شنبه 11 بهمن 1382

ميردامادي: وظيفه‌ خود مي‌دانيم ايستادگي كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
محسن ميردامادي در جمع نمايندگان متحصن گفت: اگر ترديدي بود كه كارهاي انجام‌شده يك سناريوي هماهنگ است و برخي معتقد بودند كه اين تصميمات خودسرانه مي‌باشد، تصميمات ديشب كاملا نشان داد كه اينها يك مجموعه‌اند.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در بيست و يكمين روز از تحصن جمعي از نمايندگان در جمع آنان سخن مي‌گفت، افزود: اگر ما خيلي زحمت مي‌كشيديم اين‌قدر كه اكنون انسجام يافته، منسجم شده و ارتباطمان با مردم برقرار شده است - اعتماد مردم به ما كه به دلايل مختلف خدشه‌دار شده بود - مجددا بازسازي نمي‌شد.
اين حادثه نشان داد كه خداوند مخالفان ما را از افرادي قرار داده است كه خيلي منافع و منفعت خويش را تشخيص نمي‌دهند و الا غير از اين عمل مي‌كردند.
ميردامادي برگزاري انتخابات در اول اسفند را بعيد دانست و گفت: به نظر مي‌رسد اين انتخابات همچنان محور موضوعات ما در چند ماه آينده در كشور باشد. اين بحران حاصل تلاشي است كه از چند سال قبل شروع شد. آنها مي‌خواهند از تشكيل مجلسي مثل مجلس ششم جلوگيري كنند تا به قول خودشان در چهار سال آينده گرفتاري‌هاي اين چهار سال اخير را نداشته باشند. شروع چنين تصميمي از زماني است كه نمايندگان مجلس ششم را تاييد كردند و البته ما نبايد نقش دستگاه موازي اطلاعاتي را در اين حادثه ناديده بگيريم.
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار عقيده كرد: كساني كه در دستگاه اطلاعاتي قبل از دو خرداد جا خوش كرده بودند، روي مجالس قبل تأثير مي‌گذاشتند، اما پس از ماجراي قتل‌هاي زنجيره‌اي مجبور شدند از دستگاه اطلاعاتي كشور خارج شوند. آن‌ها كساني نبودند كه با اين اقدام دست از كارشان بكشند. در جاي ديگري لانه كردند و دستگاه اطلاعاتي موازي را راه انداختند و اين كار فعلي حتما متأثر از اين دستگاه‌هاي موازي است، اگر نگوييم دست‌پخت آن‌هاست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در پرونده‌هايي كه براي كانديداها تشكيل دادند و تعدادي از نمايندگان براي كسب اطلاع از دلايل رد صلاحيت‌شان به آن‌جا رفته بودند، عمده‌ي دلايل، نطق‌هاي پيش از دستور آن‌ها بود كه چرا به قوه‌ي قضاييه انتقاد شده يا كارهايي از اين دست. به يكي از دوستان گفتند شما از آقاجري دفاع كرديد، آقاجري فردي است كه از نهضت آزادي دفاع كرده و اين كار شما يعني هواداري از نهضت آزادي و نهضت آزادي غير قانوني است. به همين دليل شما رد صلاحيت شديد. اين‌ها از استدلال‌هاي عجيب و غريب قرن بيست و يكم است كه در انقلاب ما پس از 25 سال نوابغي پيدا شدند كه
چنين روابط حقوقي را كشف مي‌كنند و نايافته‌ها و مسايل گم شده‌ي 25 سال اخير را پيدا مي‌كنند. مقاصد آن‌ها از چنين استدلال‌هايي كاملا روشن است. آن‌ها دنبال مجلسي هستند كه مطيع باشد و هيچ اعتراضي نكند.
ميردامادي در ادامه با بيان اين كه موارد ايراد نمايندگان اين است كه چرا اعتراض كرديد، اظهار داشت: چرا انتقاد نكنيم؟ اگر نمايندگان ملت نتوانند به قتل‌هاي زنجيره‌اي، به اين كه عده‌اي بي‌گناه كشته شوند، دستگير شوند، زندان شوند،‌ به صورت انفرادي نگهداري شوند و يا احتمالا مورد شكنجه قرار گيرند، اعتراض كنند، به درد هيچ كشوري نمي‌خورند و به درد جمهوري اسلامي هم نمي‌خورند. ما نمايندگاني مي‌خواهيم كه زبان‌شان برا باشد و در مقابل قدرت خاضع نباشند، چرا كه در غير اين صورت، مردم و موكلان خود را به قدرت خواهند فروخت.
وي گفت: آن‌ها مجلسي مي‌خواهند كه اعتراض نكند، سؤال نكند و نگويد كه هر كس در اين كشور قدرت دارد، به همان اندازه بايد پاسخگو باشد. آن‌ها مي‌خواهند در مجلس آينده چنين حرف‌هايي شنيده نشود، در حالي كه بايد گفت مجلسي كه آن‌ها مي‌خواهند مجلسي با ظاهري انتخابي است كه از خود هيچ اراده‌اي ندارد.
ميردامادي تصريح كرد: آيا ما انقلاب كرديم و آيا امام اين كشور را رهبري كرد كه بعد از 25 سال نظام ما شبيه نظام عربستان شود؟ كه مجلسي مشورتي با ظاهر انتخاباتي داشته باشد كه حتي نتواند يك كلمه در مقابل قدرت‌مندان سخني بگويد. آيا انقلاب ما با اين هدف بود؟ برخي كشورهاي منطقه كه ده‌ها سال از ما عقب‌ترند هم‌اكنون به دنبال مجلسي انتخابي‌اند. اين چه عقب‌گردي است كه برخي مي‌خواهند انجام دهند.
نماينده مردم تهران ابراز عقيده كرد: به اين نحوه برگزاري انتخابات ما هم به نقطه‌اي مي‌رسيم كه افرادي در زمان شاه براي انتخابات مجلس كانديدا بودند، اما همه مي‌گفتند كه فلاني رأي مي‌آورد. ما داريم به جايي مي‌رسيم كه در بيش از 50 درصد حوزه‌هاي انتخابيه، نتيجه‌ي انتخابات از قبل روشن است.
وي پرسيد: ما به كجا مي‌رويم؟ آيا انقلاب كرديم كه كارها را به نام اسلام و انقلاب انجام دهيم؟ آيا آنچه امام مي‌خواست همين بود؟ آيا مردم اين را مي‌خواستند؟ يا آن كه خواهان حاكميت خود بر سرنوشت‌شان بودند، هرچند كه قدرت‌مندان نپذيرند.
ميردامادي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از 3600 نفر رد صلاحيت شده، پرونده‌ي 2100 نفر در مراجع چهارگانه سفيد بوده است. 500 الي 600 نفر هم كساني بوده‌اند كه در انتخابات پيشين كانديدا شده‌ بودند و تأييد صلاحيت شده بودند. همه‌ي اين‌ها رد شده‌اند. آيا اين كار براي تشكيل يك مجلس مردمي بوده است؟ بسياري متهم شده‌اند كه اسلام‌شان درست نيست. بله اسلام‌شان با اسلام شما متفاوت است. همان طور كه اسلام شما با اسلام امام متفاوت است. برخي هرگز اسلام امام را قبول نداشتند و هميشه در مقابلش بودند. احتياجي نيست كه شما تحقيق كنيد. ما با صداي بلند مي‌گوييم ما با آن اسلام مخالفيم. ما به اسلام محمد(ص) ايمان داريم.
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مورد تحصن گفت: تحصن وظيفه و ديني بود كه ما به كشور بايد ادا مي‌كرديم. اين تحصن آثار خود را هم در كوتاه مدت و هم در دراز مدت خواهد داشت و اقبال مردم و
حمايت‌هاي آنان اين را نشان داد و كاري كه مخالفان نشان دادند چهره‌ي آن‌ها را برملا كرد. اسلام آن‌ها اسلام خلافت است و اسلام جمهوريت نيست.
وي با ابراز اين ادعا كه برگزاري چنين اتخاباتي دفن جمهوريت است، ادامه داد: اسلاميت بدون جمهوريت پايدار نمي‌ماند و بايد گفت كه استبداد با اسلام سازگار نيست. نظامي كه به سمت استبداد برود از اسلام فاصله مي‌گيرد و ديگر نه جمهوري است و نه اسلامي.
وي گفت: ما وظيفه‌ي خود مي‌دانيم كه در برابر اين انحراف، ايستادگي كنيم و مطمئنيم كه با حمايت مردم و عنايت خداوند موفق خواهيم بود و مردم حق خود را خواهند گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از مقاومت دولت اصلاحات در برابر اين اتفاق گفت: از دولت اصلاحات مي‌خواهيم همانند مجلس اصلاحات مقاومت كند و يا ليست هيأت‌هاي اجرايي را براي رأي گيري مردم منتشر كند و يا اگر اين كار را نمي‌كنند، برگزار كننده‌ي چنين انتخاباتي نباشد. ما مي‌خواهيم آن‌ها همراهي نكنند و ما هم قطعا با اين وضع در انتخابات حضور پيدا نمي‌كنيم و همان طور كه گروه‌هاي دوم خردادي گفتند، ما چنين انتخاباتي را به رسميت نمي‌شناسيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4130

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ميردامادي: وظيفه‌ خود مي‌دانيم ايستادگي كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016