شنبه 11 بهمن 1382

جبهه دوم خرداد: از مشاركت تشكيلاتي در انتخابات معذوريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد در بيانيه‌اي آخرين تصميمات اتخاذ شده در جلسه امروز خود را اعلام كرد.
متن كامل اين بيانيه كه لحظاتي پيش نسخه‌اي از آن در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) قرار گرفت، به شرح زير است:
« در آستانه شروع ايام مبارك دهه‌ فجر و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه يادآور نقش‌آفريني ملت مسلمان ايران تحت رهبري حضرت امام خميني (ره) در سرنگوني رژيم استبدادي و وابسته شاه است، متاسفانه با وضعيت نامطلوبي مواجه هستيم كه اصلي‌ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي و ميراث امام راحل يعني نظام مبتني بر مردم‌سالاري ديني را با خطر جدي مواجه كرده است. متاسفانه اين تهديد به بهانه دفاع از اسلاميت نظام، مولفه‌هاي جمهوريت و به ويژه بنياد مجلس آزاد و منتخب مردم را نشانه رفته است.
ولي واقعيت اين است كه اين امر در درجه‌ اول اسلاميت نظام را به مخاطره انداخته است. همچنان كه پيش‌بيني مي‌شد تمام صبوري‌ها، خوش‌بيني‌ها و مداراي همه‌جانبه جبهه اصلاح‌طلبان و رايزني‌هاي دلسوزانه برزگواراني چون حضرات آقايان خاتمي و كروبي با انعطاف‌ناپذيري و سرسختي هر چه تمامتر جريان مقابل، پاسخي مايوس كننده يافت و آخرين مرحله از اميد به شوراي محترم نگهبان براي اصلاح اساسي امور جريان رد صلاحيت‌هاي فله‌اي و گسترده بدون نتيجه موثر پايان يافت.
ملت ايران استحضار دارند كه شوراي هماهنگي دوم خرداد همه تلاش خود را به كار بست تا با توجه به شرايط خطير بين‌المللي و منطقه‌اي، با بسنده كردن به تامين حداقل شرايط مطلوب، با رويكردي مثبت به سمت مشاركت فعال در انتخابات هفتمين دوره‌ مجلس شوراي اسلامي حركت نمايد، ولي تماميت‌خواهي و اقتدارطلبي جريان مقابل به چيزي كمتر از انتخابات غير رقابتي رضايت نداد و عملا شرايط مورد نظر اين گروه‌ها براي برگزاري انتخابات آزاد، رقابتي و قانوني محقق نگرديد. با عنايت به اين ملاحظات و پيرو تصميمات قبلي، شوراي هماهنگي جبهه‌ دوم خرداد در جلسه صبح امروز شنبه ‌١١/١١/٨٢ تصميماتي اتخاذ كرد كه به شرح زير به اطلاع‌ مي‌رساند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصميمات اتخاذ شده به اين شرح است:
‌١- با توجه به وضعيت پيش آمده، شوراي هماهنگي جبهه‌ دوم خرداد حضور و مشاركت فعال در انتخابات هفتمين دوره‌ مجلس شوراي اسلامي را مقدور نمي‌بيند و از مشاركت تشكيلاتي در آن معذور است و مسووليت آن را متوجه جريانهايي مي‌داند كه تمام راه‌ حل‌ها و تلاشهاي دلسوزانه را به بن‌بست رساندند.
‌٢- اين شورا از مجلس محترم شوراي اسلامي و دولت محترم مي‌خواهد تمام مساعي خود را به كار بندند تا انتخابات با شرايط قانوني، آزاد و رقابتي برگزار گردد. ما از دولت محترم مي‌خواهيم منحصرا مسووليت برگزاري چنين انتخاباتي را عهده‌دار باشد. در همين راستا از وزارت كشور مي‌خواهيم برگزاركننده انتخاباتي باشد كه داوطلبان رد صلاحيت‌شده آن مطابق موازين و مستندات قانوني رد صلاحيت‌شده باشند و اسامي مابقي داوطلبان در ليست انتخاباتي اعلام‌شده از سوي وزارت كشور مندرج باشد.
‌٣- از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي به ويژه از متحصنين محترم مي‌خواهيم با توجه به اينكه فرياد اعتراض و تظلم‌خواهي آنها نقش تاريخي خود را ايفا كرده است به تحصن خود پايان داده، پيگيري مطالبات حقه ملت را با حداكثر ظرفيتهاي قانوني استمرار بخشند.
‌٤- شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد با دقت تمام تحولات را مدنظر داشته و در صورت لزوم با تشكيل جلسات فوق‌العاده تصميمات خود را با مردم بزرگوار ايران در ميان خواهد گذاشت.
والسلام عليكم و رحمت‌الله
علي‌محمد حاضري
رييس و سخنگوي شوراي هماهنگي جبهه دوم خرداد»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4100

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جبهه دوم خرداد: از مشاركت تشكيلاتي در انتخابات معذوريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016