شنبه 11 بهمن 1382

وزير کشور: اين انتخابات از نظر ما مشروع نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
وزير كشور درباره‌ي اظهارات امروز رييس‌جمهور در حاشيه‌ي ديدار از مرقد حضرت امام(ره) مبني بر اين‌كه با شوراي نگهبان درباره‌ي رد صلاحيت ها به بن‌بست رسيده‌ايم، گفت: همين‌طور است به بن‌بست رسيده‌ايم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) موسوي لاري كه به همراه رييس‌جمهوردر مرقد مطهرحضرت امام(ره) حضور يافته بود ،افزود: بالاخره رايزني‌هاي دولت به هيچ‌جايي نرسيده است. 83 نماينده رد صلاحيت‌شده به 87 نفر افزايش پيدا كرد و بيش از نيمي از حوزه‌هاي انتخابيه رقابتي در آن نيست و نمايندگان آن از حالا تعيين شده است. و اين انتخابات از نظر ما مشروع نيست.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص اينكه آيا با وجود چنين شرايطي مي‌توانيد انتخابات را برگزار كنيد، اظهار داشت: قاعدتا نمي‌توانيم برگزار كنيم. دولت حق دارد كه اگر انتخاباتي رادر جهت مصالح كشور نداند زير بار اين انتخابات نرود.
وي با تاكيد بر اينكه شوراي نگهبان بايد تجديدنظر كند، افزود: در خصوص استعفاهاي استانداران، آنها مصر بودند و حتي خواهش ما را نپذيرفتند و مهلتي كه به ما دادند تا اين هفته بوده است و علي القاعده رييس جمهور بايد استعفاهاي آنها را بپذيرند.
وي در خصوص تصميم خود گفت: من كه بايد تا آخر بمانم و شما عجله نكنيد.
وي در خصوص جلسه‌ي فوق‌العاده هيات دولت با استانداران خاطرنشان كرد: بعيد مي‌دانيم استاندران جلسه‌اي داشته باشند. شايد هيات دولت جلسه فوق‌العاده داشته باشد.
وي گفت: دولت نمي‌تواند زير بار اين انتخابات رود مگر اينكه تغيير ايجاد شود و تغيير اين است كه مردم آزادانه انتخاب كنند و نمايندگان مردم از همه‌ي سليقه‌ها حضور داشته باشند.
وي در پايان گفت: از آنچه اتفاق افتاده است، دولت راضي نيست و اين برخورد را غيراصولي و غيرقانوني مي‌داند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4101

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير کشور: اين انتخابات از نظر ما مشروع نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016