يكشنبه 28 دي 1382

شيرين عبادي: ادعاي آمريكا مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به بمب هسته‌‏اي مسخره است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
برنده جايزه صلح نوبل، گفت: مردم ايران معتقدند كه احتمال حمله آمريكا به ايران وجود دارد، اما من مطمئنم كه در صورت انجام چنين حمله‌‏اي، مردم ايران بايكديگر متحد مي‌‏شوند تا از اشغال كشورشان جلوگيري كنند.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران، ايلنا، شيرين عبادي در خصوص خطراتي كه وي را در ايران تهديد مي‌‏كند، ابراز عقيده كرد: از ده سال پيش من از طريق نامه و تلفن در ايران تهديد شده‌‏ام؛ ترس مانند گرسنگي است و اگر شما در موقعيت من بوديد نمي‌‏توانستيد ترس خود را كنترل كنيد در حالي كه من مي‌‏ترسم اما مي‌‏توانم بر آن فايق شوم.
برنده جايزه صلح نوبل، همچنين ادعاي آمريكا مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به بمب هسته‌‏اي را يك ادعاي مسخره دانست.
در خصوص اين ادعاي آمريكا، اظهار داشت: ايران به بمب هسته‌‏اي نياز ندارد و ما تا به حال هيچ بمب‌‏هسته‌‏اي را نساخته‌‏ايم و فناوري مورد نياز براي ساخت اين بمب را در اختيار نداريم.
وي افزود: آمريكا ما را محكوم مي‌‏كند ولي نبايد يك موضوع را فراموش كنيم و آن اينكه آنها همين چيزها را به عراق هم نسبت مي‌‏دادند.
اين حقوقدان ايراني درگفت‌‏وگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس در حاشيه همايش جامعه‌‏جهاني در بمبئي اظهار داشت: آيا آنها تسليحات كشتارجمعي در ايران پيدا كرده‌‏اند كه چنين ادعاهايي مي‌‏كنند؟ پس از 11 سپتامبر آمريكا به‌‏راحتي افراد را تروريست ناميدند و متأسفانه كاركرد نادرستي از جنگ با تروريسم درجهان در حال افزايش است.
برنده جايزه صلح نوبل 2003 كه در همايش شش روزه در هند سخن مي‌‏گفت، نظريه درگيري تمدن مسيحيت غرب و جوامع اسلامي خاورميانه را رد كرد و اظهار داشت: اين تئوري، توجيهي براي جنگ‌‏افروزي است چرا كه از وقتي كه آنها در دانشگاه‌هاي آمريكا به اين تئوري پرداختند و تدريس آن را آغاز كردند، از آن بر اي توجيه جنگ استفاده كردند.
وي افزود: هر تروريستي به نام اسلام آدم‌‏كشي ‏كند، از اسلام تعبير نادرستي دارد.
شيرين عبادي در اين همايش بدون روسري حضور يافت و به همين دليل صداوسيما برنامه سخنراني وي را پخش نكرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3612

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: ادعاي آمريكا مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به بمب هسته‌‏اي مسخره است، ايلنا' لينک داده اند.

احجت الاسلام والمسلمین ننه شیرین عبادی بی روسری
" ايران به بمب هسته‌‏اي نياز ندارد و ما تا به حال هيچ بمب‌‏هسته‌‏اي را نساخته‌‏ايم و فناوري مورد نياز براي ساخت اين بمب را در اختيار ندا...
رودلاگ
January 19, 2004 12:08 PM

احجت الاسلام والمسلمین ننه شیرین عبادی بی روسری
" ايران به بمب هسته‌‏اي نياز ندارد و ما تا به حال هيچ بمب‌‏هسته‌‏اي را نساخته‌‏ايم و فناوري مورد نياز براي ساخت اين بمب را در اختيار ندا...
رودلاگ
January 19, 2004 12:12 PM

Copyright: gooya.com 2016