سه شنبه 7 بهمن 1382

وزير كشور: اگر بزرگان نظام وارد نشوند، خسارات جبران‌ناپذيري به پيكره‌ نظام وارد مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
وزير كشور با اشاره به مسائل سياسي اخير مربوط به انتخابات با بيان اين‌كه نمي‌توان پيش‌بيني دقيقي داشت، اظهار كرد كه آنچه اتفاق افتاده به هيچ وجه قابل قبول نيست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، موسوي لاري كه در حاشيه‌ي مراسم امضاي اسناد همكاري بين اتريش و ايران سخن مي‌گفت، ابراز عقيده كرد كه حركت كاملا برنامه‌ريزي شده‌اي براي حذف يك مجموعه‌ صورت گرفته است كه با هيچ يك از موازين قانوني سازگار نيست.
وي اظهار داشت: جريان سياسي پنهاني تلاش مي‌كند تا رقيب را تمام و كمال از صحنه خارج كند و در اين وضعيت، ما به عنوان مجري انتخابات، امكان برگزاري انتخابات رقابتي و سالم را نداريم.
موسوي لاري با انتقاد از آنچه آن را گرفته‌شدن امكان رقابت از كانديداها مي‌ناميد، اظهار داشت: مردم احساس مي‌كنند كه در حوزه‌ي گزينش و انتخاب، اراده‌اي محدود دارند و توان انتخاب و گزينش آنها به حداقل رسيده است.
وزير كشور گفت: من از اين حركت به عنوان يك ضايعه‌ و مساله‌اي كه تاكنون در تاريخ انقلاب اسلامي بي‌سابقه بوده است، نام مي‌برم و هشدار مي‌دهم كه اگر بزرگان نظام وارد نشوند، خسارت بسيار سنگين و جبران‌ناپذيري بر پيكره‌ي نظام و انقلاب اسلامي وارد مي‌شود.
وي در ادامه در خصوص استعفاها گفت: ما تا اين لحظه تمام تلاشمان را براي جلوگيري از استعفاها به‌كار بسته‌ايم. استعفاها در سطوح مختلف مطرح بوده است، آقاي رييس‌جمهور و من تلاش و سعي كرديم تا شرايط عادي در انتخابات داشته باشيم، ولي فشار مسوولان برگزاري مبني بر اين‌كه در انتخاباتي كه هيچ‌گونه رقابتي در آن نيست، مسووليتي نداشته باشند، خيلي زياد است.
وي افزود: بر اساس برآورد ما {تكليف} بيش از نيمي از كرسي‌هاي مجلس هفتم از هم‌اكنون مشخص است، از اين رو هيات‌هاي اجرايي، فرمانداران و استانداران احساس مي‌كنند در اين زمينه نمي‌توانند كاري بكنند و كاري نبايد بكنند. وقتي نمايندگان از پيش تعيين شده‌اند، چه كاري بايد صورت بگيرد، جز يك كار فرمايشي و غيرمعمول ولي ما اميدواريم كه انشاء‌الله بزرگان نظام با توجه به حساسيت موقعيت امروز نظام، نسبت به اين مساله تصميم بگيرند و فضا را براي برگزاري يك انتخابات رقابتي سالم باز بگذارند.
موسوي لاري ادامه داد: ما هم بايد بتوانيم جلو استعفاها و كناررفتن‌ها را بگيريم.
وي در خصوص تعداد افراد خواهان استعفا نيز گفت: به وزارت كشور تاكنون چيزي اعلام نشده است البته از استان‌هاي مختلف در روزهاي اول، فرمانداران استعفاهاي خود را به استانداران داده‌اند كه من جلو آنرا گرفتم. وزير كشور در پايان تاكيد كرد: انتخابات هنگامي سالم است كه قانون درباره‌ي انتخاب‌كنندگان و انتخاب شوندگان به صورت يكسان اجرا شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3954

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور: اگر بزرگان نظام وارد نشوند، خسارات جبران‌ناپذيري به پيكره‌ نظام وارد مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016