يكشنبه 28 دي 1382

نامه‌ سرگشاده جبهه دوم خرداد به رئيس جمهور، ايلنا

خاطره توسل به تمايز«حكم مولوي و ارشادي» زنده شد

تهران-خبرگزاري كار ايران
شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد در نامه سرگشاده به رئيس جمهوري، اعلام نتيجه بررسي صلاحيت‌‏ها تا پايان هفته جاري را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، متن كامل نامه به اين شرح است:
"حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي"
رئيس جمهور محترم و محبوب ايران
سلام عليكم، احتراما همچنانكه استحضار داريد طي چند سال اخير جريان‌هايي تنگ‌نظر سرسختانه در مقابل خواست و اراده اكثريت مردمي كه در انتخابات دو دوره‌ رياست جمهوري و انتخابات دوره ششم مجلس شوراي اسلامي متجلي شده بود ايستادگي كرده‌اند و تلاش‌هاي صبورانه حضرتعالي نيز با سنگ‌اندازي‌هاي جدي مواجه بوده است.
جنابعالي با عنايت به درپيش بودن انتخابات مجلس دوره‌ هفتم و نگراني‌هايي كه از استمرار اين روش‌ها احساس مي‌شد براي شفاف‌سازي قوانين، لوايح دوگانه‌اي را به عنوان حداقل مطالبات و انتظارات تقديم نموديد كه متاسفانه به سرانجام نرسيد و مي‌توانست ياس و سرخوردگي گسترده‌اي را به دنبال داشته باشد كه نمودهاي آن نيز بارز بود و ممكن بود انتخابات مجلس را نيز آسيب‌پذير نمايد.
جنابعالي و حضرت حجت الاسلام و المسلمين كروبي يكبار ديگر از آبرو و سرمايه‌ معنوي خود هزينه كرديد و عليرغم نامهرباني‌هايي كه جريان مقابل اصلاحات نشان داده بود، در جلسات مكرر از مسوولان گروه‌ها و تشكل‌هاي جبهه دوم خرداد درخواست فرموديد كه با رويكرد مثبت و فعال وارد عرصه انتخابات شوند. اين گروه‌ها نيز با عنايت به شرايط خطير بين المللي و اعتقاد به تداوم راهبردهاي اصلاحي و نيز حسن ظن به رايزني‌ها و قول‌هاي مساعدي كه به شما بزرگواران داده شده بود و با اعتماد و اعتقادي كه به شخصيت‌ شما عزيزان داشتند سعي‌كردند نگراني‌ها را به مدد حسن ظن رفع كرده اراده‌اي جمعي براي حضور فعال در انتخابات را بروز دادند.
متاسفانه اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها از سوي هيات‌هاي نظارت آسيبي جدي به اين روند وارد ساخت و يكبار ديگر نمادي روشن از بي‌اعتقادي به قانون، تنگ‌نظري، انحصارطلبي و نفي نمادهاي جمهوريت كه خواه ناخواه به نفي يا تضعيف نظام جمهوري اسلامي مي‌انجامد به نمايش گذاشته شد.
هم‌چنانكه انتظار مي‌رفت اين عملكرد با واكنش جدي مواجه شد و تقريبا همه‌ خيرخواهان و عقلاي جامعه را به چاره‌انديشي واداشت. در اين ميان مواضع و سخنان صريح و قاطع جنابعالي و جناب آقاي كروبي در نفي اينگونه قانون شكني‌ها جايگاهي برجسته يافت.
خوشبختانه مقام محترم رهبري نيز در ديدار با اعضاي محترم شوراي نگهبان، ضعف‌ها و خطاهاي حقوقي و فقهي نگرش‌هايي را كه منتج به چنين نتايجي شده بود برشمردند و انتظار مي‌رفت آنان كه مدعي ذوب در ولايت هستند سريعا نسبت به تصحيح مواضع و عملكرد خود اقدام كنند.
ولي گويا يكبار ديگر توسل به عناويني چون تمايز بين «حكم مولوي و ارشادي» كه همين جريان قبلا براي گريز از اجراي فرامين و نصايح حضرت امام (ره) به كار برده بود اينجا هم به كار گرفته شده است و گروه‌ها و تريبون‌هايي كه ظاهرا براي كوچكترين اشارات رهبري، سينه چاك مي‌كردند، اكنون با اين ديدگاه رهبري به گونه‌اي ديگر برخورد مي‌كنند كه حداقل پيامد منفي آن گذشت زمان و از دست رفتن فرصت تاثيرگذاري مثبت است.
شوراي هماهنگي جبهه‌ دوم خرداد در جلسه‌ي اخير خود در حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمين كروبي، ضمن تحليل شرايط موجود، هشدار ستاد انتخابات اين جبهه را كه ضمن بررسي كارشناسي و اجرايي، محدوديت فرصت براي تصميم گيري و انجام فعاليت‌هاي انتخاباتي را گوشزد كرده بود كاملا جدي يافته و بر آن شديم تا طي نامه‌اي به حضرتعالي اين نكته را متذكر شويم كه تقويم اجرايي انتخابات، شرايط عادي را مورد نظر داشته است. ولي اكنون كه رد صلاحيت‌ها به اين گستردگي صورت گرفته و تقريبا در همه حوزه‌ها بيشتر عناصر اصلي و مورد نظر جبهه دوم خرداد وضعيت نامعين يافته‌اند و كثيري از داوطلبان مستقل و عادي نيز دچار همين وضعيت هستند، هر گونه اقدام جدي و اجرايي براي پيشبرد امر انتخابات موكول به فيصله يافتن سريع اين وضعيت است. لذا اين شورا از جنابعالي به عنوان مسوول دولت برگزار كننده ‌انتخابات انتظار دارد به گونه‌اي اقدام شود كه حداكثر تا پايان وقت اداري هفته جاري اين ابهامات و موانع تصميم‌گيري رفع شود. شوراي هماهنگي روز پنجشنبه 2/11/82 تشكيل جلسه خواهد داد و بر اساس ارزيابي اقداماتي كه تا آن تاريخ در تصحيح بررسي صلاحيت‌ها به عمل آمده و نتايج آن به داوطلبان منعكس شده باشد، تصميم‌گيري خواهد كرد. اميدواريم شرايط و نتايج به گونه‌اي باشد كه خسارت ها و ضايعه ناشي از اين رد صلاحيت‌هاي نسجيده به حداقل رسيده، شوراي هماهنگي بتواند به تصميم مثبت و جمعي برسد.
علي محمد حاضري - رئيس و سخنگوي شوراي هماهنگي جبهه‌ي دوم خرداد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3611

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌ سرگشاده جبهه دوم خرداد به رئيس جمهور، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016