شنبه 4 بهمن 1382

زيبا كلام: مردم نگاهشان از اصلاح‌طلبان برگشته است، فارس

استاد دانشگاه تهران گفت: مردم در انتخابات نهم اسفند سال گذشته (انتخابات شوراها)نشان دادند كه نگاهشان از اصلاح‌طلبان برگشته است و هم‌اكنون نيز شاهد حمايت گسترده مردم از اصلاح‌طلبان نيستيم.

صادق زيباكلام امروز در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس اظهار داشت: مردم معتقدند كه دعواي بين اصلاح‌طلبان و محافظه‌كاران جنگ زرگري بين دو جناح حاكميت است و ربطي به مردم و مصالح آنها ندارد و در نتيجه نوعي بي‌تفاوتي كلي در اقشار و لايه‌هاي مختلف ديده مي‌شود.و واكنش مردم نسبت به استعفاي نمايندگان و مسؤولان دولتي قابل پيش‌بيني نيست.
زيبا كلام با اشاره به اينكه عده‌اي نيز معتقدند كه با استعفا آب رفته به جوي باز مي‌گردد گفت: اما پرسش اصلي اين است كه مرحله پس از استعفا چيست شركت يا عدم شركت در انتخابات؟
وي اظهار داشت: از اين رو هفته‌هاي آينده براي اصلاح‌طلبان هفته‌هاي بسيار دشواري است چرا كه از نظر طرح و استراتژي مشخص خلاء جدي دارند.
زيبا كلام تصريح كرد: اين در حالي است كه محافظه‌كاران تكليف خود را مي‌دانند و مي‌خواهند تا يك بار براي هميشه اصلاح‌طلبان را كنار بگذارند.
وي افزود: اگر بي‌تفاوتي مردم نسبت به اصلاح‌طلبان ادامه يابد محافظه‌كاران دليلي براي عقب‌نشيني ندارند اما اگر مساله اعتصاب و استعفا از سوي نمايندگان و بدنه اجرايي دولت محقق گردد و با حمايت مردم همراه شود محافظه‌كاران عقب مي‌كشند.
استاد دانشگاه تهران با يادآوري اينكه محافظه‌كاران تصميم خود را براي بازگرداندن فضاي پيش از دوم خرداد گرفته‌اند اظهار داشت: آنها مي‌خواهند قوه مجريه و مقننه را دوباره از آن خود كنند و هدف بعدي مجلس هفتم و رياست جمهوري است.
وي تصريح كرد: اين استراتژي محافظه‌كاران است و در اين مسير ابايي از مخالفت‌ها و مقاومت‌ها ندارند.
زيبا كلام در عين حال با اشاره به اينكه براي محافظه‌كاران راي‌هاي ثابت آنها كافي است اظهار داشت: محافظه‌كاران از استعفاي جناح رقيب بدشان نمي‌آيد و اصلاح طلبان نبايد بخش‌هايي از حاكميت را كه در دست دارند عجولانه از دست بدهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3835

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زيبا كلام: مردم نگاهشان از اصلاح‌طلبان برگشته است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016