دوشنبه 22 دي 1382

محمدي فرماندار تبريز: شکست خوردگان از قانون انتقام گيري کردند، پيمان پاک مهر

تبريز نيوز : سرويس سياسي :" دردفاع از حقوق شهروندي تا پاي جان ايستاده ام" ؛ محمدي فرماندار تبريز در مصاحبه مطبوعاتي با اعلام اين مطلب و ارايه آماري در خصوص رد صلاحيت 96 نفر از 194 ، نامزد انتخابات مجلس توسط هيات هاي نظارت شوراي نگهبان در تبريزدر پاسخ به سوال خبرنگار سرويس سياسي تبريز نيوز که علت رد صلاحيت هاي گسترده را جويا شده بود گفت : قرار بر اين بود داور بي طرف باشد ولي شکست خوردگان از قانون ، جامعه مدني ودوم خرداد انتقام گيري کرده و ظلم بزرگي را در حق شهروندان انجام داده و قصد دارند مجلس هفتم را يک دست ، رام و مطيع خود گردانند .وقتي دستکش مخملين سفيد از روي مشت آهنين برمي افتد چهره ناقضين حقوق ملت عريان مي شود،البته عقبه انجمن هاي حجتيه تا فرسوده کردن انقلاب از آن دست نخواهند کشيد چه بسا تضعيف جمهوريت به نام اسلام ، ظلم به اسلام است .
محمدي افزود : بيشتر نامزدهاي مجلس هفتم بدليل تحقيقات محلي رد صلاحيت شده اند ، چنين رد صلاحيت هاي غير قانوني و گسترده شوک منفي به جامعه وارد ساخته و بحران زاست و باعث کاهش مشارکت شده ،بطوريکه افت شديد مشارکت در داخل و هم در عرصه بين المللي مشروعيت و مقبوليت نظام را به چالش طلبيده و تاثيرمستقيمي بر منافع ملي دارد .
فرماندار تبريز ادامه داد : اصلاح طلبان وآن هايي که به قانون و راي ملت بها مي دهند سعي دارند فرايند " دموکراتيزه شدن " ، " رعايت حقوق بشر" و "مردم سالاري" را تقويت کنند تا در همه زمينه ها و بويژه در عرصه بين الملل قدرتمندانه پاي ميز گفتگو و مذاکره نشسته و از حقوق ملت دفاع کنند و اعتقادي هم به چانه زني در پشت پرده نداشته و نمي خواهند از پشت خنجر بزنند ولي عده اي پروژه " انفعال" در داخل ، " انزوا " در خارج را دنبال کنند .
محمدي با اشاره به بافت نظام هاي ديکتاتوري و مقايسه آن با رژيم گذشته گفت : ديکتاتورها اجازه نمي دهند مردم خودشان انتخاب کنند و باور ندارند که مردم نياز به قيم ندارند .در رژيم گذشته " باند دربار " مردم را مکلف مي نمود تا به آن ها راي دهند يا احزاب شاه ساخته ،افرادي وابسته را جهت کانديداتوري مجلس معرفي نموده واجازه نمي دادند نمايندگان واقعي ملت به صحنه بيايند . بنابراين مردم انقلاب کردند تا ديکتاتوررفته و بر سرنوشت خود حاکم شوند و انقلاب هم پيروز شد.
وي افزود : در دوم خرداد 76 شعار آقاي خاتمي قانون گرايي و جامعه مدني بود که مردم به صحنه آمدند .يکي از لوايح که مي توانست در دفاع از حقوق شهروندي موثر باشد لايحه قانون جديد انتخابات بود تا حقوق مردم تضيع نشود .ولي در شوراي نگهبان متوقف شد .
فرماندار تبريز و مجري انتخابات مجلس هفتم خطاب به آقاي خاتمي گفت : به ما گفتيد به قانون عمل کنيد ، کرديم و هزينه اش را هم مي پردازيم . "آقاي رييس جمهور" انواع قانون شکني ها را کردند از شما مي خواهم از حق مظلومين دفاع کنيد ، شما رييس جمهور و پاسدار قانون اساسي هستيد از حقوق مردم دفاع کنيد ، هيچکس جز شما نيست . شما از ما دفاع کنيد . ما نمي توانيم شرف وا نسانيت خود را زير پا گذاشته و با قانون شکنان همراهي کنيم ، من که به عنوان مجري انتخابات " دردفاع از حقوق شهروندي تا پاي جان ايستاده ام " .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيمان پاک مهر- روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel,fax:0098 411 5531723

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3223

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدي فرماندار تبريز: شکست خوردگان از قانون انتقام گيري کردند، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016