يكشنبه 5 بهمن 1382

محمدرضا خاتمي: خاتمي، كروبي و همه‌ي مردم به چيزي جز انتخابات آزاد تن نخواهند داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
سخنگوي نمايندگان متحصن بيانيه‌ي روز گذشته‌ي روساي قواي مقننه و مجريه را نشان‌دهنده‌ي عزم جزم آنها بر نرفتن زير بار انتخابات فرمايشي دانست.
سيدمحمدرضا خاتمي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) تاكيد كرد: اين بيانيه ضمن بيان تلخ عدم صداقت خطيب جمعه كه اولين صفت او بايد عدالت و پرهيز از گناه باشد، آب پاكي بر روي دست سناريو سازاني ريخت كه گمان مي‌كردند، در هر حال خاتمي و كروبي سكوت خواهند كرد و اگر همراه آنان نشوند حداقل با خواسته‌هاي متحصنين هم همراهي نخواهند كرد.
خاتمي گفت: آنها بايد بدانند هر روز كه بگذرد هزينه‌ي بيشتري بايد پرداخت كنند و خاتمي و كروبي و متحصنين و همه گروه‌ها و احزاب و همه‌ اقشار جامعه محكم ايستاده‌اند و به چيزي جز انتخابات آزاد تن نخواهند داد.
سخنگوي نمايندگان متحصن اظهار داشت: مهم‌ترين دستاورد تحصن نمايندگان اين بود كه به قانون‌شكنان و كساني كه به حركت‌هاي مردمي و قانوني هيچ توجهي نداشتند، فهماند كه اگر بخواهند قانون را زير پا بگذارند، بايد هزينه‌هاي سنگيني بپردازند.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين افراد به زودي نمي‌توانند از زير اين هزينه‌ها بيرون بروند. حركتي كه در اين جا انجام شد، همه ملت را متوجه حركت‌هاي خلاف قانوني كه به خصوص در عرصه انتخاب مردم در حال رخ دادن است، كرد و قانون‌شكنان را منزوي و منفعل كرده است.
خاتمي ادامه داد: هر چند هنوز مقاومت جدي در برابر اصلاح روند قبلي وجود دارد، ولي معتقدم اين حركت مي‌تواند مبناي حركت‌هاي ملي در آينده قرار گيرد كه به قانون‌شكنان اجازه‌ي كار ندهد و به آنها نشان دهد نجابت اصلاح‌طلبان هم حدي دارد و اگر واقعا بخواهند در جاهايي به نوعي قانون‌شكني كنند كه امنيت كشور به خطر افتد با حركت‌هاي جدي‌تري مواجه خواهند شد كه بايد تاوان آن را بپردازند.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: در عرصه‌ي بين‌المللي اين مساله نشان داد كه جريان اصلاحات و دموكراسي در داخل كشور جرياني زنده، پويا و قدرتمند است كه مي‌تواند پيش برود.
دبير كل جبهه مشاركت تاكيد كرد: حركت تحصن توانست همه اصلاح‌طلبان را متعهد كند، دولت را كه متهم به كم‌كاري و سكوت بود، به تحرك جدي وادارد و ما امروز شاهد اين هستيم كه در عرصه‌هاي مختلف اجرايي از سطح وزراء، استانداران، فرمانداران، معاونان ادارات و وزارتخانه به طور جدي به اين فكر افتادند كه از اين حركت حمايت كنند و به طور جدي بايستند.
وي افزود: اين دستاوردهاي مثبتي بود كه اگر بتوانيم ادامه دهيم همين انتخابات هم به نتيجه مثبتي خواهد رسيد. ضمن اين‌كه دستاوردهاي دراز مدتي نيز براي حركت‌هاي آينده اصلاحات خواهد داشت.
خاتمي با اشاره به اين كه نمي‌خواهم بگويم اين حركت سبب پيروزي يك جناح يا گروه در داخل حكومت و يا شكست و عقب‌نشيني طرف ديگري مي‌شود، اظهار داشت: اين حركت سبب پيروزي قانون‌گرايي در كشور خواهد شد، هرچند هنوز با اين كه قانون‌گرايي كامل در كشور حاكم شود، فاصله زيادي داريم اما آثار مثبت آن هم اكنون هم پيدا شده است.
سخنگوي نمايندگان متحصن گفت: نبايد به عنوان عقب‌نشيني تلقي كرد، بلكه بايد اصلاح روند شكست‌خورده‌اي تلقي شود كه اميدواريم شوراي نگهبان به آن توجه كند و تا فرصت از دست نرفته است بر اساس قانون و حق عمل كند.
وي اظهار اميدواري كرد كه سود اين حركت به همه از جمله شوراي نگهبان برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3872

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا خاتمي: خاتمي، كروبي و همه‌ي مردم به چيزي جز انتخابات آزاد تن نخواهند داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016