دوشنبه 13 بهمن 1382

بيانيه شماره 16 نمايندگان متحصن: حتي اگر همه تائيد صلاحيت شوند انتخابات بايد به تعويق افتد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
بيانيه شماره 16 نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي، در بيست‌‏و‌‏دومين روز از تحصن نمايندگان در مجلس منتشر شد.
به گزارش سرويس مجلس ايلنا ، در اين بيانيه آمده است:
« ملت شريف و آگاه ايران
نمايندگان شما در مجلس شوراي اسلامي براساس سوگند خود و پيماني كه با خداوند متعال و شما بسته اند در برابر نقض آشكار حقوق ملت و هدم اساسي جمهوريت كه خون بهاي هزاران شهيد و حاصل فداكاري ميليونها زن و مردم اين مرز و بوم است چاره اي جز آن نديدند كه در اعتراض به اين روند امروز استعفاي جمعي خود را تقديم دارند و بيش از اين در فضايي كه به نام اصلاحات، كام قدرت اقتدارگرايان برآورده مي‌‏شود، شريك جرم نباشند و مخالفين ملت را در برابر ملت تنها گذارند.
123 نماينده مجلس در اولين روز گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي و روز ورود امام عزيز به خاك ميهن يعني بامداد تجلي آزادي و مردم سالاري در كشور رنج ديده از استبداد كهن چاره اي نديدند خانه ملت را كه در صورت ادامه روند موجود در آينده اي نزديك توسط مخالفان مردم سالاري و آزادي غصب و تصرف خواهد شد ترك كنند تا با تكيه بر اراده ملت پاسدار جمهوري اسلامي باشند.
شرايطي كه اينك در آن به سر مي بريم فاصله زيادي با مردم سالاري دارد و علي رغم تلاشهاي همه ناصحان و دلسوزان و علي رغم هم كوتاه آمدنها، اقتداگرايان نشان داده اند كه قدرت را چنان طعمه لذيذي يافته اند كه دست از آن بر نخواهند داشت.
ما نمايندگان ملت تصميم گرفته ايم آنها را در اين عرصه دست تنها بگذاريم و در اين راه هيچ سازشي را نخواهيم پذيرفت . خواسته اصلي ما برگزاري انتخابات آزاد و قانوني بوده و هست و در اين راه تنها ملاك عمل به قانون است كه بايد به صورت كامل اجرا شود. تاييد يا رد صلاحيت ها تنها با ملاكهاي قانوني مورد قبول است و اين لطف و مرحمت شخصي يا مصلحتي نيست كه بتوان بر سر آن معامله كرد. همه رد صلاحيت شدگان غير قانوني بايد تاييد صلاحيت شوند و گزينش عده اي خاص از ميان بيش از 2000 نفر رد صلاحيت شده باقي مانده به بهانه رقابتي شدن انتخابات هيچ تفاوتي در ماهيت غير قانوني و غير مشروع اين انتخابات ايجاد نخواهد كرد.
بر همين اساس از همه دلسوزاني كه براي حل بحران تلاش مي كنند خواهانيم سرافرازانه و عزتمندانه خواستة اصلي ملت را كه انتخابات آزاد، عادلانه و قانوني است پيگيري كنند و به هيچ چيز جز آن رضايت ندهند.
ما اعلام مي كنيم در شرائطي كه امكان برگزاري انتخابات عادلانه بين نامزدها از بين رفته است، حتي اگر همه رد صلاحيت شدگان در روزهاي آينده تاييد صلاحيت شوند انتخابات بايد به تعويق افتد تا زمان و فرصت كافي براي همه داوطلبان براي رقابتي سالم و عادلانه فراهم شود.
اگر اين دو امر تحقق يابد اميد آن مي رود كه انتخابات مجلس هفتم در شان نظام جمهوري اسلامي برگزار شود در غير اين صورت انتخابات غيرقانوني، غير آزاد و غير مشروع مورد قبول هيچ انسان منصفي نخواهد بود و برگزاري انتخابات فرمايشي در پروندة برگزار كنندگان آن خواهد ماند.
نمايندگان متحصن در مجلس شوراي اسلامي

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4166

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه شماره 16 نمايندگان متحصن: حتي اگر همه تائيد صلاحيت شوند انتخابات بايد به تعويق افتد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016