يكشنبه 21 دي 1382

نگاهی دگر به انتخابات مجلس، پدرام نوربخش

لحظه ای پیش مقاله ای از آقای سرکوهی در مورد انتخابات مجلس خواندم.

در کل تحلیلشان را معقول یافتم. آنچه که مسلم است این انتخابات حتی کمینه شرایط یک انتخابات واقعی را دارا نیست. لطفا به کلام زیر توجه کنید:
"کسانی می توانند وارد صحنه رقابتهای انتخاباتی شوند که به اسلام، نظام اسلامی، قانون اساسی و آرای آيت الله خمينی اعتقاد داشته باشند"

این جمله کوتاه تکلیف شرکت در این انتخابات را کاملا معلوم می کند. بویژه وقتی بدانیم که این جمله توسط شخصی بیان شده (کمتر از 24 ساعت قبل) که کلیه متقاضیان سمت نمایندگی ملت بایستی تعهد کلامی و عملی شان به او محرز شود. او کسی نیست جز حجت الاسلام والمسلمین سید علی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی به اصطلاح ایران. اجازه دهید وقت گهربار شما را در این مورد بیش نگیرم.

پس ای اهل منطق ای مذهبی یا غیرمذهبی ای استاد , ای پیله ور, ای تاجر و ای هرکسی که هستی از این انتخابات فرمایشی دوری کن و منطق را به سخره نگیر. کلیله و دمنه ها و مرزباننامه ها و کیمیای سعادتها به ما یاد داده اند که اخلاق را حمایت و تزویر را نهی کنیم.

ولی...

حال چرا کمی با سیاست تر عمل نکنیم؟ درست است که با عدم شرکت ما پیام گویای خود را به جهانیان در تاریخ ثبت خواهیم کرد. ولی اگر در ارایه آمار و ارقام تقلب شود که بعید نیست چی؟ اگر مافیا قدرت ماهرانه کمی آرا رای دهندگان را توجیه کرد چی؟ استنباط من از مقاله فوق و دیگر مقالات شبیه به آن اینست که ما باید طوری پیام تنفر و انزجار خود را از این حکومت فاشیستی منتشر کنیم که تحریف آن به آسانی میسر نباشد.

پیشنهادها باید از سوی نخبگان ایرانی ارایه شوند. کجایند تیزهوشان ؟ کجایند شاگرد اولان کنکور؟ این هم کنکور است کنکوری برای زندگی بهتر برای ملت ایران. کجایند انها که در عرض یک سال دکترا در دانشگاه استانفورد می گیرند؟ فسفر ها را بسوزانید. من باهوش نیستم پس فقط به نمایندگی بخشی از همفکران خود شرایط این طرح را به اختصار بیان می کنم:

1/ از حیثیت و جان و مال مردم مایه نگذارید (مثلا در بیرون گود مردم را به شورش هایی واندارید که منجر به دستگیری و شکنجه آنها شود)
2/ طرحی ارایه دهید که فشار آن بر دوش همه مردم آزادیخواه باشد در نتیجه بر فرد یا گروه خاصی فشار نیاید (یادم است سالها بیش معلم دیکتاتور دینی مان را با یک فعالیت گروهی وادار به تسلیم و عذرخواهی نمودیم. به این صورت که به رویش نگاه می کردیم و به آرامی بدون اینکه دهانمان را باز کنیم صدا تولید می کردیم. البته این صدا خیلی جزئی بود ولی وقتی 50 نفر این کاررا کردند به اندازه کافی بلند بود که مانع درس دادن او شود. او قادر نبود که شخص خاصی را شناسایی کند...در نتیجه با یک کار خودجوش هماهنگ با حداقل هزینه شرش دفع شد...)
3/ طرحی ارایه دهید که گویا باشد ضمن این که اصول اخلاقی را زیر پا نگذارد.(کارهای احمقانه همچون به آتش کشیدن ماشین پلیس و بانکها و سازمانهای دولتی که متاسفانه قیام فرهنگی تیر 78 را منحرف ساخت اصلا پذیرفتنی نیست)
4/ شعار مرگ بر ... سردادن به هرطریقی که باشد پذیرفتنی نیست.
5/ یادمان باشد که با یک بلیط فقط یک فیلم می شود دید سعی نکنید که در یک روز به همه چیز برسید. ما نیاز به تمرکز داریم. حکومت اسلامی عیب زیاد دارد ولی ما فقط باید در موضوع انتخابات تمرکز کنیم. به قول معروف آسیاب به نوبت!

باری, این در توان من ساده و ساده اندیش و ساده دوست و ساده فکر بود. لطفا بیایید بیشتر در موضوع انتخابات تمرکز کنیم وملت را از طرحهای ابتکاری خود محروم نکنید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3166

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگاهی دگر به انتخابات مجلس، پدرام نوربخش' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016