چهارشنبه 8 بهمن 1382

نامه‌ تعدادي از رؤساي دانشگاه‌ها به رييس جمهور، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
امروز در هجدهمين روز از تحصن نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي نامه‌ي تعدادي از روساي دانشگا‌هاي كشور به رييس جمهور در اختيا خبرنگاران قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن كامل اين نامه به اين شرح است؛
«حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين جناب آقاي خاتمي
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
سلام عليكم
با احترام و ضمن گرامي‌داشت بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه ميراث گرانبهاي حضرت امام (ره) و خون‌بهاي هزاران شهيد از بهترين جوانان اين مرز و بوم مي‌باشد و با توجه به اتفاقات ناگوار اخير در جريان انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي مطالب زير را به استحضار مي‌رساند:
1 ـ بر اساس قانون اساسي اداره‌ي امور كشور مبتني بر آراي عمومي و حق تعيين سرنوشت از حقوق بديهي و اوليه‌ي مردم مي‌باشد كه به هيچ دليلي و در هيچ شرايطي نمي‌توان آن را سلب نمود.
2 ـ بدون شك در عدم وجود و توسعه‌ي آزادي‌هاي سياسي هر گونه توسعه به ويژه توسعه‌ي علمي كه از ضرورت‌هاي پيشرفت كشور در چهارچوب برنامه و چشم‌انداز 20 ساله مي‌باشد، ناقص مانده و امكان‌پذير نمي‌باشد.
3 ـ حضور مردم در صحنه‌ي انتخابات در وضعيت فعلي به شدت تحت تأثير قرار گرفته و عدم مشاركت مناسب مردم شرايط بين‌المللي را نامساعد نموده و تهديد امنيت ملي را به دنبال خواهد داشت. بدون شك در صورتي ما مي‌توانيم براي ديگر كشورها ادعاي برگزاري انتخابات آزاد را داشته باشيم كه خود بتوانيم الگوي مناسب آن را ارايه دهيم، حال آن كه با اين نحوه عملكرد هيأت‌هاي نظارت تحقق آرمان حضرت امام (ره) جهت استقرار جمهوري اسلامي واقعي و مردم‌سالاري ديني به شدت مورد هجوم و نابودي قرار گرفته است.
با استناد به موارد فوق‌الذكر و ضمن حمايت از اقدام مشروع و قانوني نمايندگان مردم در تحصن اعتراض‌آميز به نقض حقوق اساسي مردم از جنابعالي به عنوان مسؤول اجراي قانون اساسي مي‌خواهيم قاطعانه در برابر اين گونه قانون‌شكني‌ها و افراط‌گري‌ها ايستادگي كرده و حافظ راستين ميراث حقيقي حضرت امام (ره) و آرمان متعالي مردم در حفظ مردم‌سالاري ديني باشيد.
بديهي است در صورت ادامه‌ي روند موجود امكان خدمت در مسؤوليت دانشگاه وجود نداشته و بهتر است كساني عهده‌دار اين گونه مسؤوليت‌ها شوند كه بتوانند پاسخگوي مردم و خداوند متعال باشند.»
در ذيل اين نامه امضاي بيش از 25 رييس دانشگاه علوم پزشكي كشور وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4008

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌ تعدادي از رؤساي دانشگاه‌ها به رييس جمهور، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016