جمعه 26 دي 1382

عضو فقهاي شوراي نگهبان: اعضاي شوراي نگهبان هنوز درباره‌ي افراد ردصلاحيت شده تصميم نگرفته‌اند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
يك عضو فقهاي شوراي نگهبان تاكيد كرد: هنگامي كه ما با در نظر گرفتن تمامي شرايط ، ‌افراد مورد نظر را تاييد كرده و به مردم معرفي كنيم آن وقت مردم آزاد خواهند بود كه از بين افراد معرفي شده فرد مورد نظر خود را انتخاب كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله محمد مومن قمي در جمع خبرنگاران با اشاره به اصل 99 قانون اساسي خاطرنشان كرد: ‌در اين اصل آمده است كه شوراي نگهبان بر انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري نظارت داشته باشد.
وي ادامه داد: برگزاري و اجراي انتخابات بر عهده‌ي وزارت كشور است و نظارت بر صلاحيت افراد ثبت‌نام شده نيز وظيفه‌ي هيات نظارت استان است يعني اگر هيات نظارت متوجه شد كه هيات اجرايي استان صلاحيت فردي را تاييد كرد كه از نظر قانوني واجد شرايط نيست آن مساله را به هيات مركزي نظارت در شوراي نگهبان منتقل مي‌كند و پس از بررسي به شوراي نگهبان منتقل مي‌شود و علل ردصلاحيت او بررسي شود.
مومن در ادامه افزود: هيات‌هاي نظارتي در ابتدا جهت شناسايي و وجود شرايط براي افراد ثبت نام شده از دادگستري، اطلاعات، نيروي انتظامي و ثبت احوال استعلام مي‌كنند و پس از آن چنان‌چه به موردي برنخوردند به تحقيقات محلي مي‌پردازند تا استعلام شود كه فرد مورد نظر در محل سكونت خود اشتهار به فساد و فحشا و... نداشته باشد.
وي گفت: ما در مرحله‌اي قرار داريم كه شوراي نگهبان وارد عمل نشده چون در ابتدا بحث ردصلاحيت شده‌ها به هيات مركزي نظارت منتقل مي‌شود و پس از بررسي در آن‌جا به شوراي نگهبان منتقل مي‌شود و تاكنون اعضاي اصلي شوراي نگهبان نظر خود را در مورد افراد ردصلاحيت شده مطرح نكرده‌اند.
اين عضو فقهاي شوراي نگهبان افزود: بعضي‌ها مي‌گويند كه انتخابات بايد آزاد باشد؛ من از آنها مي‌پرسم كه آيا نظر آنها اين است كه شوراي نگهبان حق ندارد چنانچه فردي را خطاكار بداند در مورد او اظهارنظر كند؟ اين يك تفكر اشتباه است. نظر ما اين است كه فقط هنگامي كه ما با در نظر گرفتن تمامي شرايط ، ‌افراد مورد نظر را تاييد كرده و به مردم معرفي كنيم آن وقت مردم آزاد خواهند بود كه از بين افراد معرفي شده فرد مورد نظر خود را انتخاب كنند.
وي در مورد رايزني‌هاي رييس‌جمهور با شوراي نگهبان گفت: ما يك ماه پيش با رييس‌جمهور در زمينه‌ي انتخابات رايزني‌هايي انجام داديم اما جديدا هيچ رايزني‌اي بين ما و رييس‌جمهور انجام نشده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3480

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عضو فقهاي شوراي نگهبان: اعضاي شوراي نگهبان هنوز درباره‌ي افراد ردصلاحيت شده تصميم نگرفته‌اند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016