چهارشنبه 24 دي 1382

در اعتراض به ردصلاحيت‌ها، نماينده‌ طرقبه و چناران استعفاي خود را از تريبون مجلس اعلام كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
نماينده‌ي طرقبه و چناران در خانه ملت امروز در نطق پيش از دستور خود به قرائت متن استعفانامه‌ي خود پرداخت.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد مرادي با اشاره به ردصلاحيت‌هاي غير قانوني، گفت: ردصلاحيت چهره‌هاي شاخص سياسي، فرهنگي چنان موجبات سلب اعتماد عمومي را فراهم كرد كه اگر دشمنان تلاش مي‌كردند نمي‌توانستند.
وي با اشاره به آن كه براي دوره‌ي هفتم كانديدا نشده است، گفت: شرايط براي تحقق اصل 86 قانون اساسي موجود نيست. بر اساس اين اصل نمايندگان در ارائه‌ي نظر آزادند؛ و در حال حاضر بسياري از نمايندگان مجلس بر خلاف اين اصل از حق انتخاب شدن محروم و به دنبال ردصلاحيت، مردم نيز از حق انتخاب كردن محروم شدند.
مرادي روند اداره‌ي كشور را به سمت نفي جمهوري و كاهش اختيارات نمايندگان و رييس جمهور و كاهش آزادي انتخاب مردم، رواج بي‌قانوني و بر خلاف منافع ملي دانست.
وي گفت: من به دلايل فوق داوطلب نمايندگي در حوزه انتخابيه‌ام نشدم.
نماينده طرقبه به عنوان اولين نماينده‌اي كه استعفاي خود از تريبون مجلس اعلام مي‌كرد در پايان نطق خود اظهار داشت: با آن كه خود براي دوره‌ي هفتم كانديدا نشده‌ام، اما در اعتراض به ردصلاحيت‌ها استعفاي خود را از مقام نمايندگي مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌دارم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3336

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در اعتراض به ردصلاحيت‌ها، نماينده‌ طرقبه و چناران استعفاي خود را از تريبون مجلس اعلام كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016