يكشنبه 28 دي 1382

هيئت رئيسه مجلس خبرگان: بيانات رهبري چارچوب صحيح بررسي صلاحيتها، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
هيات‌رييسه‌ي مجلس خبرگان در آستانه‌ي برگزاري انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، متن اين بيانيه به اين شرح است:
در آستانه‌ي انتخابات دوره‌ي هفتم مجلس شوراي اسلامي و در حالي‌كه ملت شريف ايران براي حضور گسترده و مشاركت فعال، آماده مي‌شود، تنش‌هايي درباره‌ي رد صلاحيت عده‌اي از داوطلبان نمايندگي رخ داده و متاسفانه با روند قانوني رسيدگي به صلاحيت‌ها و شكايت‌ها، مقابله مي‌شود. شگفتýآور است كه چنين اقداماتي از سوي كساني انجام گرفته و يا مورد حمايت قرار مي‌گيرد كه بايد خود سمبل قانون‌گرايي باشند.
خوشبختانه بيانات حكيمانه مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مدظله العالي، در جمع اعضاي محترم شوراي نگهبان، چارچوب صحيح بررسي صلاحيت‌ها را مشخص نمود و نمونه ديگري از نقش بي‌بديل رهبري را در نظام اسلامي نشان داد.
اميد است اين رهنمودهاي صريح و استوار در لزوم احراز صلاحيت‌ها، به‌كارگيري معيارهاي منطقي براي احراز، و نيز مقاومت در برابر عناصر قانون‌گريز، مورد عنايت همه‌ي دست‌اندركاران اجرايي و نظارتي انتخابات قرار گرفته و سلامت انتخابات تضمين گردد.
بديهي است، مشروعيت مجلس شوراي اسلامي، به برگزاري انتخابات سالم و منطبق بر موازين قانوني بستگي دارد، و اين مهم با نص قانون اساسي و با نظارت شوراي نگهبان تحقق مي‌يابد. از اين رو هر گونه اغماض در رعايت قانون نه تنها روند انتخابات را مخدوش مي‌سازد بلكه به جايگاه مركز مهم قانونگذاري در كشور و اعتبار مصوبات و اقدامات آن آسيب مي‌رساند. البته شوراي نگهبان نيز با دقت كامل موارد رد صلاحيت‌ها را بازبيني نموده تا حق هيچ داوطلبي تضييع نشود و احدي بدون دلايل كافي رد صلاحيت نگردد.
در پايان ، از داوطلبان نمايندگي، برگزاركنندگان انتخابات و رسانه‌هاي گروهي مي‌خواهيم كه با درك موقعيت حساس كشور، از هر گونه اقدامي كه موجب تحريك دشمنان انقلاب اسلامي مي‌گردد، خودداري كرده و بر مبناي رهنمودهاي حكيمانه و منصفانه مقام معظم رهبري، در برابر عمل به قانون تسليم شوند. چرا كه فاصله گرفتن از صفوف مردم متدين و انقلابي، به صلاح آنها نبوده و نظام اسلامي در هر شرايطي به مدد پشتيباني ملت ايثارگر، و به بركت خون شهيدان فداكار، راه نوراني بنيانگذار جمهوري اسلامي، حضرت امام خميني (ره) را تعقيب خواهد نمود.
اميد است حضور پرشور و گسترده مردم شريف ايران در انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، برگ زرين ديگري بر تاريخ پرافتخار اين ملت عزيز بيفزايد و زمينه را براي عزت و افتخار بيشتر نظام جمهوري اسلامي ايران فراهم آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3564

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هيئت رئيسه مجلس خبرگان: بيانات رهبري چارچوب صحيح بررسي صلاحيتها، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016