جمعه 10 بهمن 1382

مصاحبه علی کشتگر با رادیوبین المللی فرانسه درباره مخالفت خاتمی با ادامه تحصن

رحمت قاسم بیگلو: آقای خاتمی امروز بار دیگر خواستار پایان تحصن شد و اعلام کرد که باید به راههای قانونی توسل جست منظور ایشان از راههای قانونی چیست و چرا ایشان هرچه بیشتر از معترضین فاصله می گیرد؟
علی کشتگر: بیش از هرچیز باید گفت کدام قانون مگر در ایران قانونی به جز قانون حکومت مطلقه ولایت فقیه حاکم است؟
- قانون یک امر زمینی است که در هر کشوری تجسم و عصاره رای و اراده ملت است. آقای خاتمی خود با رای ملت چه کرد که امروز همراه با رهبر نظام دم از قانون می زند. مگر مشتی آخوند یاغی که کشور را به این روز انداخته اند اهل قانون هستند که آقای خاتمی کار نمایندگان متحصن را غیرقانونی بخواند.
- اگر آقای خاتمی و همکار و هم حزبی ایشان آقای کروبی اهل قانون بودند که نهاد قانون گزاری را به حکم حکومتی یک فرد خودکامه تسلیم نمی کردند و کار را به این جا نمی کشاندند.
رد صلاحیت بیش از 3 هزار نفر از ملتزمان به قانون جمهوری اسلامی و تحصن مجلس روشن ترین نشانه بی قانونی حاکمان و بارزترین نشانه شکست سیاست مماشت گرانه و تسلیم طلبانه آقای خاتمی است. ایشان اگر ذره ای انصاف می داشتند، خود باید به این شکست اعتراف می کردند و به تحصن کنندگان می پیوستند، اما روش و منش آقای خاتمی نشان می دهد که او در صف مقابل ملت و در کنار آقای خامنه ای ایستاده است و تا آخر هم همین طور خواهد بود.
رحمت قاسم بیگلو: نوعی سردرگمی حتی در داخل دولت راجع به انتخابات دیده می شود آقای خاتمی تاکید می کنند انتخابات بزودی برگزار می شود و وزیر کشور اعلام می کند در شرایط فعلی بهیچ وجه برگزاری انتخابات ممکن نیست؟
علی کشتگر: بنظرم آقای خاتمی در این شش سال فرصت های طلائی که برای مبارزه با استبداد پدید آمده بود را تماما سوزاندند و به همین دلیل هم هست که جامعه بویژه نسل جوان دیگر به آقای خاتمی و امثال ایشان اعتماد ندارد. و دیگر همه می دانند او نه اهل مبارزه با استبداد که بیشتر اهل معامله با استبداد است.
متحصنین هم بهتراست بدانند که اعتمادی که میان آنها و ملت وجود داشت ازمیان نرفته است و به همین دلیل هم هست که تاکنون حمایت چندانی از آنها به عمل نیامده است. آنها اگر می خواهند این اعتمادی که طی سالهای گذشته سوزانده اند را دوباره بازسازی کنند باید راه خود را از امثال خاتمی و کروبی جدا کنند و همراه با مردم در برابر خودکامگی ولایت فقیه و گماشتگان او تا به آخر بایستند.
مقصودم آن است که این خیمه شب بازی انتخابات فرمایشی مجلس هفتم را به احتمال زیاد ملت وسیعا تحریم خواهد کرد. برای آقایان نمایندگان متحصن هم هیچ بهانه ای برای شرکت در این نمایش نمانده و اگر واقعا اهل مبارزه با استبداد دینی هستند چاره ای ندارند جز آن که همراه ملت انتخابات را تحریم کنند. هرگونه تلاش برای ساخت و پاخت های پشت صحنه با خودکامگان و پذیرش مصالحه با جناح حاکم مایه بی اعتباری هرچه بیشتر آنها می شود. و در چنین صورتی اگر صلاحیت این آقایان تائید هم بشود مردم به آنان رای نخواهند داد و هیچ نقشی هم در آینده سیاسی پس از تلاشی حاکمیت دینی نخواهند داشت. حالا باید دید که این آقایان تا کجا می ایستند. البته اگر واقعا شعارهای خود را علیه خودکامگی آقای خامنه ای و دستگاه سرکوب او شفاف کنند، دندان طمع در حاکمیت ماندن را بکشند و بایستند مورد حمایت مردم قرار می گیرند و قطعا جامعه حساب آنان را از آقای خاتمی و کروبی جدا می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4077

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصاحبه علی کشتگر با رادیوبین المللی فرانسه درباره مخالفت خاتمی با ادامه تحصن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016