يكشنبه 12 بهمن 1382

تحریم گسترده را با اعتراض پرتوان علیه انتخابات فرمایشی ولایت فقیه توام کنیم! فدائيان خلق (اکثريت)

اعلامیه هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فدائیان خلق ایران ( اکثریت)

هم میهنان!

مجموعه عوامل و دلایلی که به فراخوان بسیاری از نیروهای سیاسی اپوزیسیون برای عدم شرکت در انتخابات مجلس هفتم منجر شد، اینک با وضوح چهره نمایی می کند. اینک نهاد ارتجاعی منصوب ولایت فقیه، یعنی شورای نگهبان، تصمیم حکومت ولایی برای حذف تعداد زیادی از کاندیداها، از جمله برخی از "خودی" های جمهوری اسلامی را به اجرا گذاشته است و حتی تحصن و اعتراض دو هفته ای نمایندگان اصلاح طلب و استعفای گروهی از کادرهای دستگاه اجرایی جمهوری اسلامی، نتوانست مانع از تبدیل انتخابات – انتخاباتی که در این رژیم اساسا غیردموکراتیک است – به یک انتخابات فرمایشی شود.

در وضع کنونی که شرایط ملی و بین المللی نیز برای انزوای بیش از پیش حکومت اسلامی فراهم تر شده است.

بکوشیم با عدم شرکت گسترده در انتخابات فرمایشی و تحریم فعالانه این برنامه تحقیرآمیز دستگاه ولایت فقیه، بار دیگر اراده ملی خود را برای "نه" گفتن به این رژیم نشان دهیم.

تلاش کنیم که از طریق نوشتاری، گفتاری، مصاحبه و تراکت نویسی مخالفت عمومی و فعال با این انتخابات حکومتی را به نمایش بگذاریم.

سعی بورزیم که با تحصن، اعتصاب، اعتراضات جمعی و تجمعات موضعی امتناع خود از پذیرش چنین تحمیلی را نشان دهیم.

از نمایندگان معترض مجلس بخواهیم که دستجمعی استعفا بدهند و به خواست مردم مبنی بر یک انتخابات واقعا آزاد بپیوندند.

همه ما بگوئیم که انتخابات آزاد، بعنی مشارکت همگان بی هیچ استثنا، یعنی عدم دخالت مطلق حکومتگران از هر جناح و هر ارگان در انتخابات، یعنی کاندیدا شدن همه جریان ها و سازمان های سیاسی موافق و مخالف قانون اساسی و حکومت موجود.

از کاندیداهایی که هنوز هم از شرافت ملی سخن می گویند و به شان انسانی قایلند، مصرانه بخواهیم که نامزدی خود برای انتخابات را پس بگیرند.

از دولت و کادر اجرایی انتخابات دعوت کنیم که ننگ برگزاری انتخابات فرمایشی را پذیرا نشوند. از آنان بخواهیم که مامور اجرای برنامه ولایت فقیه نشوند و به مقاومت و نافرمانی مدنی عمومی بپیوندند.

شهروندان!

آنچه که طی دو هفته گذشته در شکل بحران سیاسی جمهوری اسلامی رخ داد، به صراحت نشان داد که بحران اصلی در واقع بحران در رابطه مردم و حکومت است. به وضوح روشن شد که چالش اصلی در کشور ما نه برگزاری انتخابات حکومتی در شکل باصطلاح رقابتی و یا غیر رقابتی و نه شکل گیری مجلس جمهوری اسلامی با این یا آن ترکیب از جناح های حکومتی، بلکه تغییر قانون اساسی و تعیین حکومت نوین بجای جمهوری اسلامی است. برخورد هوشمندانه مردم ایران که متکی بر تجربه ارزشمند شش سال گذشته و حاصل پیگیری و شرکت فعال آنان در روندهای سیاسی جاری کشور است، نشان داد که افکار عمومی جامعه ما به یک رفراندوم برای تغییر قانون اساسی و تعیین نظام حکومتی.

بیائیم کارزار تحریم انتخابات مجلس هفتم را به یک عرصه مبارزه برای همه گیر شدن اندیشه همه پرسی بدل کنیم. بیائیم، اگر ما، ما بشویم، جمهوری اسلامی خواهد رفت، آزادی خواهد آمد، مردم سالاری برقرار خواهد شد.

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

یازدهم بهمن ماه 1382

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4150

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحریم گسترده را با اعتراض پرتوان علیه انتخابات فرمایشی ولایت فقیه توام کنیم! فدائيان خلق (اکثريت)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016