دوشنبه 6 بهمن 1382

تاجرنيا: با رد طرح سه فوريتي چاره‌‏اي جز استعفاي دسته جمعي و تحريم انتخابات نداريم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ششم گفت: " آخرين اتمام حجت نمايندگان مجلس با شوراي نگهبان، بي‌‏ثمر ماند."
علي تاجرنيا نماينده مردم مشهد و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايلنا با اعلام خبر رد طرح سه فوريتي مجلس درباره حل بحران رد صلاحيت‌‏ها كه روز گذشته در مجلس تصويب شده بود، گفت: طرح 3 فوريتي كه روز گذشته مجلس در الحاق دو تبصره به ماده 28 قانون انتخابات مجلس تصويب كرده بود از سوي شوراي نگهبان رد شده است.
وي تصريح كرد: اين شورا اين طرح را با دلايلي نظير غير شرعي و غير قانوني بودن تصويب نكرده است، اين در حالي است كه اين طرح با توجه به آخرين اتمام حجت مجلس با شوراي نگهبان از اهميت بسياري برخوردار بود.
وي در پايان تصريح كرد: نمايندگان خواستار هيچ گونه تغيير و تحولي در اين طرح به لحاظ عدم موضع گيري مثبت شوراي نگهبان نيستند و اين طرح را به مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز به جهت تركيب بافت اين مجمع در جانبداري از شوراي نگهبان نخواهيم فرستاد.
وي گفت: در حالي كه برخي از نمايندگان اصلاح طلب مخالف تصويب اين مصوبه بوده اند و آن را كار بيهوده اي مي دانستند ما از باب اتمام حجت با شوراي نگهبان و مردم اين كار را انجام داديم كه 3 فوريت آن نيز با آراء دو سوم نمايندگان از تصويب مجلس گذشت. اين طرح مي توانست تا حدودي مشكل رد صلاحيت هاي گسترده را حل نمايد اما شوراي نگهبان با دلايل غير قانوني و غير شرعي بودن آن از به ثمر رسيدن هر راهكاري جلوگيري مي كند.
وي خاطر نشان ساخت : با توجه به اينكه مهلت قانوني شوراي نگهبان تا روز شنبه آينده ادامه دارد اما به عقيده بنده هيچ چاره اي جز استعفاي وزرا و نمايندگان و تحريم انتخابات باقي نمانده و اين سنگ اندازي‌‏ها، ما را در وضعيت جديدي از انتخابات قرار داده است.
وي افزود : حتي در صورت تاييد صلاحيت عده‌‏اي از نمايندگان، اميدي به تشكيل مجلس تاثيرگذار و يا كيفي وجود ندارد، چرا كه اكثريت چهره هاي شاخص اصلاح طلب نتوانسته اند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3913

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تاجرنيا: با رد طرح سه فوريتي چاره‌‏اي جز استعفاي دسته جمعي و تحريم انتخابات نداريم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016