يكشنبه 21 دي 1382

آخرين اخبار ايلنا از تحصن امروز نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي تا ساعت 18,30، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
تحصن بيش از 100 نماينده اصلاح طلب كه از بعد از ظهر امروز در مجلس شوراي اسلامي آغاز شده همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ايلنا نزديك به 100 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از ساعت 30/16 امروز با نشستن در راهروهاي پارلمان در اعتراض به رد صلاحيت‌‏هاي گسترده هيأت‌‏‌‏هاي نظارتي، تحصن خود را آغاز كردند.
بهزاد نبوي، نماينده مردم تهران و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره اين تحصن به خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران، ايلنا، گفت: نمايندگان مجلس، طي اين تحصن خواستار برگزاري انتخاباتي آزاد هستند.
وي زمان اين تحصن را نامحدود اعلام كرد.
گفتني است، يك هيأت پارلماني ايتاليايي كه امروز براي ديدار با جمعي از نمايندگان به مجلس شوراي اسلامي آمده بودند نيز با پيوستن به نمايندگان متحصن، همراهي خود را با آنها اعلام كرده و گفتند: "امشب در حمايت از برگزاري انتخابات آزاد در ايران، با نمايندگان پارلمان ايران همراهي خواهيم كرد".
اين گزارش حاكيست، محمدرضا خاتمي سخنگوي نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي است.
اين نمايندگان كه به صورت دايره‌‏وار در راهروي پارلمان نشسته‌‏اند، در حال مذاكره و رايزني براي يافتن راه حل در خصوص رد صلاحيت‌‏ها هستند.
در اين تحصن كه با حضور خبرنگاران رسانه‌‏هاي داخلي و خارجي برگزار شده است، نواب رئيس مجلس حضور دارند و تعداد نمايندگان متحصن نيز رفته رفته بيشتر مي‌‏شود.
گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا حاكيست، تعدادي از وزراي كابينه دولت نيز قرار است به نمايندگان متحصن در مجلس بپيوندند.
همچنين معاون پارلماني وزارت كشور با پيوستن به نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي گفت: تحصن نمايندگان مجلس براي وزارت كشور محترم است.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، ميرلوحي معاون پارلماني وزارت كشور كه در جمع نمايندگان متحصن حضور دارد، به خبرنگاران رسانه‌‏ها گفت: براي سلام به نمايندگان متحصن به مجلس آمده‌‏ام.
وي درباره اين تحصن تصريح كرد: هر تصميمي كه نمايندگان مجلس بگيرند، براي وزارت كشور محترم است.
علي شكوري راد، نماينده تهران نيز گفت: اندازه اعضاي هيأت مركزي كوچك‌‏تر از آن است كه براي نماينده‌‏ها تعيين صلاحيت كنند و اين يكي از طنزهاي جامعه ماست.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، علي شكوري راد، نماينده تهران در جمع خبرنگاران پارلماني و در جمع نمايندگان متحصن گفت: رئيس جمهور بايد سعي كند اوضاع را آرام نگه دارد.
وي با اشاره به اينكه هيأت نظارت منصوب شوراي نگهبان است و شوراي نگهبان مسوول اين قسمت است،تصريح كرد: فكر مي‌‏كنم كار مملكت خيلي خنده‌‏دار شده كه من نوعي را به خاطر "عدم التزام به اسلام و نظام" و "سوء شهرت" و نظاير آن رد صلاحيت كنند.
وي تصريح كرد: اينك رئيس مجلس و رئيس جمهور مصمم هستند كه موضوع را پيگيري كنند.
وي با اشاره به اينكه تازه تحصن آغاز شده است،‌‏ گفت: زمان مشخص براي تحصن اعلام نشده است و تا زمانيكه هيأت مركزي را وادار كنيم در رد صلاحيت‌‏ها تجديد نظر كند، به تحصن ادامه مي‌‏دهيم و در صورت لزوم به اقدامات ديگري دست خواهيم زد.
گزارش خبرنگار ايلنا حاكي است كه تعداد زيادي از نمايندگاني كه براي انتخابات مجلس هفتم نامزد نشده‌‏اند و همچنين نمايندگاني كه تأييد صلاحيت شده‌‏اند، با حضور در جمع نمايندگان متحصن، حمايت خود را از برگزاري انتخابات آزاد اعلام كردند و نسبت به رد صلاحيت غير قانوني برخي نمايندگان، در اين تحصن شركت كردند.
بهروز افخمي كه در انتخابات مجلس هفتم كانديدا نشده، گفت: شايد اين رد صلاحيت‌‏ فرصتي باشد كه نيروهاي اصلاح طلب، ليست جوان‌‏تري را ارائه دهند.
وي افزود: شناخت اين جوانان كار دشواري نيست.
همچنين خبرنگاران پارلماني به منظور جلسات و مذاكراتي كه تحصن كنندگان در راهروهاي مجلس برگزار كرده بودند، به خارج از پارلمان هدايت شدند و بعد از اين مذاكرات، به جمع تحصن كنندگان رفتند.
همچنين متحصنين نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت‌‏الاسلام سيد ناصر قوامي اقامه كردند.
همچنين خبرها حاكيست در راهروي مجلس تريبوني گذاشته شده است و پلاكاردهايي نيز با عناوين مختلف در اعتراض به رد صلاحيت‌‏هاي گسترده بر روي اين پلاكاردها نوشته شده است.
در راهروهاي مجلس شنيده مي‌‏شود كه جمعي از معاونين رئيس‌‏جمهور و وزرا نيز قصد دارند به اين متحصنين بپيوندند
همچنين به دنبال سخنراني برخي چهره‌‏هاي انقلابي در اين تحصن رضا يوسفيان نيز كه سال‌‏ها در اسارت بوده، سخنراني كرد.
به گزارش ايلنا وي در جمع متحصنين به سوابق خود در جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: بنده كه از ناحيه كمر زخمي شده‌‏ام و 8 سال در اسارت بوده‌‏ام، الان يكي از رد صلاحيت شدگان هستم.
وي افزود: دوازده سالم بود كه در مساجد فعاليت و از 15 سالگي در جبهه بودم و بعد از اسارت نيز در اردوگاه‌‏هاي عراق به علت اعتقاداتم بارها مرا تغيير مكان دادند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر به استناد بند 1، 3 و 28 قانون انتخابات تحت عنوان عدم التزام به اسلام و قانون اساسي و ولي فقيه رد صلاحيت شده‌‏ام.
يوسفيان گفت: با استناد به بند 30 وابستگي بنده به تشكيلات غير قانوني بوده كه من نمي‌‏دانم منظورشان از اين تشكيلات غير قانوني حزب مشاركت بوده و يا انجمن اسلامي محسوب مي‌‏شود.
محمدرضا علي حسيني نيز، يكي از نمايندگان رد صلاحيت شده در سخناني گفت: علت عدم صلاحيت بنده را عدم التزام به جمهوري اسلامي عنوان كرده‌‏اند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا ، وي در جمع متحصنين با اشاره به سوابق خود گفت: از 15 سالگي مبارزات سياسي عليه رژيم شاه را شروع كردم. اولين كارها در سال 52 پخش رساله امام در كوچه‌‌‏هاي نهاوند بود. شش نفر از جوانان همكار من اعدام شدند. حكم محكوميت به ابد به اضافه 28 سال گرفتم. سال 53 دستگير و سال 57 آزاد شدم.
وي افزود: در سال 53 با مقام معظم رهبري هم سلول بودم و 5 سال هم در مناطق جنگي بودم. با وجود اينكه بنده جانباز 50 درصد هستم احتمالاً براي آقايان هنوز التزام 50 درصد باقيمانده به جمهوري اسلامي هنوز ثابت نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3180

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين اخبار ايلنا از تحصن امروز نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي تا ساعت 18,30، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016