سه شنبه 23 دي 1382

بيانيه‌ شماره‌ 4 نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي: مستندات ردصلاحيت نمايندگان را در اختيار رسانه ها قرار دهيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي بيانيه شماره 4 خود را صادر و امروز در قالب نطق احمد بورقاني قرائت شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
« بسم الله الرحمن الرحيم
بيانيه‌ي شماره‌ي 4
ملت شريف و آگاه ايران
ردصلاحيت گسترده و بي‌سابقه و غيرقانوني نامزدهاي نمايندگي مجلس هفتم از سوي هيات مركزي نظارت شوراي نگهبان، اقدام اسف‌بار و بدعت‌آلودي است كه از مدت‌ها پيش دلسوزان و علاقمندان به عزت و سربلندي كشور و نظام بدان هشدار داده‌اند.
بسياري از نمايندگان كنوني، امناي ملت در ادوار گذشته‌ي مجلس و شخصيت‌هاي باسابقه و شناخته‌شده‌اي كه كارنامه‌اي درخشان از ساليان مبارزه عليه استبداد دوران پيش از انقلاب، ماه‌ها حضور در جبهه‌هاي جنگ تحميلي براي دفاع از استقلال و شرف ملت مسلمان ايران و سال‌ها خدمت در مسووليت‌هاي مختلف را همراه دارند، به علت نظارت استصوابي - سليقه‌اي هيات مركزي نظارت شوراي نگهبان و بدون استناد صحيح و قانوني، به اتهام واهي و دردآور عدم اعتقاد به اسلام، عدم التزام به قانون اساسي، سوء شهرت، وابستگي به گروه‌هاي غيرقانوني، ردصلاحيت شده‌اند و به اين ترتيب خدمتگزاران و صلحا از حق انتخاب شدن، محروم مانده و آزادي ملت در حق انتخاب بي‌واسطه نمايندگان خويش كه بارزترين تجلي حق حاكميت ملت بر سرنوشت خويش است، مخدوش گرديده است.
هم‌چنين با اعلام عدم صلاحيت بيش از 80 تن از نمايندگان ملت كه شش عضو هيات رييسه از جمله دو نايب رييس و شش تن از روساي كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي در ميان آن‌ها مشاهده مي‌شود، موجوديت و صلاحيت مجلس به عنوان نماد مردم‌سالاري نظام به چالش كشيده شده است.
در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه، كليه‌ي داوطلباني كه حضور آن‌ها در رقابت‌هاي انتخاباتي، احتمال پيروزي نامزدهاي مطلوب هيات نظارت مركزي شوراي نگهبان را تضعيف مي‌كرده، ردصلاحيت شده‌اند. در اين ميان حتي آن دسته از داوطلبان وابسته به جناح محافظه‌كار كه به تصميم شخصي خود وارد عرصه‌ي رقابت انتخاباتي شده و حضورشان شكستن آراي نامزد مورد نظر را همراه داشته، از تيغ نظارت استصوابي - سليقه‌اي در امان نمانده‌اند.
شواهد فوق گوياي اين واقعيت است كه تلاش براي تحقق تركيب از پيش تعيين شده‌ي مجلس هفتم و تضمين تشكيل مجلس مطيع و نه نقاد و ناظر واقعي، مبناي بررسي و تصميم‌گيري درباره صلاحيت‌ها بوده است.
با توجه به تمهيدات يادشده، بايد پذيرفت كه اقداماتي از پيش براي برگزاري انتخابات مهيا شده است كه در آن مردم به جاي تشخيص و گزينش بي‌واسطه نمايندگان مطلوب خود، به تاييد حسن انتخاب شوراي نگهبان بپردازند و اين يعني چشم فروبستن بر جمهوريت نظام، اين‌همه در شرايطي رخ مي‌دهد كه ملت بزرگ ايران مي‌روند كه يك‌صدمين سال پيروزي جنبش مشروطيت و تولد پارلمان را در تاريخ اين سرزمين گرامي دارند.
ملت بزرگ و رشيد ايران
منتخبان شما در مجلس ششم با الهام از آموزه‌هاي امام راحل(ره) كه همگان را به پاسداري از ميراث گرانقدر مبارزات ضداستبدادي و ضداستعماري ملت و ايستادگي در برابر انحراف از آرمان‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي فرا مي‌خواند، خود را مكلف ديدند با تكيه بر تمام ظرفيت‌هاي قانوني و در جهت وظيفه‌ي قانوني نظارتي خويش در برابر اين روند بدعت‌آلود و خطرناك كه اساس جمهوريت و در نتيجه اسلاميت نظام را هدف قرار داده، ايستادگي كنند و در اولين گام در خانه‌ي ملت و براي دفاع از حقوق ملت در اقدامي مدني و قانوني دست به تحصن بزنند.
واقعيت تلخي كه اكنون شاهد آن هستيم، از مدت‌ها قبل قابل پيش‌بيني بود، بر همين اساس منتخبان شما براي اجتناب از وقوع اين چالش جدي از دو سال قبل براي تصويب لايحه‌ي اصلاح قانون انتخابات كه از سوي رييس محترم جمهوري تقديم مجلس شده بود، نهايت سعي و تلاش خود را به‌كار بستند. اما روزها و ماه‌ها فعاليت، مذاكره، توصيه و هشدار توأم با صبر و تحمل به اميد قانع شدن مخالفان و قبول اين مهم كه قانون اساسي در اصل شصت و دوم، تعيين شرايط انتخاب‌كنندگان و انتخاب‌شوندگان را بر عهده مجلس نهاده است و احترام به رأي و رعايت حقوق ملت، فرجامي مطلوب نيافت. اگر لايحه‌ي اصلاح قانون انتخابات به تصويب شوراي نگهبان رسيده بود، امروز فاجعه‌ي ردصلاحيت خيل عظيم داوطلبان، حيثيت و آبروي نظام و حقوق اساسي ملت به چالش كشيده نمي‌شد.
اكنون پس از نافرجامي آن‌همه تلاش‌هاي دردمندانه، احساس مي‌كنيم مماشات و مسامحه بيش از اين دستاوردهاي مشاركت مردم در سرنوشت خويش را كه همانا جمهوريت نظام است، با خطر جدي و بي‌سابقه روبرو خواهد كرد.
بنابراين بر اساس سوگندي كه در برابر خداوند متعال ياد كرده‌ايم تا پاسدار حريم اسلام و نگاهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي و مباني جمهوري اسلامي باشيم و به حفظ حقوق ملت پاي‌بند باشيم و نيز تعهدي كه در برابر تاريخ، براي سربلندي و عزت ملت داريم؛ در اين دوره‌ي حساس براي دفاع از حقوق تمام كساني كه به طور غيرقانوني ردصلاحيت شده‌اند و براي دفاع از حق حاكميت ملت و مباني نظام، چاره‌ي ديگري نيافتيم مگر آن كه از آخرين ظرفيت‌ها و امكانات قانوني خود كه يكي از آن‌ها اقدام قانوني، مسالمت‌آميز و مدني نشستن در خانه‌ي ملت است، مدد بگيريم و در اين راه به حمايت قادر متعال اميد بسته‌ايم.
بر خود فرض مي‌دانيم از وزراي محترم دولت و معاونان ايشان، معاونان محترم ريس جمهور، معاونان محترم كشور، استانداران محترم و معاونان سياسي آنان كه سكوت را در برابر نقض آشكار قانون روا ندانسته و در حمايت از تحصن نمايندگان ملت عليه تضييع حقوق شهروندان لب به اعتراض گشوده‌اند، تشكر ‌مي‌كنم.
در پايان با رد ادعاهاي غيراخلاقي سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات مبني بر ردصلاحيت نمايندگان ملت به علت ارتكاب اعمال سوء، مصرانه از شوراي نگهبان مي‌خواهيم، كليه‌ي مستندات ردصلاحيت ما را در اختيار وسايل ارتباط جمعي كشور قرار دهد تا افكار عمومي خود قضاوت كنند چه كساني امانت و اعتماد مردم را به هيچ مي‌انگارند.
والسلام
نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي »

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3288

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه‌ شماره‌ 4 نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي: مستندات ردصلاحيت نمايندگان را در اختيار رسانه ها قرار دهيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016