دوشنبه 6 بهمن 1382

جوابيه‌ي دبير شوراي نگهبان به بيانيه‌ روساي قواي مقننه و مجريه، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
در پي صدور بيانيه مشترك روساي قواي مقننه و مجريه درباره اظهارات آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه، دبير شوراي نگهبان جوابيه‌اي صادر كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن اين جوابيه به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
«اللهم الهمنا طاعتك و جنبنا معصيتك»
در مورد نامه اخير روساي محترم جمهوري و مجلس لازم دانستم به‌منظور تنوير افكار عمومي نكاتي را معروض دارم.
ضمن تشكر از حضور آقايان محترم خاتمي و كروبي در جمع اعضاء شوراي نگهبان اميدوارم با وحدت و همدلي و با محوريت قانون اين امر مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات مجلس هفتم باشكوه‌تر از پيش برگزار گردد.
آنچه در خطبه نماز جمعه درباره مذاكرات با اين بزرگوارها مطرح شد به اين شرح است «در اين ديداري كه با رياست محترم جمهوري و رييس محترم مجلس داشتيم، اينها مطالبي بيان كردند كه معلوم شد يك گزارشهايي به آنها داده شده كه دقيق نبوده، ما هم توضيحات كافي داديم كه اينطورها نيست، كيفيت رسيدگي به صلاحيتها كاملا حساب شده و كاملا قانوني و كاملا دقيق است. از همان مرحله هياتهاي نظارت استانها كه مرحله اولش بود تا اين مرحله هيات مركزي نظارت تا مرحله شوراي نگهبان، ما با اين دوستان در اصول هيچ اختلافي نداريم همانجا هم اين مطالب را گفتيم. گفتيم هر جا به نظر شما اشتباهي هست به ما بگوييد. اگر اشتباه بود ما مي‌پذيريم اگر اشتباه نبود توضيح مي‌دهيم، شما قبول بكنيد در هر صورت اجمالا تفاهم خوبي بود».
بنابراين ملاحظه مي‌فرماييد كه عبارتي به‌كار نرفته كه حاكي از قانع شدن آقايان عزيز باشد، خوب بود قبل از صدور چنين نامه‌اي به مشروح خطبه نماز جمعه مراجعه نموده و يا از خودم سوال مي‌فرمودند تا مطلب روشن گردد.
اضافه مي‌كنم در بررسي صلاحيت‌ها همانطور كه مكرر توضيح داده شده، ملاك عمل و تصميم‌گيري، قانون بوده است و تحت هيچ شرايطي در تاييد يا رد صلاحيتها، گرايشات سياسي لحاظ نگرديده. تاكنون حدود پنج هزار نفر داوطلب با گرايشات مختلف سياسي تاييد شده‌اند و براي هر كرسي نمايندگي بطور ميانگين 17 نفر امكان رقابت دارند، آيا اين به معني عدم امكان رقابت است؟ و ادعاي اينكه در 190 كرسي امكان رقابت نيست با ادله و شواهد قابل تاييد نيست.
اميدوارم همه دوستان عزيز در ايجاد فضاي سالم و مناسب براي برگزاري انتخابات پرشور و قانونمند همكاري نموده و اكنون كه رسيدگي به شكايات داوطلبان در شوراي نگهبان مطرح است در تقويت آرامش جامعه كمك نمايند تا زمينه احقاق حق و جلوگيري از تضييع حقوق، هر چه بيشتر فراهم گردد.
رجاء واثق دارم كه از افراد فاقد شرايط قانوني حمايت نكرده و شورا را در اجراي وظايف قانوني خود ياري نمايند. طبيعتا شورا نيز آمادگي دارد همچون گذشته اطلاعات صحيح و روشنگر را در اختيار قرار دهد.
احمد جنتي
دبير شوراي نگهبان

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3891

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جوابيه‌ي دبير شوراي نگهبان به بيانيه‌ روساي قواي مقننه و مجريه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016