شنبه 27 دي 1382

حبيب الله پيمان: نبايد به مردم القا كرد كه انتخابات به تنهايي سرنوشت ساز است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
دكتر حبيب الله پيمان گفت: نبايد به مردم اين طور القا كرد كه انتخابات به تنهايي سرنوشت ساز است و با پيروزي در انتخابات تمام مطالبات اصلاح طلبانه محقق خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران ايلنا, دبير كل جنبش مسلمانان مبارز در ادامه اظهار داشت: در انتخابات مجلس ششم اين اشتباه از سوي برخي صورت گرفت كه با در دست گرفتن مجلس در كنار قوه‌‏ي مجريه همه مشكلات حل مي‌‏شود, در حاليكه ديديم اين اتفاق نيفتاد.
وي با اشاره به تدريجي بودن تحقق دموكراسي افزود: بايد با تعريف دقيق انتظارات و تعديل و معقولانه كردن سطح مطلبات بر مي دارد, مردم احساس كنند با اتكا به آنها پيروزي هر چند كوچكي حاصل شده و ياس بر مردم حاكم نشود.
دكتر پيمان در رابطه با انتخابات مجلس هفتم تصريح كرد: در رابطه با مجلس هفتم و شركت در انتخابات آن هم از حالا نمي‌‏توان تصميم نهايي را گرفت. بايد منتظر اتفاقات بعدي ماند و با توجه به جميع جهات تصميم گرفت. مثلا مشروعيت انتخابات تنها يك پارامتر در ميان ساير پارامترهاست و نبايد تنها با درنظر گرفتن آن تصميم گرفت.
وي با اشاره به اينكه برخي مسايل و اختلافات سلايق در بين نيروهاي اصلاح طلب و ملي مذهبي فعلي در سال هاي اوليه‌‏ي انقلاب وجود داشته, تاكيد كرد: با توجه به مواضع امروز افراد و گروه‌‏ها مي‌‏توان بسياري از مسايل را به فراموشي سپرد. بالاخره امروز عده‌‏اي به طور جمعي براي تحقق دموكراسي تلاش مي‌‏كنند نبايد با توهم توطئه با همه چيز مواجه شد. اين كه به عنوان مثال جمعي از نمايندگان در اعتراض به كليه‌‏ي رد صلاحيت‌‏ها در مجلس تحصن مي‌‏كنند, كاري است كه بايد از آن حمايت كرد.
وي افزود: همه نيروهاي اصلاح طلب بايد از اين وقايع به مثابه يك فرصت بهره‌‏ي لازم را ببرند و اجازه ندهند تا اين گونه حركات بدون حمايت مردمي عقيم بمانند.
وي با تاكيد بر نقش جنبش اجتماعي در نيل به اهداف جنبش اصلاحات, گفت: اصلاحات بدون جنبش اجتماعي و حمايت مردم موفق نمي شود. براي اين كار هم تشكيل انجمن ها , سنديكاها, احزاب و تشكل هاي مختلف مي تواند به سازماندهي و راه اندازي جنبش اجتماعي براي حمايت از اصلاحات كمك كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3534

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حبيب الله پيمان: نبايد به مردم القا كرد كه انتخابات به تنهايي سرنوشت ساز است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016