چهارشنبه 24 دي 1382

رييس جمهور پايان تحصن نمايندگان را خواستار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
احمد بورقاني اعلام كرد كه رييس جمهور درخواست پايان يافتن تحصن را كرده و در اين مورد متحصنان تصميم خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سخنگوي هيات رييسه در جمع خبرنگاران پارلماني اظهار داشت: جلسه‌ي غيرعلني و غيررسمي مجلس به درخواست جمعي از نمايندگان به ويژه متحصنان با حضور رييس جمهور و رييس مجلس برگزار شد.
وي افزود: موضوع اصلي جلسه مساله ردصلاحيت‌ها و اقدامات نماينده‌ي دولت و مجلس براي احقاق حقوق رد صلاحيت‌شدگان و در نهايت احقاق حقوق حاكميت بود.
به گفته وي، در اين جلسه 5 تن از نمايندگان؛ علي شكوري‌راد، جليل سازگارنژاد،‌غلامعلي حدادعادل، محسن ميردامادي و محسن آرمين نظرات خود را اعلام كردند.
وي افزود: عمده مطالب متوجه اين بود كه تلاش شود در ردصلاحيت‌ها تجديدنظر شود.
بورقاني محور صحبت نمايندگان را اقدامات خلاف قانون و عملكرد هيات مركزي نظارت عنوان كرد.
بورقاني گفت: رييس جمهور تاكيد كردند كه بايد روش‌هاي صحيح در جامعه نهادينه و روش‌هاي نادرست حذف شود. در اين صورت اين كه چه كسي مي‌ماند و چه كسي مي‌رود مهم نيست و مهم روش‌هاي مردمسالارانه است.
به گفته وي، رييس جمهور در اين جلسه مواضع شب گذشته خود را اعلام كرد و گفت: ما تصور مي‌كنيم اقدامات منطبق با قانون و قانع‌كننده نبوده است و ما بايد توجه كنيم كه ردصلاحيت‌ها بر اساس مستندات قانوني باشد.
وي تاكيد كرد: به گفته‌ي رييس جمهور دولت از تمام ظرفيت‌هاي خود براي دفاع حقوق از دست رفته داوطلبان استفاده مي‌كند و از متحصنان درخواست كرد كه با توجه به تلاش ايشان و آقاي كروبي طي روزهاي آينده به تحصن خود خاتمه دهند.
بورقاني افزود: در اين خصوص متحصنان در جلسه امروز بعدازظهر تصميم خواهند گرفت.
سخنگوي هيات رييسه تصريح كرد: آقاي خاتمي گفتند كه در حال مذاكره هستند و تاكيد داشتند كه با توجه به محكم و قابل استناد نبودن ردصلاحيت‌ها اميد دارند كه بخشي از مشكل حل شود و بقيه آن نيز با تلاش رييس مجلس حل خواهد شد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در پايان گفت: رييس جمهور به جزئيات مذاكرات‌شان اشاره‌اي نكردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه ايلنا خبر مي دهد که به دنبال درخواست رئيس جمهور از نمايندگان متحصن مبني بر پايان دادن به اين تحصن، نمايندگان متحصن اعلام كردند كه در جلسه امشب درباره اين درخواست تصميم خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران ،ايلنا ، پس از جلسه غير علني امروز رئيس جمهور با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، حداد عادل و جمعي از اعضاي فراكسيون اقليت مجلس در پاسخ به خبرنگاران پايان تحصن را اعلام كردند، در حاليكه ساير نمايندگان متحصن گفتند تحصن هنوز ادامه دارد.
علي شكوري‌‏راد نيز به خبرنگاران پارلماني گفت: هنوز براي پايان دادن به تحصن تصميمي نگرفته‌‏ايم و در جلسه امشب متحصنين درخواست رئيس جمهور بررسي و درباره آن تصميم‌‏گيري مي‌‏شود.
پس از جلسه غيرعلني امروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد، دو نايب رئيس مجلس پايان دادن به تحصن را تكذيب كردند.
بهزاد نبوي نايب رئيس مجلس ششم در گفت‌‏و‌‏گو با خبرنگار پارلماني ايلنا ، خبر پايان يافتن تحصن را تكذيب كرد.
وي افزود: هنوز هيچ برنامه‌‏اي را براي لغو تحصن نداريم.
محمدرضا خاتمي نماينده مردم تهران و نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز به خبرنگار پارلماني ايلنا گفت: موضع رسمي ما پس از تصميم‌‏گيري نهايي در جلسه امشب متحصنين اعلام مي‌‏شود.
وي تاكيد كرد كه متحصنين هنوز به تحصن خود پايان نداده‌‏اند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3360

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس جمهور پايان تحصن نمايندگان را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016