دوشنبه 22 دي 1382

اعضاي هيات دولت، فعالان سياسي و دانشجويي هم به جمع متحصنين پيوستند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
اعضاي هيات دولت، فعالان سياسي و دانشجويي هم به جمع متحصنين پيوستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، عبدالله رمضان زاده و ستاري فر از هيات دولت و بسياري از شخصيت‌‏هاي اصلاح طلب ايران و فعالان جنبش دانشجويي نيز به جمع نمايندگان متحصن در مجلس پيوستند.
اقدام هيأت‌‏هاي نظارت در رد صلاحيت گسترده داوطلبان نمايندگي دوره هفتم مجلس كه 85 تن از آنها كه نماينده فعلي مجلس هستند، واكنش شديد نمايندگان مجلس و فعالان سياسي را در بر داشت.
بر اساس آخرين اخبار رسيده از وضعيت فعلي مجلس علاوه بر هيأت پارلماني ايتاليا كه براي اعلام همبستگي با نمايندگان متحصن در مجلس و حمايت از برگزاري انتخابات آزاد در ايران وارد پارلمان شده بودند، جمعي از فعالان سياسي و نمايندگان جنبش دانشجويي با حضور در راهروهاي مجلس با نمايندگان متحصن اعلام همبستگي كردند.
نمايندگاني از مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، حزب كارگزاران سازندگي، انجمن اسلامي مدرسان و اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت از جمله حجت شريفي، عبدالله مومني و مهدي اميني زاده به منظور اعلام همبستگي با نمايندگان وارد مجلس شدند.
نمايندگان مجلس ششم همچنين در اعتراض به اقدام هيأت‌‏هاي نظارت شوراي نگهبان به خبرنگار ايلنا اعلام كردند كه امشب را در مجلس خواهند ماند و تحصن شبانه‌‏روزي آنان در اعتراض به روند موجود ادامه مي‌‏يابد.
از سويي ديگر در آخرين جلسه‌‏اي كه بدون خبرنگاران در مجلس برگزار شده است، نمايندگان متحصن به بحث و رايزني پيرامون مسائل مربوط به تحصن شبانه‌‏روزي و ديدگاه‌‏هاي مختلف در مورد تصميمات پس از تحصن پرداختند.
نمايندگان مجلس همچنين هيچ پاياني براي تحصن نامحدود خود اعلام نكرده ا ند و قرارشان بر اين است كه به هيچ وجه از مجلس خارج نشوند.
برخي منابع آگاه خبر مي‌‏دهند كه در روزهاي آينده قرار است جمع ديگري از نمايندگان به اين تحصن بپيوندند.
در جمع نمايندگاني كه امشب در پارلمان خواهند ماند، نمايندگان تأييد صلاحيت شده و افرادي كه در دوره هفتم از كانديداتوري نمايندگي مجلس انصراف داده‌‏اند نيز به چشم مي‌‏خورد.
لازم به ذكر است، به ‌‏رغم اقدام هيأت نظارت شوراي نگهبان در رد صلاحيت 85 تن از نمايندگان فعلي مجلس با اين وجود نمايندگان مجلس ششم طرح‌‏هاي در دست كار مجلس را به حالت تعليق درنياوردند.
بر اساس آخرين اخبار كميسيون برنامه و بودجه مجلس همچنين كميسيون تلفيق كه مأموريت رسيدگي به بودجه سال 83 را بر عهده دارند كار خود را به حالت تعليق درنياورده و بحث بودجه سال 83 روال عادي خود را در كميسيون‌‏هاي مربوطه به منظور طرح در صحن علني مجلس مي‌‏گذارند.
مجلس شوراي اسلامي همچنان ميزبان مقامات سياسي است كه در جمع معترضين به رد صلاحيت گسترده حاضر مي‌‏شوند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، آخرين اخبار حاكي است كه حميد رضا جلايي پور، هادي قابل رئيس جبهه مشاركت استان قم، مصطفي تاج زاده، عضو شوراي مركزي حزب مشاركت و موسوي تبريزي، دادستان اسبق انقلاب در جمع نمايندگان حاضر شدند.
همچنين زهره آقاجري، از كانديداهاي رد صلاحيت شده، زهره مجردي، عضو دفتر سياسي جبهه مشاركت، هادي خانيكي، مشاور رئيس جمهوري از جمله كساني بودند كه در حال حاضر در جمع متحصنان حضور پيدا كردند.
گفته مي‌‏شود شيرين عبادي نيز قصد دارد در جمع متحصنين حضور پيدا كند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3218

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعضاي هيات دولت، فعالان سياسي و دانشجويي هم به جمع متحصنين پيوستند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016