سه شنبه 23 دي 1382

مجاهدين انقلاب اسلامي : رد صلاحيت ها چه موجه و چه ناموجه، بايد به حال انقلاب و نظام و ملت تاسف خورد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي درباره رد صلاحيت گسترده داوطلبان مجلس هفتم بيانيه‌‏اي منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، در اين بيانيه آمده است: ما تحصن نمايندگان ملت در مجلس را اقدامي در جهت استفاده از ظرفيت‌‏هاي قانوني آنان در ايفاي وظيفه نمايندگي مبني برجلوگيري از نقض آشكار قوانين كشور و عمل به سوگند خود در برابر خدا و ملت مبني بر دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام و حقوق و آزادي‌‏هاي مصرح در قانون اساسي مي‌‏دانيم.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اعلام حمايت خود از اين اقدام نمايندگان مجلس، آن را باعث ثبت مجلس ششم در تاريخ فرداي كشور به عنوان مجلسي مدافع جمهوريت و مردمسالاري ديني دانست.
اين بيانيه مي‌‏افزايد: رد صلاحيت گسترده غيرقانوني جمع كثيري از داوطلبان نمايندگي مجلس هفتم از جمله نمايندگان كنوني و ادوار گذشته مجلس، چهره‌‏هاي علمي، سياسي، مبارز، ايثارگر و خدمتگذار، آن‌‏هم با عناويني نظير عدم اعتقاد به اسلام و التزام به قانون اساسي، سوء شهرت، وابستگي به گروه‌‏هاي غير قانوني و... پديده‌اي بي‌سابقه و عجيب در تاريخ انقلاب اسلامي و تاريخ پارلماني يكصد ساله كشور است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: به اين ترتيب اكنون در آستانه بيست و پنجمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي مردم ما و نيز جهانيان بايد مشاهده كننده چهره‌هاي شناخته شده ملت و كليه كساني كه در اين مدت مسؤليت‌‏هاي مهمي در عرصه قانونگذاري اجرا و تدريس در دانشگاه‌‏ها و حوزه‌ها و حضور موثر در جبهه‌هاي جنگ‌ و ساير عرصه‌‏ها داشته‌‏اند، معتقد به اسلام و ملتزم به ميثاق ملي كشور نبوده‌اند.
اين بيانيه در ادامه خاطر نشان مي‌‏كند: از دو حال خارج نيست؛ يا رد اين تعداد كثير از فرهيختگان ملت به كفر و نفاق و فساد صحيح است و يا ادعايي گزاف است. اگر صحيح است بايد به حال انقلاب و نظام و ملت تاسف خورد كه در بيست‌و پنج سال حداقل بخشي از دست پروردگان و حاميان و خدمتگذاران و فرهيختگانش مرتدان و منافقان و مفسداني بوده‌اند كه در مجالس كشور و در عرصه‌‏هاي مختلف در قانونگذاري، اتخاذ تصميمات، ‌تعليم و تربيت فرزندان و جوانانش نقش مؤثر داشته‌‏اند و اگر گزاف است باز بايد به حال نظام و انقلاب و ملت تاسف خورد كه مراجعي كه بايد حافظ دين و كشور و پاسدار حقوق ملت باشند، اين چنين سخاوتمندانه سرمايه‌‏ها و پشتوانه‌‏هايش را به حراج مي‌گذارند.
در پايان اين بيانيه آمده است:‌‏ اكنون كه شاهد رد صلاحيت سياسي با هدف شكل‌‏گيري مجلسي با تركيب از پيش تعيين شده توسط محافل قدرت هستيم، مي‌توان دريافت حملات افراطيون ضد اصلاحات عليه لايحه اصلاح قانون انتخابات و مقاومت در برابر تصويت آن با چه هدفي صورت گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3311

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجاهدين انقلاب اسلامي : رد صلاحيت ها چه موجه و چه ناموجه، بايد به حال انقلاب و نظام و ملت تاسف خورد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016