جمعه 10 بهمن 1382

رئيس قوه قضاييه: اميدواريم كه تحصن نمايندگان به ايجاد اخلال در امر انتخابات نينجامد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
رئيس قوه قضاييه گفت: اميدواريم كه تحصن نمايندگان به ايجاد اخلال در امر انتخابات نينجامد، اما اگر جرمي صورت گيرد، دستگاه‌هاي امنيتي و ضابطين دستگاه‌هاي قضايي طبق قانون پيگيري مي‌كنند، و قانون اجرا مي‌شود، اميدواريم كه اين اتفاق نيفتد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، آيت‌‏الله هاشمي شاهرودي پس از ديدار مردمي خود در جمع خبرنگاران با تبريك سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و اشاره به انتخابات مجلس هفتم گفت: آنچه در اين ميان مهم است صيانت از آراي مردم است و كساني كه كانديدا شده‌اند، بايد يك تبليغات و رقابت سالم با اخلاق اسلامي داشته باشند.
وي با تاكيد بر رعايت اخلاق از سوي تمامي افراد گفت: اگر مسائل سياسي از اخلاق ديني جدا شود، ديگر سياست ديني نخواهيم داشت و بايد به ديانت عين سياست و سياست عين ديانت، توجه كرد،‌‏ همه آداب اسلامي بايد در تمام كارهاي سياست رعايت شود و آن وقت ما شاهد يك نظام سياسي ديني خواهيم بود،‌ لذا در تبليغات بايد حقوق شرعي رعايت شود و از تخريب يكديگر و مسائلي كه باعث خدشه به نظام مي‌شود پرهيز كرد.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اين نكته كه هدف در نظام اسلامي خدمتگزاري است، گفت: در حكومت اسلامي، هدف كسب منصب و مقام نيست بلكه هدف خدمتگزاري به مردم است و همه بايد با اين ديد به مسائل نگاه كنند.
شاهرودي نسبت به حل مشكلات بين شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد و افزود: برخي از كساني كه ردصلاحيت شدند اكنون توسط شوراي نگهبان تائيد صلاحيت شدند و اميدواريم كه بقيه هم تاييد شوند و مشكلات حل شود،‌‏ مطمئن هستيم كه مردم حضور باشكوهي در انتخابات خواهند داشت و شاهد يك انتخابات خوب خواهيم بود.
شاهرودي با تاكيد بر اين نكته كه بايد راي مردم از صندوق‌ها خارج شود، گفت: بايد آراء مردم در صندوق‌ها صيانت شود و اميدواريم هيچ‌گونه قصد و غرضي براي راي‌‏گرفتن و راي نوشتن، راي انداختن و شمارش وجود نداشته باشد.
رئيس قوه قضاييه در مورد شوراي حل اختلاف و چگونگي ارتباط مردم با اين شوراها گفت: مردم قبل از طرح دعوا در دادگاه‌ها به شوراهاي حل اختلاف مراجعه كنند، تا در رفع مشكلات‌شان مساعدت‌‏هاي لازم صورت گيرد و در تسريع آن اقدامات مقتضي انجام گيرد.
وي افزود: اين نوع شوراها باعث كم‌هزينه شدن دعواها مي‌‏شود، و داراي آثار بسيار خوب و مثبتي براي مردم است و در مقابل آثار منفي را كم مي‌‏كند.
رئيس قوه قضاييه در مورد آزادي زندانيان در آستانه دهه مباركه فجر گفت: هر سال طبق روال هنگام فرا رسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، با پيشنهاد به رهبر معظم انقلاب و موافقت ايشان تعدادي از زندانيان حائز شرايط مورد عفو قرار مي‌‏گيرند و امسال هم تعدادي حسب معمول به ايشان معرفي شده‌‏اند كه با دستور عفو ايشان آزاد مي‌‏شوند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4059

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس قوه قضاييه: اميدواريم كه تحصن نمايندگان به ايجاد اخلال در امر انتخابات نينجامد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016