جمعه 3 بهمن 1382

ميرحسين‌موسوي: انتخاب مختارانه بديهي‌ترين حق مردم است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

مهندس ميرحسين موسوي فرزند ناب و دانشگاهي امام خميني (ره)، نخست وزير دوران دفاع مقدس و از چهره‌هاي مردمي و محبوب انقلاب اسلامي است كه نياز به توصيف ندارد. براي معرفي ايشان تنها به ذكر جمله‌اي از حضرت امام خميني (ره) اكتفا مي‌كنيم:"من شما را فردي لايق و دلسوز براي انقلاب اسلامي مي‌دانم و زحمات شما را در دوران جنگ و تجهيز سپاهيان اسلام فراموش نمي‌كنم و الان نيز شما را تاييد و حمايت مي‌كنم"

مهندس موسوي ايجاد شرايط عادلانه جهت رقابتهاي سالم انتخاباتي را تنها راه چاره مي‌داند و اعتقاد دارد: به نفع همه است كه به داوري و قضاوت مردم اعتماد داشته باشند و كار مردم را به مردم واگذارند. انتخاب مختارانه وكيل يكي از ابتدائي‌ترين و بديهي‌ترين حقوق مردم است و با هيچ بهانه‌اي نمي‌توان آن را از مردم سلب كرد.

مهندس ميرحسين موسوي در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب درباره هفتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و اعلام فهرست كانديداهاي رد صلاحيت شده گفت: همه بايد قبول كنند كه حرف آخر را مردم مي زنند و ميزان راي مردم است. هر نوع مانع تراشي بر سر راه انتخاب آزادانه مردم و يا تلاش براي به انحراف كشاندن اين آراء با گزينش و مهره‌ چيني‌هاي خاص، مخالف ارزشهاي بنيادي انقلاب اسلامي است و هر كس و هر گروهي كه تلاش كند با حذف گروههاي رقيب از طريق اتهامات بي‌اساس و گزينش‌هاي سليقه‌اي آراء مردم را به نفع خود مصادره كند خواسته يا ناخواسته مخالف انقلاب اسلامي است.

مهندس موسوي تصريح كرد: مردم دوست ندارند با آنها مثل افراد ساده‌لوح و عقب افتاده رفتار شود همه بايد مواظب باشند كه با اقدامات غيرقابل توجيه در معرض احساسات غيردوستانه مردم آگاه و خوب كشورمان قرار نگيرند.

موسوي افزود: راه اكثريت يافتن در مجلس آن نيست كه هزاران نفر از افراد شناخته شده و برجسته علمي، فرهنگي و سياسي كشور را به بي‌ديني، اعتياد، دزدي و قاچاق و امثال آن متهم كنيم. به فرض آنكه با هزار ترفند چنين اكثريتي حاصل شود اين مجلس پشتوانه اعتماد مردم را نخواهد داشت.

مهندس موسوي در پايان گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: به نظر بنده ايجاد شرايط عادلانه جهت رقابتهاي سالم انتخاباتي تنها راه چاره است و به نفع همه است كه به داوري و قضاوت مردم اعتماد داشته باشند و كار مردم را به مردم واگذارند. انتخاب مختارانه وكيل يكي از ابتدائي‌ترين و بديهي‌ترين حقوق مردم است و با هيچ بهانه‌اي نمي‌توان آن را از مردم سلب كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3788

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ميرحسين‌موسوي: انتخاب مختارانه بديهي‌ترين حق مردم است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016