چهارشنبه 24 دي 1382

نماينده مردم قم در مجلس: در صورت وقوع حركت غيرقانوني اقليت طلاب، وزارت كشور با آنها برخورد كند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
نماينده مردم قم در مجلس ششم گفت: حركت طلاب براي اعتراض به تحصن نمايندگان مجلس، به آشوب در جامعه و احياء حركت‌‏هاي خودسر در جامعه منجر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمدرضا اسماعيلي مقدم نماينده مردم قم و عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي درخصوص خبر حركت جمعي از طلاب به طرف تهران در اعتراض به تحصن نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، به خبرنگار پارلماني ايلنا گفت: بنده اطلاعي از صحت و سقم اين حركت را ندارم، اما شنيده‌‏ها حاكي از احتمال برگزاري اين تجمع در مقابل مجلس است.
وي تصريح كرد: اين حركت‌‏هاي غيرقانوني بر خلاف نظريات سران كشور در خصوص حاكميت قانون است، چرا كه هرگونه حركت غير قانوني در اوضاع اخير جامعه، به ضرر نظام و اركان آن خواهد بود.
وي افزود: اگر اين افراد خواسته خود را به عنوان بخشي از جامعه از مسيرهاي قانوني دنبال كنند، مي‌‏توانند اميدوار به پاسخگويي مسوولين باشند، اما اگر مانند برخي تجمعات غير قانوني و خودسر كه اخيرا در قم اتفاق افتاده باشد، بر ضد مصالح نظام تمام خواهد شد.
وي خاطرنشان ساخت: اين عده خود را فراتر از قانون مي بينند؛ اما من به عنوان نماينده مردم قم آنان را از دامن پاك مردم اين خطه مبرا مي بينم و به دفاع از حقوق عامه مردم قم اين حركت‌‏ها را كه با توجيه شرعي و غير شرعي بيان مي‌‏شود را رد مي كنم.
نماينده مردم قم افزود: اين حركت‌‏هاي فراقانوني موجب احياي مجدد حركت‌‏هاي خود سرانه مي شود و وزارت كشور بايد به عنوان يكي از مراجع قانوني با آن برخورد كند و بنده معتقدم اين حركت در ميان مسوولين رده بالاي نظام جايي ندارد.
وي تصريح كرد: در اين رابطه بايد چند موضوع لحاظ شود. از جمله اينكه آيا مسوولين رده بالاي كشور اين حركت غير قانوني را تاييد مي‌‏كنند؟ آيا توجيهي براي تشنج‌‏هاي احتمالي دارند؟ آيا اين عده قليل به عنوان نماينده عامه مردم محسوب مي شوند؟ و در نهايت آيا مراجع، علما، مردم و معتمدين قم با اين حركت‌‏ها موافقند؟
وي خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبري نيز در صحبت‌‏هاي اخير خود با رد هرگونه اقدام فراقانوني متذكر شده بودند كه با هرگونه اقدامي كه مصالح ملي و منافع نظام را مخدوش نمايد مخالفند.
وي در پايان تاكيد كرد: بر كسي پوشيده نيست اين حركت‌‏هاي فرسوده كه توجهي به ارزش‌‏هاي نهادينه شده در جامعه ندارند نمي‌‏تواند به ايجاد قانون در آن منجر شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3361

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده مردم قم در مجلس: در صورت وقوع حركت غيرقانوني اقليت طلاب، وزارت كشور با آنها برخورد كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016