چهارشنبه 24 دي 1382

افشا شدن سناريوى رد صلاحيتها!! اميد بهروزى

Beh_east@yahoo.com

در اين دو روز به موضعگيريها نسبت به رد صلاحيت ها دقت كرده ايد؟

اگر دقت نكرده ايد بعد از خواندن اين مقاله ، خود نيز روند ماجراي موضعگيريها و اعتراضات را دنبال كنيد تا پى به اين سناريو ببريد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حتماً دقت كرده ايد كه در اين دنياى سياست هم ، براي ورود به هر حيطه ايى ، احتياج به يك راه ورودى هست. همانطور كه ورودى آمريكا به عراق ، داشتن سلاح كشتار جمعى صدام بود و ورودي به كشور افغانستان ، طالبان و حمايت از القاعده و 11 سپتامبر و ..... همانطور هم ورود به كشاندن مردم به پاى صندوقهاي راًى و خلع سلاح آنان و خلع سلاح افكار جهانى ، هر دو !! احتياج به يك راه ورودي براي مقامات بي آبرو شده و اعتماد از دست داده ي جمهورى اسلامى دارد. اين راه ورود ، قبل از طي شدن ، احتياج به يك سناريوي جامع دارد؛ تا با توجه به نشانه هايى بسيارى كه از نوميدي مردم از روند اصلاحات و روند هاى سياسي گذشته و جارى در جمهوري اسلامى به چشم ميخورد ، مردم را فريفته !! تشويق به رفتن بر سر صندوقهاى راًى كند.

سناريو نويسان ، بدون توجه به بي رنگ شدن حناهاي قبلى ، سناريويى تكرارى را نوشته و قصد به اجرا در آوردن آن را دارند تا مردم احساس كنند راًى آنها ، صداى آنها ، و تمايلات آنها ، اينبار در حوزه قدرت جمهوري اسلامى ، تاثيرى دارد!! تا به اين ترتيب ، بتوانند با توسل به بدست آوردن مشاركت ظاهرى مردم ، خود را از بن بست سياسى موجود ، (كه هر دو جناح را فرا گرفته) نجات دهند.

اين بدست آوردن مشاركت مردم ، بدون توجه به نتايج انتخابات ( طبق گفته ي آقاي خامنه ايى) در حال حاضر با توجه به عقب نشينى هاي مداوم از ارزشهاى مقدس !! براي رهبران مشروعيت از دست داده ، اهميت خاص پيدا كرده است. ولى متاسفانه( از جهت مقامات ) و خوشبختانه (از طرف مردم محروم) اين سناريو در اولين مرحله اجرا ، از طرف مقامات مجري ، لو رفت و از پرده بيرون افتاد!! چطور؟ از بطن موضعگيرى هاي بعد از رد صلاحيت ها !! همه بالاتفاق در پايان اعتراض به نحوه ي عمل شوراي نگهبان و يا تاييد آن ، تصريح كرده اند « .... طبيعى است كه مقام معظم رهبرى برخوردهاى مخالف منافع ملى را قبول نداشته و ...» و يا :« ... طبق سنوات گذشته ، رهبرى به مثابه پدرى براي همه جريانهاى سياسى ، اعمال نظر خواهند كرد و نظر ايشان بايد براى همه حجت باشد» !! و يا آقاى عرب سرخى :« ... مقام معظم رهبرى مى توانند در اين شرايط در قبال آن دسته اقداماتى كه خلاف قانون است توجه كنند و دستورات لازم را بدهند و شوراي نگهبان را به مسير صحيحى هدايت كنند » !! و يا محمد سلامتى:« .... طبيعتاً مقام رهبرى ، برخورد هاى مخالف منافع ملى را قبول ندارند» !! و يا اين موضعگيرى :« ... وى در پايان همچنين تاكيد كرد كه با توجه به نقش مهم و كليدى رهبرى در كشور و با توجه به اظهارات رئيس مجلس ايشان ميتوانند در حل مسئله ، كمك كنند.» و يا الحسينى با اشاره به رد صلاحيت ها :« پا در ميانى مقام معظم رهبرى مى تواند مبارك باشد» و يا اين اظهار نظر يكى ديگر از مقامات نظام: «... نظر رهبرى قطعاً مى تواند براي همه ي جناحها قابل قبول باشد» و ...... در نهايت بالا رفتن كامل پرده ي سناريو ، آقاى كروبى:« من و آقاى خاتمى در ارتباط هستيم و مسائلى را همراه هم و يا جدا و هماهنگ دنبال مى كنيم و اين كار به اشكال رايزنى ، گفت و گو صحبت با مقام رهبرى و شوراى نگهبان به صورت معمول و متداول ادامه داده ايم و مى دهيم » تعداد اين نوع موضعگيرها و در پايان ، مطرح كردن نقش رهبرى ، آنقدر زياد بود كه بيان تمام آنها، تا ساعتها نوشتنش طول ميكشد ولى تعدد ديدن آنها ، به يكباره مثل نقاشيهاى سه بعدى ، سناريويى را از داخل آن هويدا ميسازد كه بنظر اينگونه ميآيد كه با پا در ميانى رهبر تعدادي از رد صلاحيت شده ، تاييد ميشوند و اين خوراك تبليغاتى براى نشان دادن پيروزى تعدادى از نمايندگان بر نهادهاى انتصابى ميشود و .... به اين وسيله تنور انتخابات داغ ميگردد و ...چهار سال ديگر هم اينجورى سر مردم شيره ماليده ميشود و ....

اگر براي شما ، اين سناريو، هنوز ظاهر نشده ، لطفاً به اين صحبت آقاى كروبى در موقع خروج نمايندگان معترض يا بظاهر معترض !! رد صلاحيت ها از صحن مجلس ا توجه كنيد:« اعلام نتايج تعيين صلاحيت نامزدهاى انتخابات آينده ي مجلس مورد تاييد رهبرى نيست. » !!( چرا؟ مگر شوراى نگهبان در اختيار رهبر نيست؟ مگر شوراى نگهبان سر خود ميتواند برادر رهبر و برادر رئيس جمهور را رد صلاحيت كرده باشد؟ مگر .... مگر اينكه اين پرده ي اول سناريو ي داغ كردن تنور انتخابات باشد) و آقاى كروبى افزود:« ناراحت نباشيد حقوق ملت را از راههاى قانونى دنبال ميكنيم » !؟ آقاى كروبى توضيح نداند چرا اين مطالبات را قبلاً دنبال نكرده اند و مرعوب حكم حكومتى شده اند و..... توضيح ندادند چرا راهاي قانونى به اعتراف خودى و غير خودى !! به بن بست رسيده و اصلاحات را مردانيده !! ولى در عوض ادامه دادند:« آقاى خاتمى هم تاكيد كرده اند كه اين را بگويم و ما نيز معتقديم كه اين كارى را كه انجام شده مورد رضايت رهبر نبوده است»!! سناريو را متوجه شديد؟

به هر حال اميدوارم شما در دام اين سناريوى خطرناك نيافتيد و آتش بيار معركه ايى نشويد كه خسر الدنيا و آخرت شويد!! چرا كه آقاى كروبى به خوبى ميدانند پشت پرده چه خبر است و چه سناريويى تدارك شده و ميدانند كه شوراي نگهبان بدون اجازه ي رهبرى آب هم نميخورند چه برسد به رد صلاحيت !!

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3368

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افشا شدن سناريوى رد صلاحيتها!! اميد بهروزى' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016