پنجشنبه 25 دي 1382

بيانيه‌ي شماره‌ي 8 نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
بيانيه‌ي شماره‌ي 8 نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

« تحصن نمايندگان ملت در حالي وارد پنجمين روز خود مي‌شود كه شاهد همبستگي بيشتر و گسترده تر اقشار مختلف از اين حركت قانوني، مسالمت‌آميز در اعتراض به رد صلاحيت‌هاي غيرقانوني و بحرا‌ن‌آفرين عده كثيري از نامزدهاي انتخاباتي مجلس هفتيم بوديم.
حضور رييس جمهور و اعضاي هيات دولت در نشست غيرعلني نمايندگان و طرح مطالب صريح و روشن به خصوص از سوي ايشان و رييس مجلس اميد همه نمايندگان را به عدم تمكين به اين گونه روندهاي غيرقانوني دو چندان كرد و با توجه به همدلي و هم‌رايي بين مجلس و دولت در اتخاذ همه شيوه‌ها و راه‌هاي ممكن براي حل و فصل عادلانه و بدون تنش اين بحران و تاكيد دو طرف بر غيرقابل تحمل بودن رد صلاحيت‌هاي غيرقانوني، خوشبختانه اولين نشانه‌هاي مثبت در ديدار اعضاي شوراي نگهبان با مقام رهبري ديده شد.
اينك با توجه به صراحت‌هاي قانوني، با توجه به نظر اكثريت قريب به اتفاق دلسوزان كشور از جمله رييس جمهور، رييس مجلس و قاطبه نمايندگان ملت و اصحاب فكر و قلم و بيان و با توجه به سخنان مقام رهبري، وقت آن است كه شوراي نگهبان در نحوه بررسي صلاحيت‌ها تجديدنظر نموده و با تاييد صلاحيت همه كساني كه هيچ‌گونه مستند قانوني براي رد صلاحيت آنها وجود ندارد، شاهد آن باشيم كه با حضور همه كانديداها با سلايق مختلف سياسي، اجتماعي و اقتصادي، انتخاباتي در خور شان نظام مردم‌سالاري كشورمان برگزار شود.
خواست متحصنين، برگزاري انتخابات آزاد و عادلانه مطابق با قانون است و تا زمان اطمينان يافتن از اين روند به تحصن خود ادامه خواهيم داد.
ما ضمن تشكر از رييس جمهور و رييس مجلس كه تلاش بي‌وقفه آنها راه‌هاي اميدواري كننده‌يي را باز كرده از ايشان مي‌خواهيم تا همچنان به اين تلاش‌ها ادامه دهند. در پايان لازم است از همه عزيزاني كه ديروز در جمع متحصنين حاضر شده و همبستگي و وحدت نظر خود را با نمايندگان مردم ابراز داشتند از جمله، ستاد هماهنگي انتخاباتي جبهه دوم خرداد، مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم، شوراي هماهنگي ائتلاف جبهه دوم خرداد استان‌هاي خوزستان و كردستان، انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران، انجمن مديران و متخصصين صنعتي و اقتصادي ايران، انجمن روزنامه‌نگاران زن و سازمان معلمان ايران كه با حضور خود، گرمي‌بخش نشست دو شب ما بودند، تشكر كنيم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3425

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه‌ي شماره‌ي 8 نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016