شنبه 27 دي 1382

روحانيون اصلاح‌‏طلب براي حمايت از تحصن تجمع مي‌‏كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
محمدجواد اكبرين، دبير مجمع طلاب خط امام(ره) در پايان نشست فوق‌‏العاده شوراي مركزي اين مجمع كه عصر امروز درتهران برگزار شد، اقدامات اين تشكل را جهت حمايت از تحصن نمايندگان مجلس در اعتراض به سلب حقوق و آزادي‌‏هاي اساسي ملت تشريح كرد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، اكبرين با اشاره به مخالفت بسياري از صاحب‌‏نظران حوزه علميه قم با مبناي "احراز صلاحيت" در انتخابات، اعلام كرد: كميته علمي مجمع نيز نقد فقهي و نظري اين مبنا را به زودي منتشر خواهد كرد.
وي از ديدار با مراجع تقليد خبر داد و گفت: تا امروز، نماينده اين مجمع، با برخي از مراجع معظم تقليد از جمله حضرات آيات صافي‌‏گلپايگاني، وحيد خراساني، موسوي‌‏اردبيلي و صانعي ديدار كرده است؛ البته از آنجا كه برخي از اين بزرگواران، بنا به مصالحي حاضر نشدند نظرات‌‏شان را در جمع عمومي اعلام كنند ما نيز محتواي نشست‌‏ها را منتشر نمي‌‏كنيم اما بسيار متأسفيم كه در جمهوري اسلامي حتي مراجع تقليد شيعه نيز براي آراي خود گوش شنوايي نمي‌‏يابند و به دليل عدم احتمال تأثير، از اظهارنظر عمومي خودداري مي‌‏كنند؛ البته هر زمان كه مراجع، صلاح بدانند انتقادات‌‏شان را براي اتمام حجت، براي مسؤولان بلندپايه نظام خواهيم فرستاد.
اكبرين درباه هدف اين ديدارها گفت: ترديدي نيست كه نظرات فقهي مراجع، متفاوت است و هر يك چه در مباني نظري و چه در برداشت از متون، با يكديگر اختلاف دارند، اما آنچه وجه مشترك همه آنهاست دغدغه عزت اسلام و جامعه اسلامي است و هنگامي كه بخش‌‏هايي از حاكميت، هزاران نفر از مسلمانان را به عدم صلاحيت ديني، اخلاقي و سياسي متهم مي‌‏كنند، تهمت و افترا را نهادينه مي‌‏نمايند و باعث متهم‌‏شدن اسلام و حكومت ديني به خودكامگي و نقض حقوق‌‏بشر مي‌‏شوند، همه نگران مي‌‏شوند.
وي تصريح كرد: اين اتهام، امروز فقط از ناحيه آمريكا گفته نمي‌‏شود بلكه تريبون‌‏هاي افكارعمومي جهان نيز چنين تحليل‌‏هايي دارند كه من حتي در ديدار با آيت‌‏الله صافي گلپايگاني فهرستي از مطبوعات و خبرگزاري‌‏هاي مستقل را كه ما را متهم كرده‌‏اند، نيز برشمردم. نمي‌‏توان گفت كه همه جهان منحرف و مزدورند و فقط ما قوم برگزيده خداونديم.
دبير مجمع طلاب خط امام (ره) همچنين از تجمع روحانيون اصلاح‌‏طلب حوزه در قم براي حمايت از تحصن نمايندگان و اعتراض به نظارت استصوابي و پيامدهاي آن خبر داد و گفت: در صورت صدور مجوز، اين تجمع در پايان اين هفته در مقابل بيت امام‌‏خميني(ره) در قم برگزار مي‌‏شود.
اكبرين افزود: به‌‏رغم تهديدهايي كه از جانب يك گروهك شناخته‌‏شده وجود دارد، فرمانداري قول داده است كه در صورت صدور مجوز، امنيت آن را نيز فراهم خواهد كرد؛ هر چند ما متأسفيم كه راهپيمايي روز جمعه مخالفان اصلاحات، كه به تصريح مسؤولان قم، فاقد مجوز قانوني بوده است در امنيت كامل برگزار شد و حتي سيماي جمهوري اسلامي به پوشش خبري و تبليغ آن پرداخت ولي ما براي برگزاري تجمع‌‏مان دچار مشكل هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3552

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روحانيون اصلاح‌‏طلب براي حمايت از تحصن تجمع مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016