شنبه 4 بهمن 1382

نامه وزير ارشاد به شوراي نگهبان، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نامه‌اي به دبير شوراي نگهبان در خصوص رد و يا عدم احراز صلاحيت مديران مسوول مطبوعات كانديداي نمايندگي مجلس هفتم، متذكر شد كه صلاحيت اين افراد به هنگام صدور مجوز كار مطبوعاتي از سوي هيات نظارت بر مطبوعات كه نمايندگان سه قوه و نمايندگان حوزه علميه قم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي در آن حضور دارند، در اين خصوص تاييد شده است.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) متن كامل نامه‌ي احمد مسجدجامعي به آيت‌الله جنتي به شرح زير است:
« حضرت آيت‌الله جناب آقاي جنتي
دبير محترم شوراي نگهبان قانون اساسي
قبل از هر چيز در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامي و بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ياد و خاطره امام راحل و عظيم‌الشان را كه با اتكا بر كله ”الله” و با شعار وحدت كلمه، انقلاب اسلامي را به ثمر رساند، گرامي داشته و اين مناسبت تاريخي را تبريك مي‌گويم.
همانطور كه حضورا به استحضار رسيد، تعدادي از مديران مسوول روزنامه‌هاي كثيرالانتشار كشور كه در سطح ملي داراي جايگاه ارزشمند و از چهره‌هاي شناخته شده و فعال در عرصه فرهنگ و اطلاع‌رساني هستند و داوطلب نمايندگي در هفتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي‌باشند، توسط هيات محترم نظارت بر انتخابات رد صلاحيت شده و يا اعلام شده كه صلاحيت آنها احراز نگرديده است.
لازم مي‌دانم در اين برهه حساس كه افكار عمومي درانتظار اعلام نظر نهايي آن شوراي محترم است، مختصري از فرآيند صدور مجوز فعاليت براي مديران محترم مطبوعات براساس قانون مطبوعات جمهوري اسلامي ايران و اصلاحيه آن مصوب سالهاي 1364 و 1379 را يادآور شوم:
1- از جمله شرايط اخذ پروانه انتشار مطبوعات و همچنين احراز سمت مدير مسوول مطبوعات به موجب مقررات ماده 9 قانون مطبوعات عبارت است از التزام به قانون اساسي و هياتي به نام هيات نظارت بر مطبوعات مركب از نمايندگان سه قوه، نماينده حوزه علميه قم، نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي و نماينده مديران مسوول كشور مسووليت احراز اين صلاحيت را به عهده دارد.
2- راجع به كليه متقاضيان از مراجع سه گانه شامل: وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و دادگستري استعلام به عمل آمده و پس از كسب پاسخ مراجع مذكور به درخواست آنها رسيدگي شده است.
3- كليه متقاضيان در اداره انگشت‌نگاري حاضر شده و گواهي عدم سو پيشينه كيفري دريافت كرده‌اند.
4- از اغلب متقاضيان تحقيقات محلي به عمل آمده و با معرف‌هاي ايشان مصاحبه شده است.
5- پرونده متقاضيان همراه با كليه مدارك و مستندات فوق‌الذكر در هيات نظارت بر مطبوعات مطرح شده و پس از بحث و بررسي پيرامون سوابق و فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي، مذهبي و فرهنگي افراد، نسبت به صدورمجوز فعاليت مطبوعاتي ايشان اقدام شده است.
با توجه به اينكه رسيدگي به صلاحيت علمي و اخلاقي متقاضيان و كشف پايبندي و التزام عملي ايشان به قانون اساسي بر عهده هيات مذكور بوده و اين هيات پس از احراز صلاحيت مبادرت به صدور مجوز فعاليت براي متقاضيان كرده است، به نظر مي‌رسد كه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مبني بر عقلي و عرفي بودن احراز صلاحيت‌ها به دليل انجام مراحل پيش گفته و نيز بررسي صلاحيت توسط اعضاي هيات نظارت بر مطبوعات كه جملگي از افراد مسلمان، صاحب صلاحيت علمي و اخلاقي لازم و مومن به انقلاب اسلامي مي‌باشند، حاصل شده است، در خور توجه مي‌باشد.
در پايان ضمن تشكر از عناياتي كه معمول مي‌فرمائيد، به پيوست فهرست برخي صاحبان امتياز و مديران مسوول كه طبق گزارشهاي دريافتي مورد تاييد هيات‌هاي محترم نظارت برانتخابات قرار نگرفته‌اند، ايفاد مي‌شود.
مديران مسوول مطبوعات رد صلاحيت شده:
1- حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي منتجب‌نيا مديرمسوول روزنامه نسيم صبا
2- جنابآقاي صالح‌آبادي صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه همبستگي
3- جناب آقاي الياس حضرتي صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه اعتماد
4- جناب آقاي محمد نعيمي‌پور صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه ياس نو
5- جناب آقاي مصطفي كواكبيان صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه مردمسالاري
6- جناب آقاي خرمي صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه جمهوريت
7- جناب آقاي عسلي صاحب امتياز و مدير مسوول روزنامه عصر مردم - شيراز
8- جناب آقاي دكتر سبطي صاحب امتياز و مدير مسوول هفته نامه گرگان امروز»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3847

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه وزير ارشاد به شوراي نگهبان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016