دوشنبه 22 دي 1382

اعتراض شديد به رد صلاحيت‌ها در نشست جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
تجمع اعتراض‌آميز جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي با حضور چهره‌هاي سياسي، عصر امروز در محل دفتر اين جبهه برگزار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين تجمع افرادي چون ابراهيم يزدي، هادي قابل، احمد قابل، خشايار ديهيمي، زهره‌آقاجري، نرگس محمدي، محمد بسته‌نگار، عماد‌الدين باقي، فيض‌الله عرب‌سرخي، مصطفي تاج‌زاده، فاطمه حقيقت‌جو، حبيب‌الله پيمان، محسن كديور حضور داشتند.
در ابتداي اين جلسه، هادي قابل رييس جبهه‌ي مشاركت استان قم، به بررسي تفكرات موجود در جامعه‌ي قبل از انقلاب اسلامي پرداخت. وي در ادامه به نحوه‌ي بررسي صلاحيت كانديداها اعتراض كرد.
عليرضا علوي‌تبار در سخناني اتفاقات رخ داده در اين چند روز را از مواردي دانست كه بايد از آن درس عبرت گرفت.
محمدجواد اكبرين‌، دبير مجمع طلاب خط امام نيز پيام آيت‌الله منتظري به حاضرين در نشست را قرائت كرد.
به گزارش ايسنا همچنين خشايار ديهيمي در اين نشست اين اعتراض را فرصت طلايي براي اعتماد سازي بين افكار عمومي، مردم و نيروهاي سياسي كه مدعي اصلاح‌طلبي و خواستار دموكراسي هستند، خواند.
وي اظهار اميدواري كرد كه اين فرصت مانند فرصت‌هاي ديگر به هدر نرود.
سعيد رضوي‌فقيه، نيز با بيان اينكه نمايندگان مجلس از ما خواسته‌اند كه با صندوق‌هاي راي قهر نكنيد، خطاب به آنان گفت: ما نيز از شما مي‌خواهيم تا زماني‌كه به خواسته‌هاي خود و خواسته‌هاي ما نرسيده‌ايد مجلس را ترك نكنيد.
عماد‌الدين باقي پس از رضوي‌فقيه طي سخناني ابراز عقيده كرد: اين نخستين باري است كه نمايندگان در دفاع از حقوق ملت دست به تحصن زده‌اند كه اميدواريم اين حركت به سمت خلوص حقوق بشر و شهروندي برود.
علي سياسي‌راد، دفاع و حمايت از اقدام نمايندگان مجلس را امري دانست كه هيچ گروه و جرياني اعم از دانشجويي و غيره نبايد نسبت به آن بي‌تفاوت باشند و همه بايد مسؤوليت آن را بپذيرند و از آن حمايت كنند تا به نتيجه برسند.
همچنين عليرضا رجايي اظهار داشت: شوراي نگهبان با رد صلاحيت گسترده ناخواسته به جنبش اصلاحات كمك كرده است.
عزت‌الله سحابي در پيامي اعلام همبستگي و حمايت خود از حركت نمايندگان مجلس و تحصن آنها را اعلام كرد.
احمد قابل به عنوان آخرين سخنران اين جلسه ابراز عقيده كرد كه هرگونه شكستن عزت نمايندگان مجلس براي اينكه صلاحيت آنها تاييد شود، شايسته هيچ كس چه رييس جمهور و چه رييس مجلس براي وساطت پيش افراد ديگر نيست.
گفتني است در اين برنامه نرگس محمدي، محسن كديور، حبيب‌الله پيمان، زهره آقاجري و ابراهيم يزدي، نيز به سخنراني پرداختند و به نحوه‌ي بررسي صلاحيت‌ها انتقاد شديد كردند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3272

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض شديد به رد صلاحيت‌ها در نشست جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016