پنجشنبه 9 بهمن 1382

علي‌اكبر ولايتي: علي‌رغم همه‌ كارشكني‌ها، انتخابات انجام مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
علي‌اكبر ولايتي گفت: مردمسالاري ديني پايه‌ي مشروعيت نظام ما و انتخابات است و از جمله موضوعات اساسي مي‌باشد كه آن طور كه بايد به آن پرداخته نشده است.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مشاور مقام معظم رهبري در مراسم همايش سراسري چكاد آزادانديشان اظهار داشت: تكيه بر روي اين موضوع و شكافتن ابعاد مختلفش كمك مي‌كند تا زوايايي كه كمتر بيان شده، شناخته شده و با واقعيات موجود بهتر برخورد كنيم. در طي 200 سال گذشته در ايران و جهان اسلام تئوري‌هاي مختلف سياسي نوعا وارداتي و بعضا بومي بوده است، اما هيچ كدام به شهادت تاريخ موفق نبوده‌اند، مگر اين‌كه پايه‌هايشان بر روي همين كلمه بنا شده باشد.
وي اظهار داشت: منسجم‌ترين مردمسالاري ديني در مشروطه و اولين فرماني است كه به امضاي مظفرالدين شاه رسيده بود كه نام مجلس شوراي اسلامي ذكر شده بود. آنچه ما در جمهوري اسلامي داريم ضمن تدبير و حكمت امام(ره)، نتيجه‌ي يك مبارزه‌ي طولاني بيش از صد سال مردم است تا به صورت نظام جمهوري اسلامي تجلي كرد.
ولايتي با بيان اين‌كه 25 سال از ايجاد چنين حكومتي مي‌گذرد و مردمسالاري ديني در آن نهادينه شده است، گفت: اين اولين حكومت ديني در تاريخ معاصر است كه شكل گرفته و سر پا مانده است. لذا يك علت مخالفت جدي با آن، نگراني جهان غرب است كه چند قرن براي دين‌زدايي و جدايي آن از سياست تلاش كرده‌اند. از طرف ديگر اين حكومت در حركت‌هاي سياسي و اجتماعي در جهان معاصر همواره پيشتاز بوده است.
وي ادامه داد: اگر انقلاب صورت گرفت، پايه‌اش نه تبعيض اقتصادي كه آرمان‌هاي ديني بود و رمز موفقيت اين است كه به اين آرمان‌ها پايبند باشيم؛ معتقدم كه اگر مردم فرد صالح بيايند به او روي آورده و وفادارش خواهند ماند.
مشاور ولايت فقيه ابراز داشت: اگر مساله‌ي ايمان، صلاحيت و كارآيي حل شود بقيه‌ي هم به تبع حل خواهد شد. علي‌رغم همه‌ي كارشكني‌ها، انتخابات انجام مي‌شود و اميدوارم اشخاص صالح به مجلس راه يابند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4023

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي‌اكبر ولايتي: علي‌رغم همه‌ كارشكني‌ها، انتخابات انجام مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016