم رقباي عرصه سياست در ايران در حال شكل گرفتن است و اين فهم منجر به شناخت واقعي گروهها از يكديگر مي‌شود تا بتوانند متناسب با‌ آن عملكرد خود را سامان دهند.
ماشاالله شمس‌الواعظين با رد آنچه عده‌اي تمام شدن بازي سياست مي‌دانند اظهار داشت: معتقدم تازه بعد از مجلس هفتم با شناخته شدن ظرفيت حاكم بر نيروهاي اصلاح طلب و محافظه‌كار در ايران راه براي ولادت نيروهاي موج سوم فراهم مي‌شود و فرصت‌هاي زيادي بوجود خواهد آمد.
وي شناخت هويت، ماهيت،‌ كاركرد و رويكرد هاي نيروي سوم را خيلي دشوار دانست و گفت: قطعا اين جريان از نقاط قوت و ضعف دو حريف فعلي بهره خواهند گرفت و شكل نويني به سياست‌هاي خودشان خواهند داد.
سردبير روزنامه توقيف شده جامعه نقش آناني را كه وي ناظران بازي ناميد در آينده سياست‌ورزي ايران اساسي دانست و افزود: من اصلا به مفهوم تشكيلاتي اصلاح طلب نيستم بلكه حداكثر مي‌توانم برگزار كننده يك بازي سالم و بهداشتي باشم و بنابراين هيچ نقشي در اداره بازي نخواهم داشت.
وي تصريح كرد: رسانه‌ها و افرادي چون من وظيفه دارند كه با نظارت بر بازي‌ها به توليد تيم‌هاي جديد در عرصه بازي كمك كند ك در اين زمينه چشم‌انداز آتي جامعه ايران را خوب ارزيابي مي‌كنم.
وي انتقاد را ضروري دانست و با طرح اين سوال كه آيا اصلاح طلبان تا به حال حركت‌هاي نقادانه داشته‌اند، افزود: يويوليسم آفتي است كه به جان اصلاح طلبان افتاده است.
شمس‌الواعظين در توضيح زمينه‌هاي شكل‌گيري عوام زدگي در جامعه گفت: دولت‌هاي بعد از هر انقلاب، وقتي با حجم وسيع مطالبات گوناگونه مواجه مي‌شوند و توانايي خود را در تفكيك و اولويت‌بندي مطالبات از دست مي‌دهند دچار يويوليسم يا عوام زدگي مي‌شوند.
وي افزود: به ميزاني كه دولت‌ها نگاه راهبردي به توسعه از سياست‌هاي يويوليسمي مي‌يابند و به تدوين سياست هاي مستقل همت مي‌گمارند، به همان ميزان با تن دادن به يويوليسم فرهنگ ضد توسعه نگاه‌هاي راهبردي را مي‌گيرند.
شمس الواعظين با بيان ايكه بعد از دوم خرداد اين انتظار وجود داشت كه دولت برآمده از جنبش اصلاحات به سياست‌هاي سنتي عوامگرايانه ايران پايان دهد اظهار داشت كه چنين اتفاقي نيافتاد.
سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با طرح اين سوال كه آيا اصلاح طلبان به حركت‌هاي خود نگاهي نقاد داشته‌اند ، گفت و يا به دليل چيرگي يويوليسم مايل نيستند تمام مقامشان را در بدنه اجتماعي از دست بدهند و از اعتراف به خطاهاي تاكتيكي و راهبردي صرف نظر كنند.
وي معتقد است: انتقاد از عملكرد خود، در ادبيات اصلاح طلبان ديده نمي‌شود و يا خيلي كمرنگ است و اگر كسي اقدام به نقادي كند تحت فشار قرار مي‌گيرد و از ديد محافظه‌كاران آدم بريده از اصلاح طلبان و از ديد اصلاح طلبان نيز آدمي شورشگر تلقي مي‌شود

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3147

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شمس الواعظين: پس از مجلس هفتم راه براي ولادت نيروهاي موج سوم فراهم مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016