يكشنبه 21 دي 1382

آخرين اخبار ايلنا از تحصن نمايندگان تا ساعت 19,30، تحصن نمايندگان ادامه خواهد يافت، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
تحصن نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، در اعتراض به رد صلاحيت‌‏هاي گسترده هيأت‌‏هاي نظارتي در محل كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، پس از سخنراني جمعي از نمايندگان رد صلاحيت شده در جمع متحصنين ادامه اين تحصن در محل كميسيون برنامه و بودجه برقرار خواهد بود.
هنوز در مجلس شنيده مي‌‏شود كه اعضاي هيأت دولت به جمع متحصنين خواهند پيوست.
گفتني است، شهربانو اماني در جمع متحصنين با صداي بلند گفت: ما به اتهام دفاع از دولت اينجا هستيم و اين توقع زيادي نيست كه بخواهيم اعضاي هيأت دولت در جمع ما باشند.

شهربانو اماني يكي از رد صلاحيت‌‏ شدگان گفت: اعتراض ما نمايندگان به دليل استيفاي تمامي حقوق كساني محسوب مي شود كه تريبوني در خانه ملت ندارند و رد صلاحيت آن ها حيثيت شان را نيز زير سوال برده است.
به گزارس خبرگزاري كار ايران,ايلنا,شهر بانو اماني نماينده مردم اروميه در مجلس با اشاره به اين كه به عنوان نماينده در مجلس چهارم، اتهام‌‏ها,توهين‌‏ها و اقدام‌‏ها را به خاطر زن بودن از طريق بسياري ازمتعصبين كشور تحمل كرده است, گفت: در مجلس پنجم اتهام بي‌‏ديني به من زده اند و در مجلس ششم اتهام آمريكايي بودن را به من انتصاب داده اند كه اين نشان مي‌‏دهد,مخالفان اصلاحات براي گرفتن كرسي‌‏هاي مجلس بدتر كج سليقگي و
بي‌‏سليقه گري مي كنند.
نماينده اروميه افزود: جرم ما اين است كه هم عقيده امام جمعه شهرمان نيستيم ,زيرا اين فرد كه CD و كتاب‌‏هاي جوك در تمام زمينه ها در ارتباط با او منتشر مي‌‏شود ,بدترين اتهامات را به اصلاح طلبان مي‌‏زند و همه ترجيح مي‌‏دهند كه در مقابل وي سكوت نمايند
وي تصريح كرد: اينكه نمايندگان مجلس كه مهمترين قوه كشور محسوب مي شود را به عدم التزام به اسلام و قانون محكوم كنند,ديگر جاي سكوت باقي نمي‌‏ماند
محمود اخوان بازارده، نماينده مردم لنگرود در مجلس كه از سوي هيأت‌‏هاي نظارت رد صلاحيت شده است، در سخناني گفت: بنده را به جرم همكاري با منافقين رد كرده‌‏اند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، وي در سخناني در جمع نمايندگان متحصن، تصريح كرد: بعد از جنگ "بدر" آنهايي كه آغازگر جنگ بودند، توسط فرصت طلبان قلع و قمع شده و بد شناخته شده‌‏اند. قبل و بعد از انقلاب اسلامي نيز،نفوذي‌‏ها و عناصر غير معتقد به نظام، در بالاترين اركان مملكت لانه كرده‌ و با افراد انقلابي برخورد مي‌‏كنند.
وي افزود: مرا متهم به ارتباط با گروهك‌‏هاي منافقين مي‌‏كنند، در حاليكه من قبل از انقلاب عضو گروه‌‏هاي انقلابي بودم و اكنون بايد تاوان اين مساله را پس بدهم.
اخوان گفت: من خانواده شهيد، آزاده و رزمنده هستم و اولين فرمانده سپاه در شهر خودم بودم.
ابطحي، معاون پارلماني رئيس جمهور در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: رفتاري كه در قضيه رد صلاحيت‌‏ها پيش آمده, مورد قبول دولت نيست و رئيس جمهور نيز از اين مساله بسيار ناراحت است.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، وي افزود: در حال حاضر وضعيتي شبيه بازي فوتبال پيش آمده كه داور تيم حريف را حذف مي‌‏كند و به تيم ديگري مي‌‏گويد، تا مي‌‏توانيد گل بزنيد. مطمئناً بازي پرگلي مي‌‏شود ولي قواعد بازي در آن رعايت نشده است.
ابطحي خاطرنشان كرد: انقلابي كه كرديم براي تحقق آزادي و مردمسالاري در كشور بود و ما به عنوان فرزندان انقلاب از حذف مردم سالاري نگرانيم كه مبادا مردم نتوانند كساني را كه مي‌‏خواهند،‌‏ انتخاب كنند.
وي رد صلاحيت‌‏هاي نامزدها را خلاف قانون و سليقه‌‏اي دانست و درباره تحصن نمايندگان گفت: خبر تحصن ظهر امروز به ما رسيد، طبيعتاً پيگيري‌‏هاي لازم انجام خواهد شد، ولي فكر نمي‌‏كنيم پيگيري رئيس جمهور به جايي برسد و بنده شخصاً در اين زمينه خوشبين نيستم.
وي ادامه داد: رئيس جمهور گفته است، كساني كه اين رد صلاحيت‌‏ها را انجام داده‌‏اند، مخالف نظر مقام رهبري عمل كرده‌‏اند، چرا كه مقام رهبري تأكيد كرده بوده‌‏اند كه رد صلاحيت‌‏ها بايد قانوني باشد.
ابطحي افزود: مجلسي كه نزديك به 80 نفر از نمايندگان آن رد صلاحيت شده‌‏اند، از نظر حقوقي مشكل دارد.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص استراتژي خروج از حاكميت، اظهار نظري نكرد.
ابطحي همچنين در پاسخ به سوالي درباره استعفاي احتمالي جمعي از وزراي كابينه دولت در اعتراض به رد صلاحيت‌‏ها كه خبر آن امروز در راهروهاي مجلس شنيده مي‌‏شد، گفت: اگر كسي استعفا دهد، اعلام مي‌‏شود.
ابطحي ادامه داد: نه تنها گفت‌‏و‌‏گوهاي رئيس جمهور و رئيس مجلس در خصوص بررسي صلاحيت‌‏ها تاثيرگذار نبوده است، بلكه آنچه كه الان اتفاق افتاده، بر خلاف توصيه مقام رهبري است.
6 نفر از وزراء و 18 تن از استانداران براي پيوستن به تحصن نمايندگان مجلس اعلام آمادگي كرده‌‏اند.
به گزار ش خبرگزاري كار ايران,ايلنا,يك عضو هيأت رئيسه مجلس با اعلام اين مطلب به خبرنگار پارلماني ايلنا گفت: تاكنون 6 نفر از وزراء و 18 تن از استانداران آمادگي خود را براي پيوستن به تحصن نمايندگان اعلام كرده‌‏اند.
اين نماينده همچنين گفت: اين 6 وزير و 18 استاندار اعلام كردند در صورتي كه تغييري در روند رد صلاحيت‌‏ها نشود استعفاي خود را تقديم خواهند كرد.

علي اصغر هادي زاده، رئيس فراكسيون مجمع ايثارگران در مجلس گفت: اگر 200 هزار شهيد و جانباز در اين كشور مبارزه كردند و هنوز روي تخت بيمارستان‌‏ها زجر مي‌‏كشند، براي اين بود كه اين روزها را نبينند و سعي و هدفشان ‌اين بود كه اسلام، قرآن و آموزه‌‏هاي نهج البلاغه دراين كشور حاكم شود.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، هادي زاده نماينده مردم محلات و دليجان در سخناني در جمع نمايندگان متحصن در مجلس تصريح كرد: بسياري از دوستاني كه شما نمي‌‏شناسيد در سراسر كشور جرم‌‏شان اين است كه
مي‌‏خواهند اسلام را در جامعه پياده كنند و براي اعتراض به پياده شدن اسلام، رد صلاحيت مي‌‏شوند.
وي افزود: بسياري از رد صلاحيت شدگان علاقمند به شركت در انتخابات نبودند ولي به خاطر نظام و مشاركت مردم ثبت نام كردند كه اتفاقاً براي رد صلاحيت انگشت‌‏ها بروي آنها نشانه رفته است.
وي گفت: هادي‌‏زاده‌‏ها مهم نيستند، شما هم مهم نيستيد, الان اين نظام و انقلاب است كه برايش زحمت كشيده شده اما امروز مشاهده مي كنيم , برخي آقايان مسيري را طي مي‌‏كنند كه در دوران طاغوت هم چنين اتفاقاتي نيفتاده بود.
وي خاطرنشان كرد: مجلسي كه 80 نفر آن رد صلاحيت مي‌‏شوند، مطمئناً بسياري از افراد در ساير دستگاه‌‏ها نيز از نظر آقايان صلاحيت ندارند و اين زير سوال بردن نظام است.
رئيس فراكسيون مجمع ايثارگران مجلس گفت: بنده متهم به مشاركت در فعاليت‌‏ گروه‌‏هاي غير قانوني عليه نظام هستم كه بايد مشخص شود اين گروه‌‏ها چه كساني هستند و اگر منظورشان حزب مشاركت است، بنده افتخار مي‌‏كنم كه عضو كوچكي از آن به حساب مي‌‏آيم و هيچ نگراني در اين زمينه ندارم.
هادي زاده در پايان گفت: يكي ديگر از دلايل رد صلاحيت من، عدم اعتقاد به شوراي نگهبان بوده كه بارها اعلام كرده‌‏ام، با عملكرد اين شورا مخالفم و معتقدم عملكرد شوراي نگهبان كشور را به انحراف مي‌‏كشاند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3195

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين اخبار ايلنا از تحصن نمايندگان تا ساعت 19,30، تحصن نمايندگان ادامه خواهد يافت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016