چهارشنبه 24 دي 1382

رهبر جمهوري اسلامي: درمورد نمايندگان دوره‌ي قبل بايد اصل برصحت گذارده شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار اعضاي شوراي نگهبان قانون اساسي، انتخابات را يكي از امور مهم كشور دانستند و تاكيد كردند: آن چيزي كه تا كنون موجب كوتاه آمدن و عقب‌نشيني دشمنان عنود جمهوري اسلامي ايران شده، حضور مردم در انتخابات بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مقام معظم رهبري با توصيه مجدد به دست‌اندركاران انتخابات به رعايت قانون و ملاك قرار دادن آن خاطرنشان كردند: عمل به قانون و خط قانون بايد شاخص اصلي در تمام مراحل مختلف انتخابات باشد و در قانون همه مراحل پيش‌بيني شده است ولي برخي تلاش دارند تا راههاي قانوني و آسان را به راههاي غيرقانوني و پيچيده تبديل كنند.
حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اين‌كه وظيفه‌ي وزارت كشور و شوراي نگهبان احراز صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس است افزودند: البته در احراز صلاحيت بايد حدود آن مشخص باشد؛ زيرا حدود احراز صلاحيت براي مسووليت‌ها، داراي درجات و مراتب مختلفي است، بنابراين بايد آن مقدار صلاحيتي كه براي داوطلبان نمايندگي مجلس لازم است در نظر گرفته شود.
ايشان با تاكيد بر اين‌كه در بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس، احراز يقيني ممكن نيست، افزودند: در اين مساله احراز عرفي و عقلايي كافي است كه اين احراز نيز از قرائن و شواهد به دست مي‌آيد و بايد در كنار نكات منفي، نكات مثبت فرد نيز مدنظر قرار گيرد.
حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي مجموعه شوراي نگهبان را مجموعه‌اي بسيار باارزش كه داراي شخصيت‌هاي خوشنام، خوش‌سابقه و امين مي‌باشد دانستند و تاكيد كردند: خوشبختانه در قانون اساسي براي بررسي صلاحيت‌ها مراحل مختلفي در نظر گرفته شده و اكنون نيز شوراي نگهبان با فرصت خوبي كه در اختيار دارد مي‌تواند بررسي صلاحيت‌ها را با دقت و بر اساس قانون مورد بازبيني قراردهد.
ايشان با تاكيد بر اين‌كه هرگونه بررسي شوراي نگهبان بايد با دقت، متقن و به گونه‌اي باشد كه حق كسي ضايع نشود تصريح كردند: البته شوراي نگهبان نبايد در مقابل كساني كه مي‌خواهند گردن كلفتي نمايند كوتاه بيايند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در مورد بررسي صلاحيت داوطلباني كه اكنون نماينده‌ي مجلس هستند، خاطر نشان كردند: در مورد اين افراد، اگر صلاحيت آنان در دوره‌ي قبل مورد تاييد قرار گرفته است بايد اصل بر صحت گذارده شود، مگر آنكه خلاف آن ثابت گردد.
ايشان در عين حال افزودند: در مورد كساني كه در دوره‌هاي قبل صلاحيت آنان تاييد نشده، نمي‌توان به اين روش عمل كرد بلكه بايد صلاحيت آنان احراز شود.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبري، آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان قانون اساسي، ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين شورا در روند انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، گفت: در تمام مراحل تلاش بر اين بوده و خواهد بود كه امور بر اساس قانون و مستندات قانوني و با دقت كامل انجام گيرد.
دبير شوراي نگهبان خاطر نشان كرد: شوراي نگهبان در مهلت قانوني خود با دقت به شكايت‌ها رسيدگي خواهد كرد تا حقي از كسي ضايع نگردد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3393

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رهبر جمهوري اسلامي: درمورد نمايندگان دوره‌ي قبل بايد اصل برصحت گذارده شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016