چهارشنبه 24 دي 1382

عسگراولادي: رد صلاحيت‌هاي گسترده توسط هيات نظارت باعث تاسف و نگراني است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
كثرت كساني كه توسط هيات‌هاي اجرايي و نظارت رد صلاحيت شده‌اند باعث تاسف و نگراني است و چون هنوز شوراي نگهبان جواب قطعي نداده است بايد از ايجاد هياهو در جامعه جلوگيري كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حبيب‌الله عسگراولادي دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به حادثه‌ي زلزله‌ي بم از دولت، مجلس و قوه‌ي قضاييه و همه‌ي دست‌اندركاران و مردم به خاطر كمك‌هايشان تشكرد كرد و اين كمك‌ها را يك راي خالص به نظام جمهوري اسلامي ايران دانست.
وي با يادآوري برگزاري هفتمين مجمع عمومي اين حزب و اين كه مجمع انتخابات شوراي مركزي برگزار و خط مشي دو ساله‌ي آينده‌ي اين حزب در آن مشخص شد، افزود: دبيركل حزب، اعضاي شوراي مركزي جديد و دبير كل هيات اجرايي در هفته آينده مشخص خواهد شد و فعاليت خود را آغاز خواهند كرد.
وي در ادامه‌‌ي اين جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه معتقد بود ثبت نام بادامچيان و عسكراولادي در انتخابات مجلس هفتم دليلي بر عدم توفيق اين حزب در جذب نيروهاي جديد است، با بيان تشكر از فرد سوال كننده از قضاوت وي انتقاد كرد و با يادآوري اظهارات مقام معظم رهبري در سفر اخير ايشان به قزوين مبني بر اين كه هر كس در خود توان خدمت‌گذاري در مجلس را مي‌بيند بايد ثبت نام كند، افزود: ايشان هم‌چنين فرمودند در موقع انتخابات اگر افراد ثبت نام كننده مشاهده كردند كه افراد صالح‌تر و شايسته‌تر از آنها وجود دارد بايد راه را براي ديگران باز كنند و من و آقاي بادامچيان فرمايشات مقام معظم رهبري را اطاعت كرديم و تا موقع انتخابات منتظر مي‌مانيم و اگر كانديدايي اصلح‌تر از ما وجود داشت انصراف مي‌دهيم و قبل از سفر مقام معظم رهبري به قزوين تصميمي براي ثبت نام در انتخابات نداشتيم.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، در پاسخ به سوال ديگري در مورد رد صلاحيت‌هاي صورت گرفته توسط هيات نظارت و واكنش‌هاي ايجاد شده از آن در جامعه گفت: از شنيدن رد صلاحيت تعداد زيادي از نامزدها بسيار متاسف شدم و تاسف من از اين بابت است كه حيثيت كساني كه در بطن مردم، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌كرده‌ و در ادوار قبل تاييد صلاحيت شده بودند، اكنون به خطر افتاده است.
عسكراولادي با بيان اين كه به عنوان خدمت‌گذاري در موتلفه به صورت خصوصي به اعضاي شوراي نگهبان در اين زمينه تذكراتي داده‌ است، ادامه داد: البته كساني كه صلاحيت آنها مورد تاييد واقع نشده است بايد از راه‌هاي قانوني اعتراض كنند، به خصوص كساني كه خود خدمتگزار هستند و در خانه‌ي ملت قانونگذاري مي‌كنند بايد بيشتر به اصول قانون پايبند باشند.
وي تاكيد كرد: كثرت كساني كه توسط هيات‌هاي اجرايي و نظارت رد صلاحيت شده‌اند باعث تاسف و نگراني است و چون هنوز شوراي نگهبان جواب قطعي نداده است بايد از ايجاد هياهو در جامعه جلوگيري كرد.
عسكراولادي در مورد تحصن نمايندگان در مجلس گفت: به نظر من اگر نمايندگان مي‌خواهند در جايي تحصن كنند بهترين مكان براي اين امر خانه‌ي ملت است، و وقتي من نماز جماعت آنها را تماشا كردم بسيار خوشحال شدم، ولي از همين دوستان درخواست مي‌كنم كه از راه‌هاي قانوني اعتراض و از كارهاي صرفا سياسي و جناحي و موضع‌گيري‌هاي خشن كه متناسب با شان قانونگذار نيست نيز خودداري كنند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در مورد آن‌چه درباره تهديد به استعفا از سوي وزراء مطرح‌ مي‌شود، گفت: استعفاي وزراء مطرح نبوده است و اگر استانداران تهديد به استعفا كردند اين كار اشتباهي است و آزموده را نبايد بياموزند. استانداران در موقع محاكمه‌ي شهرداران ستاد ضد دادگاه در وزارت كشور تشكيل دادند و مي‌خواستند با تهديد خواسته‌هاي جناحي خود را به پيش ببرند. ولي در اين امر موفق نشدند و اكنون نيز با تهديد نمي‌توانند خواسته‌ي خود را پيش ببرند.
عسكراولادي در پاسخ به سوال ديگري در مورد چگونگي ورود اين حزب به صحنه‌ي انتخابات گفت: موتلفه اسلامي در ائتلاف نيروهاي خط امام و رهبري با افتخار شركت مي‌كند و به صورت سريع عقايد خود را در اين ائتلاف بيان مي‌كند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، رد صلاحيت‌ها را دليلي بر كمرنگ شدن جمهوري در نظام ندانست و افزود: در همه‌ي كشورها نظارت استصوابي وجود دارد همين آقاي خاتمي در موقع تشكيل دولت 15000 مدير را بايگاني كرد، ولي هيچ كس اعتراضي نكرد اين خود نمونه‌ي از نظارت استصوابي است.
عسكراولادي درباره انتخاب دبيركل جديد براي موتلفه و كناره‌گيري خود از اين سمت گفت: من در دوره‌ي چهارم و پنجم به سمت دبير كلي انتخاب شدم و در دوره‌ي ششم نيز قرار بود به مدت شش ماه در اين سمت فعاليت كنم ولي اين شش ماه‌ها چند بار تمديد شد. اكنون نيز اعتقاد دارم كه نبايد يك حزب، يك دبير كل مادام‌العمر داشته باشد. دوست ندارم پشت ميز دبيركلي بميرم و تا موقعي كه حيات دارم قصد داشته‌ام از اين سمت استعفا دهم. البته دوستان رعايت سن و سوابق من را مي‌كنند ولي من عرض مي‌كنم كه اين رعايت باعث ضربه زدن به حزب مي‌شود. من خادم موتلفه هستم در انتخابات شوراي مركزي نيز كانديدا شده‌ام. شايد شما خبرنگاران در بين خود اين تصور را بكنيد كه اين حزب امكان تربيت دبير كل جديد را نداشته ولي من خدمت شما عرض مي‌كنم كه دبير كل اول اين حزب جوان بود و اكنون نيز افراد زيادي وجود دارند كه توانايي خدمت‌گذاري در اين حزب را دارا مي‌باشند.
وي در مورد تغيير نام اين حزب گفت: در ابتداي تشكيل جمعيت موتلفه ما متشكل از هيات‌هاي مذهبي بوديم كه در آن كثرت آراء و عقايد وجود داشت. پس نمي‌توانستيم نام حزب را براي خود بگذاريم. ولي اكنون در 170 شهرستان، استان و بخش دفتر داريم و يك وحدت آراء رسيده‌ايم پس اكنون اين توان را در خود مي‌بينيم كه به فعاليت مشغول شويم.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي، در مورد سخنان مقامات آمريكايي در مورد رد صلاحيت‌هاي صورت گرفته از سوي هيات‌هاي نظارت شوراي نگهبان گفت: در رابطه با سياست خارجي آهنگ واحدي داريم و آمريكا و حتي اروپا حق ندارند كه در امور داخلي ايران دخالت كنند. اين مساله‌اي است مربوط به ملت ايران و ملت ايران بايد در اين مورد به نتيجه برسند وقتي رييس جمهور يك مطلبي را مي‌فرمايد از جانب همه مي‌گويد و افراد تحصن كننده در مجلس نيز بايد جواب قطعي به مقامات آمريكايي بدهند.
عسكراولادي در پاسخ به سوالي مبني بر حزبي بودن عملكرد نمايندگان متحصن گفت: ما اكنون حزب شده‌ايم و با رفتارهاي حزبي مخالف نيستيم. افرادي كه اكنون در مجلس تحصن كرده‌اند از چند حزب هستند و آنچه كه منفي است غلبه‌ي انديشه‌ي حزبي بر قانون اساسي است. اكنون تعدادي از اين نمايندگان اعلام مي‌كنند كه قصد دارند با قانون اساسي بجنگند آيا مي‌توان در خانه‌ي ملت با قانون اساسي جنگيد.
وي درباره اعتراض تعدادي از طلاب قم در رابطه با تحصن نمايندگان در مجلس، گفت: خانواده‌هاي ملي - مذهبي هم در برابر مجلس تحصن و به مسوولان نظام توهين مي‌كنند. وقتي شعار آزادي مي‌دهيم، اين شعار هزينه دارد و بايد هزينه‌هاي آنرا بپردازيم. اگر تحصني به صورت برانداز نباشد اشكالي ندارد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي در مورد ارزيابي مردم از مشاركت در انتخابات گفت: مردم توجه بالايي به مشاركت در انتخابات دارند و من از هيات‌هاي اجرايي و نظارت درخواست مي‌كنم كه از مسير قانوني عمل كرده و از خدشه‌ وارد كردن به ذهن مردم جلوگيري كنند.
وي در پايان با تشكر از وزارت كشور گفت: وزارت كشور در اين مقطع بايد به صورت عقلاني عمل كند، استانداران نيز بايد به صورت عقلاني با مسايل برخورد كرده و از برخوردهاي جناحي خودداري كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3371

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عسگراولادي: رد صلاحيت‌هاي گسترده توسط هيات نظارت باعث تاسف و نگراني است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016