سه شنبه 23 دي 1382

جميله كديور: اگر رايزني‌ها نتيجه ندهد، بايد شاهد استعفا از مجموعه‌ دولت و مجلس و انصراف تاييد صلاحيت‌شدگان باشيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
جميله كديور تاكيد كرد: اگر مساله‌ي نمايندگاني كه ردصلاحيت شده‌اند تغيير نكرده و به اين صورت ادامه پيدا كند، قطعا از كانديداتوري مجلس هفتم انصراف خواهم داد.
مخبر كميسيون اصل نود و نماينده‌ي مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در خصوص شركت در تحص
ن نمايندگان مجلس، گفت: نمايندگان بايد از تمام ابزارهايي كه دارند در جهت تاييد صلاحيت ردصلاحيت‌شدگان استفاده كنند.
وي اعتراض قانوني از سوي ردصلاحيت‌شدگان را يكي از ابزارها برشمرد و افزود: در كنار اين اقداماتي مثل خروج از مجلس به صورت يك ساعت و يا تحصن از جمله راهكارهاست، كه نمايندگان وظيفه دارند نه تنها درباره‌ي مجموعه‌ي خودشان بلكه در رابطه با ردصلاحيت‌شدگاني كه خارج از مجموعه‌ي نمايندگان هستند و به صورت غيرقانوني و غيرمستند ردصلاحيت شده‌اند، اعتراض كنند.
كديور تاكيد كرد: وظيفه‌ي تاييد صلاحيت‌شدگان در اين زمينه بيشتر است، چرا‌ كه اينها هم بايد حمايت خود را به گونه‌اي از كساني كه فكر مي‌كنند به صورت غيرقانوني ردصلاحيت شده‌اند و اعتراض خود را نسبت به عملكرد غيرقانوني نهادهاي نظارتي كه سعي كردند به صورت سليقه‌اي عمل كنند، اعلام كنند.
وي ردصلاحيت‌هاي گسترده و غيرقانوني را موجب كاهش مشاركت مردم و ريزش گروه‌ها در امر انتخابات برشمرد.
نماينده‌ي مردم تهران تاكيد كرد: تاييد صلاحيت‌شد‌گان حتما بايد در اين تحصن حضور داشته باشند، تا هم حمايت خود را مطرح و هم اعتراض خود را اعلام كنند. در آينده هم اگر كانال‌هاي قانوني اعتراض‌ها و رايزني‌هاي نمايندگان به نتيجه‌ي قابل ملاحظه نرسد، دولت، مجلس، وزارت كشور و كانديداهايي كه تاييد صلاحيت شدند بايد اقدامات مقتضي خود را داشته باشند، يعني بايد چند استعفا از مجموعه‌ي دولت و نمايندگان مجلس در اعتراض به عملكرد هيات مركزي نظارت داشته باشيم، و هم انصراف تاييد صلاحيت‌شده‌ها صورت گيرد، كه اگر با حركت‌هاي قانون‌مند به نتيجه نرسيدند با اعلام اين‌كه فضا براي حضور و مشاركت‌ مناسب نيست، عدم حضور خود در انتخابات را اعلام كنند.
وي تاكيد كرد: اگر وزارت كشور مستندات قانوني از ردصلاحيت‌ها نداشت كانديداهايي را اعلام كند كه هيات‌هاي اجرايي آنها را تاييد كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3306

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جميله كديور: اگر رايزني‌ها نتيجه ندهد، بايد شاهد استعفا از مجموعه‌ دولت و مجلس و انصراف تاييد صلاحيت‌شدگان باشيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016