شنبه 11 بهمن 1382

محمدرضا خاتمي: ديگر فرصتي براي شركت در انتخابات نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
نمايندگان متحصن بايد اين نظريه‌ي‌ خود را در طول امروز و فردا به صراحت اعلام ‌كنند كه امكان اين كه در يك انتخابات غيرمشروع و غيرقانوني شركت كنند، وجود ندارد.
دكتر محمدرضا خاتمي، نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: سناريويي كه آقايان ريختند، خيلي دور از انتظار نبود، در حقيقت تله‌اي براي خود گذاشتند كه امكان بيرون آمدن از آن در هر حال برايشان وجود ندارد.
وي افزود: اگر آنها تاييد مي‌كردند، شكست مفتضحانه‌اي در انتظارشان بود، چرا كه با حركاتي كه در طول اين مدت انجام گرفته است، مردم بيش از پيش مصمم بودند كه در حقيقت تكليف خود را با محافظه‌كاران روشن كنند.
نماينده‌ي تهران تصريح كرد: در حقيقت رأي‌آن‌ها در انتخابات كاملا مشخص بود. بنابراين شوراي نگهبان راه پيش و پس براي خود نگذاشته بود، از اول هم مشخص بود كه اين وضعيت پيش خواهد آمد.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: متحصنين تنها در انتخاباتي شركت كرده و آن را تاييد مي‌كنند كه آزاد و قانوني باشد. هم‌اكنون اين اميد تقريبا از بين رفته است. حتي اگر از اين بعد هم بخواهند تاييد صلاحيت كنند و به قانون برگردند، ديگر فرصتي نمانده است كه ما در انتخابات بتوانيم ليست ارايه دهيم و در آن شركت كنيم.
خاتمي افزود: بنابراين در شرايط فعلي به هيچ وجه از نظر ما امكان برگزاري انتخابات قانوني،‌ آزاد و مشروع در اول اسفندماه وجود ندارد، اگر انتخابات به تعويق بيافتد و در فرصت‌هاي ديگر و در ردصلاحيت‌ها تجديدنظر شود، قابل بررسي است كه چه اتفاقي خواهد افتاد.
نماينده‌ي تهران در مورد استعفاي نمايندگان گفت:در اين مورد عزم جدي وجود دارد. در جلسه‌ي امروز هم اين تصميم گرفته شد. بايد منتظر شويم تا ببينيم در يكي دو روز آينده، تصميمي كه گرفته‌ شده، چگونه عملي مي‌شود.
وي در خصوص رايزني در اين مورد اظهار كرد: رايزني در صورتي موثر است كه ما از همه‌ي ابزار قانوني قدرت خود بهره ببريم. از طرف دولت، شخص رييس مجلس، رايزني‌هاي با جديت صورت گرفته است، اما عملا به هيچ جايي نرسيده است. اگر رايزني صورت گيرد، تنها در صورتي موفق است كه آقايان بخواهند از ابزار قانوني در اختيار خود استفاده كنند. التماس و خواهش و تمنا ديگر كاربردي ندارد و نخواهد داشت. آقايان بايد محكم بايستند و مطمئن باشند كه پيروزي از آنها خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4123

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا خاتمي: ديگر فرصتي براي شركت در انتخابات نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016